Gregor József szopránban
Szöveges ítélet
MZ Trophy-m után valami négyütemű, megbízható, de motorszerű motort szerettem volna, olcsón. Volt egy kereskedés a bp-i Szentendrei út mellett, ott találtam őt az egyik hátsó szobában porosodva. Még nem volt forgalomban, Japánból érkezett konténerben. Húsz éve ellenére alig volt benne kilométer. Hihetően, mert minden kopóalkatrésze (lábtartógumik, nyereg, markolatok, héblik) újszerűek voltak, az utolsó kis matrica és fedél is érintetlen volt. Csak a tengeri só, az rágta szét szerencsétlent. Minden krómon mély kráterek, egyévnyi használat után pedig a tank szivárogni kezdett, és cinnel ki kellett javítani. Egyébként maga a tank olyan vékony, hogy szinte papírból van, ehhez képest az öreg Kawám és Hondám T72-es harckocsi. De műszakilag kifogástalan, újszerű volt, az az egy komoly hiba, ami kijött, is annak tudható be, hogy mi európaiak sokkal nehezebbek vagyunk, az útjaink pedig rosszabbak, mint amire a japánok készültek ezzel a belföldi modellel. E kettő következtében, két személlyel utazva a kerék rendszeresen felütött a sárvédőbe. Mivel ott vezet a hátsó lámpa vezetéke, azt lassan elkoptatta, kialakult valami enyhe rövidzár, ami nem volt elég ahhoz, hogy kiverje az egy szem központi biztosítékot, viszont a feszültségszabályzót taccsra tette. Lett bele egy Viragóé, ami közel ugyanezzel a generátorral fut.
Fura egy motor, annyi szent. Az eredeti GSX 250 egy srácoknak való, sportos motor volt anno, erre itt van ez, ugyanazzal a hengerenként négyszelepes blokkal, szoftchopper vázzal, trombitakipufogókkal, magas kormánnyal (kicsit ki is egyenesítettem, mert irtó kényelmetlen volt), öntött kerekekkel. Az ember várna valami dübörgő sorkettes lüktetést, ehelyett varrógéphang, semmi nyomaték, hétezertől tízezerig viszont üvöltő versenymotor-trombitálás, ott jön a vágtázás. Gyorsan pakolgatott hat ganggal (még majomvezető is van a műszerfalon), egész rendesen lépeget ez a Traditional kivitel is, de erőből nem lehet vele gyorsulni. A vázgeometriája sem valami fényes, kanyarban bizonytalan, az egyenesfutása nagyjából semmilyen, két személlyel, szélben, kicsi, de megtömött dobozzal a hátán pedig egyenesen ijesztő tud lenni.
Viszont az üléspozíciója városban fenséges, jó széles, fotelszerű az ülése, tűrhető a fékje, a fogyasztása meg tényleg minimális. Alapvetően szerettem, hűen szolgált, sokat motoroztam vele, de a lúdbőrözés elmaradt. Teljesen.
Hibalista
- Fesszabályzó, féklámpa, tank kilyukadt
Ide hordtam szervizbe
Scheer Gábor, 207-4240
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 7400 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |