A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gs 450 E 1983 (450)

Gs 450 E 1983 (450) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

GS 450S: Az én pirospozsgás gésám..

Szöveges ítélet

Jawa 350esen tanultam motorozni, otthon meg egy babettát nyúztam; ezek után elég félelmetes volt a negyvenpár paci.
Korlátos jogsim lévén igyekeztem a lehető legnagyobb teljesítményű motorra szert tenni, ami még belefér a kategóriába. Pörgős, sor4es kihegyezett motorok számításba se jöhettek, hiszen nem örömködésre hanem észszerű közlekedésre kerestem gépet(gyakori hosszútávú , egysegges menetekre).
Budán tanuló , amúgy vidéki egyetemista lévén olcsón fenntartható, viszonylag gyors és megbízható motorra volt szükségem amivel fityiszt lehet mutatni a máv- és bkv sztrájkoknak és dugóban araszolásnak.Erre a célra tökéletesen megfelel, és általában nem veszi zokon ha repülnek bele az ezresek(km).
Első párszáz kilométeren mellbevágó volt a teljesítménye, ma már csak kellően dinamikusnak mondanám, autók között 100-120ig nem igazán akad ellenfél, fölötte meg nem igazán szoktam úgyse közlekedni; végsebességéről személyes tapasztalatom nincs, egyszer olvastam ,hogy gyári adat szerint képes 175tel menni, amit el is hiszek, mivel a 160ba azért már volt,hogy belenyalt a kilométeróra mutatója; de ezt nem szoktam eröltetni, az elmúlt 15k km alatt ha 3x volt ilyen alkalom. 6 sebességes, és a fokozatokat majomvezetőn ki is írja, ami azért hasznos dolog, 80-nál 4000ret, 120-nál 6000ret pörög 6. fokozatban. Kéthengeres lévén elég nyomatékos a maga nemében, 2500as fordulattól használható teljesítménnyel rendelkezik, és nem rángat (alatta is csak hidegben). Mivel alsó fordulatszámtartományban is nyomatékos , és teljes felszerelésben sem vagyok több mint 60 kg, hétköznapi használatban nem is nagyon szoktam 4000-4500 fölé pörgetni, csak 6.-ban; így a fogyasztás is baráti.
Ha sportosabbra szeretnénk venni a figurát, abban is partner, 6000től éled igazán és egészen 9000rig el lehet forgatni ha úgy akarnánk; de ugye nem akarjuk, mer mégiscsak ez egy öreg és ritka gép.
Autópályára sztem nem való; kétszer voltam vele, mindkétszer a kuplungbowden szakadása miatt, meg mert nagy távot kellett legyőznöm... 120 fölé hosszútávon egyáltalán nem kergetem, a 120 meg belső sávba kevés külsőbe sok.. aztán inkább 90-100al mentem, hát marha unalmas volt... ezért is szeretnék egy nagyobb gépet, ami a 150-160at tartaná , miközben nem forog valami sokat (valamiért nem szeretem pörgetni a motort, kényelmesebb vagyok annál).
A futómű csak hátul állítható, bár nem tudom minek, mert én rendre a legfeszesebben használom és néha azért felüt ( de csak kétszeméllyel, amikor 110kg-nál kisebb terhet cipel, akkor gyakorlatilag soha), stabilitásra nincs panasz; mióta új , és minőségi gumi (metzeler) van rajta nincs olyan sebességtartomány, ahol ne lehet úgy elengedni a kormányt , hogy bármi is történne. Dönteni szép meleg napokon meg addig lehet amíg le nem ér valami a motorból, azért ez megnyugtató.
A motor munkabeosztása általában a következő: Szeged Budapest, majd 5napi budapesti motorozás, majd vissza Szeged, és ha van kedvem akkor még hétvégén elbóklászni valamerre... ( és így elég sokszor megvan a heti 1000km+).
Mivel a használat ellenére igyekszem mindig korrket állapotban tartani a gépet, elég sokan megnézik.. és hitetlenkedve csoválják a fejüket , hogy ez már 20-on túl van..
Pakolhatósága kielégítő, mert könnyű rápókozni bármit is.. laptop plusz 2 heti cucc, meg tervrajzok meg tanszerek... ráfér.. és elég sokszor rá kell hogy férjen még akár más is..
Fogyasztása 4- 5,3 literig terjed , 5,3at most télen eszik (mert olyan nincs hogy szezonon kívül.. :P csak sós latyakba meg hóba nem viszem ki) , ami teljesen elfogadtható, annak tudatában meg pláne, hogy egy szezon alatt már összesen 15 napot takarított meg tisztán az életemből, amit nem dugóban meg buszon ülve kellett eltöltenem. 6000 km-enként kér friss olajat, ami mellé azért szűrőt is kap, 12000 km-enként gyertyát is, ezen kívül nagyon nincs más; fújni kell a láncot meg figyelni az olajszintet, mert azért picit csipegeti, de nem vészesen.
Ha 20 lóval erősebb lenne valószínűleg sohasem cserélném le, de így ha találok neki gondos gazdát meg fogok tőle válni.. az élet már csak ilyen.
Eddig nem bántam meg , hogy megvettem, remélem ezután se fogom.

2009 05 04
eljött idén a második olajcsere ideje. Az előző ítélkezésem óta lehúztam vele egy telet, valamint oldalról telibekapott vele egy Vito..lábbal kivédtem..a motornak semmi baja nem lett hála az égnek..és éppen el sem estünk.. a lábam meg megvédték a protektorok. A tél nem hagyott rajta nyomokat, mert csak száraz vagy esős időben vettem elő..havat meg latyakot nem látott. Éjjel meg az ágyam mellett a szobában pihent.
Télen kapott bukócsövet, amit eddig még nem sikerült letesztelni..mondjuk a lábamat pihentetni megfelelő. Januárban sikerült két oldalsó nonfango dobozt szereznem rá, amik beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, és az ülés is újra lett húzva.Kb ennyi az amit a szervizeken kívül a motor kapott tőlem.
Tavasszal tettünk egy kiruccanást Csehországba, előtte át lett nézve alaposan a motor. Az első fékbetét ki lett cserélve..olyan 12-13ezer km ment bele..mondjuk még lehetett volna használni de inkább újjal megyek messzire. A láncon meg kellett feszíteni (15ezer km után).
Az utat két teli oldaltáskával egy kis hátizsákkal meg egy utassal valamint egy 600-as gixxerrel megfejelve tettük meg. Itt derült ki az, hogy amit én viszonylag elfogadható útminőségnek tartok, ott a gixxer már nagyon nem szereti a témát..ebből voltak is kisebb nézeteltérések..aztán ő alkalmazkodott a mi teljesítményünkhöz, mi meg az ő komfortérzetükhöz...csak egyszer mentünk le földútra :D:D:D
A túra kb 1700 km volt, induláskor volt 92ezer körül az órában,ki ugyan nem mutattam, de aggodalmakkal tele indultam el.. a fene se tudja mi lesz, gondoltam én.
Eddig zömmel egyedül, de semmiképpen sem ennyire megpakolva használtam a gépet, így az elején kicsit furcsa volt. hogy a dinamikánk a béka segge alatt van..aztán rájöttem, hogyha mondjuk nem 4000nél váltanék mint szoktam normális körülmények között akkor menni fog ez..így átálltam a 6-6500 körül elvégzett váltásokra. Még mindig nem mi voltunk az utak királyai,de így már ment tisztességgel, aztán egész úton így használtam. Első tankolásnál jött a meglepetés , előzetes becslés alapján olyan 6-6,5 fogyasztást vártam..aztán láss csodát 6 alatt maradt..igaz nem sokkal, és ami a még meglepőbb.. az az ,hogy a hasonlóan felcumózott gixxer megfelezte a normál fogyasztását, és írd és mondd ötésfelet...5,5 evett 100on.
Napi 10-12 órát ment a gép (nem tisztán..félórás kis nézelődések benne vannak) 4 napon keresztül, de meg se nyikkant. A cseheknél, attól függetlenül,hogy csak dimbes-dombos volt a környezet voltak igazán szép, kanyargós és technikás utak ( mondjuk mint pomáz-esztergom/ vagy dobogókő/..csak úgy 150 km hosszan), nagy emlekedőből kevés volt...ott azért hiányzott egy kis plusz kraft, de 80-90nel ott is ment. Lefelé igazán elemében volt...szélétől-széléig fekete volt a hátsó gumi..utas felől meg néha ilyesmiket hallottam , h "innye baszd meg"...meg persze féktelen vihogást. Kanyarban nagyon tuti volt, élveztem nagyon.
A csehek meg érdekesek..szinte minden érdekesebb..városnézésre alkalmas helyeken ki volt téve a motorral behajtani tilos tábla...na ezeket nem vettük észre :) mivel időnk kevés volt..látnivaló meg sok..ahol nem voltunk túl zavaróak..motorról. 20-30as tempóval néztünk várost..az utas még fotózott is..sehol nem szóltak érte. Egy trafival is találkoztunk..le is villantott minket olyan 110nél...utánunk fordult..de nem lett belőle semmi..pedig nem vettem el a gázt.. ennek igazán örültünk.
Hazafelé beugrottunk Bécsbe is, majd onnan húztunk haza. Aznap kb 600 kmert mentünk..ekkor már nem működött a kilométeróra, úgyhogy a tankolásokból erre következtetek.. hát nem volt egy leányálom..mondjuk az utolsó 100km az már maga volt a pokol... kentem is neki rendesen..mint még soha..hála az égnek nem csavarodtunk fel sehova...olyan napi 450-500 km az egyhúzásra még kényelemben megtehető táv...autópályán több...bár ott nem mentünk.A túra elején érzett aggodalmam szerencsére alaptalannak bizonyult, és a kilóméteróra problémán kívül semmi nem volt.
A megbízhatóságon és a jól sikerült túrán felbuzdulva nyáron lehet, hogyha addig nem sikerül eladnom ..ezzel megyek majd Svájcba, és ha Svájc akkor az emelkedők sem lesznek elkerülhetők..azt mondják kevés lesz oda a 40 ló, csomaggal meg utassal pláne...de ez a jövő zenéje.

Hibalista

- 1:a egyik fékbetét kettévált..és majdnem megszorult az első kerék.. új fékbetét (párban ugye..) kb 13kHUF
- 2: lánc lánckerekek meg első-hátsó gumi az elhasználódás miatt csere
- 3: kuplungbowden 3x is elszakadt (budapesti dugóban..szép volt), párezereforintos tétel lenne, de a harmadik után meguntam a parázást és rendeltem, egy gyári újat, 8kHuf (amúgy kuplung nélkül is el lehet vele közlekedni, csak ne kelljen megállni)
- 4: új vez.lánc van benne biztos ami biztos alapon (össz-vissz volt vagy 25kHUF)
- 5: trafó csere..nem ment az egyik henger miatta... pár perc alatt kijavítva
- 6: új elsőlámpa... egy felverődött kavics miatt. meg az egyik index is kiégett :D
- 7: kilóméterspirál törés 3kHuf volt a gyári új
- 8: nem sokkal később Brno alatt tönkrement a kilóméterspirál kihajtása..az új majd most kerül bele..az óra így sajnos kb 2000 km-mel kevesebbet mutat a valósnál.
-

Ide hordtam szervizbe

Redenczkihez Szegedre: korrekt, ha kell gyors (igaz néha azért kell várni is) és mindemelett nem is drága.... nem ismer lehetetlent

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.