Gőzmalac
Szöveges ítélet
Véletlenül találtam rá erre a típusra, eredetileg 1200-es fejidomos Banditot szerettem volna. A Népítéletet olvasgatva találtam rá, szerelem volt első pillantásra. Ennek megfelelően a racionális érvek (szélvédelem, fenntartási költségek) azon nyomban el lettek felejtve. Ugyan még csak egy fél szezont (~8000 km)motoroztam vele de maximálisan elégedett vagyok eddig. A próbaút előtt kicsit paráztam a méret és a nyomatékhegyek miatt, így aztán annál nagyobb volt a meglepetés amit a kezes viselkedés okozott. Kisebb termetű motorosoknak azért nem ideális (én 193cm és 97kg vagyok), mert ugyan alacsony az ülés de elég széles. Az ülés mérete és komfortja fejedelmi akár két százkilós ember is elüldögél rajta órákig.
Futóműve kategóriájában kimagaslóan jó, húzó és nyomófokozati csillapítás és előfeszítés elöl-hátul állítható, alapvetően kényelmes. Külön praktikus, hogy a hátsó előfeszítés kézikerékkel állítható. Kevésbé praktikus, hogy ez a kerék meg szokott szorulni (típushiba). Én tettem rá LSL superbike kormányt ezzel kicsit előrébbkerül a felsőtest és javul az irányíthatóság. A szenzációs gyorsulás ellenére kevésbé hajlamos az egykerekezésre ez valószínűleg a nagy tömegnek és tengelytávnak köszönhető. A széles hátsó gumi (190) miatt kanyarbemenetnél kicsit ellenáll viszont cserébe jól átviszi a nyomatékot (Metzeller Roadtec Z6). Állítólag 180-as gumival érezhetően kezesebb.
Motor: mozdony, ezt hárman mondták egymástól függetlenül a próba után. Eszméletlenül nyomatékos (126Nm/5000 1/min) és sima járású. A gyári kipufogókkal szerintem gyönyürű a hangja de halk, persze néha vágyom sportdobra. A motorkarakterisztikával kapcsolatban összesen annyi kifogása lehet az embernek, hogy nagy fordulaton elmarad a seggberúgós fíling. Alapjárat felett megindul mint a vaddisznó, középtartományban nagyon erős aztán 7000 felett elfogy az ereje. Gyanúm szerint mesterségesen lett ilyenre hangolva (befecskendezős) mert csak 9000 felett szabályoz le. Ettől függetlenül 130-ig még az 1000-es szupersportokkal együtt gyorsul, 200-ig a 600-as sportmotorokkal tartja a lépést, utána belassul, győz a levegő és extrém módom megnő a fogyasztás is (>10l). Óra szerinti végsebesség 250.
Légellenállása szerintem simán összemérhető egy autóéval. Kényelmes tempó fejidommal 120-130, még elviselhető tempó hosszabb távon (700km) ~150 km/h.
Fékek: nem igazán top, nagy a kézierő és bizonytalan a nyomáspont. Túrázáshoz jó, sportosabb használat mellett gyengus. Idén fém fékcső lesz előre installálva.
Nagyon praktikus az ülés alatti közel 11l-es rekesz. Esőruha, láncspray, izzókészlet, elsősegély csomag, létező legnagyobb lánc lakattal, tárcsazár, gyári szerszámkészlet, 3 kis spanifer van pillanatnyilag benne.
Többször voltam vele pályanapon (Euroring, Hungaroring) és élveztem. Persze nem idevaló de itt is megállja a helyét. Amíg nem ül át az ember egy CBR 600-ra fel sem tűnik, hogy birkózni kell vele. A lábtartók nagyon alacsonyan vannak, úgyhogy kutyaütő létemre is sikerült már majdnem gumibetétig koptatni.
Hogy valami rosszat is írjak. Fogyasztás: tempós országút 6l, autópálya 150 környékén >7l, város kultúráltan 7l, sportosabban 8l, még sportosabban 9l és szerintem ezt még lehetne fokozni bőven. Olajcsere: 6000km-enként 5l (na jó csak 4.8). Szélvédelem: igazából ez zavar a legjobban. Most van rajta egy közepes méretű GIVI plexi ez a felsőtesten csökkenti ugyan a szélnyomást de a sisak nagyon hangos, dübög. Először azt hittem a plexi kelti ezeket az örvényeket. Levettem a plexit ua.. Ha felállok a motoron 150-nél is csak csendes susogást hallok. Elméletem szerint az extrém széles tank kelti az örvényeket. Megoldás: füldugó. Kár, hogy nincs belőle fejidomos. Persze ezekre lehetett számítani az elején, meg mint tudjuk a szépségért meg kell szenvedni.
Gumifogyasztás normálisan használva kb. 10000 km/hátsó, elsőt még nem tudom. A gyári lánc meglepően sokáig tartott, most fogom cserélni (32000 km).
Összességében kinek ajánlom elsősorban: aki megfelelő termetű, akit nem zavarnak nagyon a költségek, aki két személlyel akar túrázni, aki úgy akar esetenként villámgyors lenni, hogy közben nem stresszel és forog üveghangon, aki szereti a klasszikus és erőteljes formákat és a kényelmet (kivéve szélvédelem), aki nyugis és vadállat + problémamentes motort keres egyben.
U.i: csajozni egyáltalán nem lehet vele, viszont a 40 év feletti férfiak egyfolytában leszólítanak. Ízlés szerint ez ugye lehet előny is. :)
Hibalista
- hátsó rugóstag előfeszítés beszorult
Ide hordtam szervizbe
én szervizelem
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |