A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

RF900ES2 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fürge mozdony

Szöveges ítélet

Második szezonon vagyok túl és most már élvezem minden együtt töltött percet. Sajnos az első szezon szinte értékelhetetlen, mert szervizbe mászkáltunk hónapokig (nem a motor hibájából).

Gyerekkori álom vált valóra a vásárlással, így érzelmi kötődés is indokolta a vételt...a '90-es években motoros újságokban csodáltam ezt a tipust, már akkor nagyon tetszett és elhatároztam, egyszer lesz egy ilyen masinám. Bár nem ez volt az első mocim (Hornet600), de nem tettem le róla, ha lesz egy jó vétel megcsípem, nem baj ha két motorom lesz :) Így is alakult, 1. osztrák tulaj (60éves), eredeti papirok, jó állapot, törésmentes. Vásárlást követően szerettem volna jól átnézetni, kopó alkatrészeket kicserélni mindenhol, mivel a szerviz előélet nem volt ismert. Sajnos csak részben sikerült első nekifutásra, mert a kipróbált szervizek finoman szólva szakértelem hiánnyal, gányolással, lehúzással próbálkoztak és mikor már kiderült, hogy mégse tudja pl. beállítani a karbit ahogy elsőre magabiztosan állította, akkor a motort és az ügyfelet hibáztatta a kialakult helyzetért. Mindig tudtam nem a motorral van gond, a végén persze mindig próbáltak megvezetni. Az ilyet legszivesebben kapálni küldeném el és motor közelébe soha. Ja és ezek elvileg nem sufnituningok, hanem szakszervizek, de így utólag látva gyakorlatilag azok...na visszakanyarodva az eseményekhez...kézbe vettem az ügyet és innentől kezdve előre informálódva (kelleténél jobban beleásva magam) tapasztalt, konkrétan ezt a tipust jól ismerő Mesterhez vittem a motort és láss csodát, azóta már több mint 5000km-t megtettem vele minden probléma nélkül. Ha ilyet veszel rakd rendbe teljesen, mert megérdemli és hálás lesz: karbi felújitó szett, kerék-kormánycsapágyak, fékek rendbe rakása,fék-kuplung munkahengerek cseréje, stb. tehát mindent szépen lassan nézess át. Sokminden még nekem is gyári volt benne (20 év nem kevés pl. egy tömítésnek), ezért abszolút jó döntés volt az alkatrészek cseréje. És minden van hozzá, ár szempontból van ami drágább van ami anyi mint más tipushoz.

Tapasztalat:
-ha kapott mindig rendesen olajat, vizet, szűrőt,stb. akkor még 20 évesen is szinte a gyári értéket tudja, azaz jó nyomásértékek és 4000-es fordulaton már 90Nm (!), max power 133LE (bemérettem padon)
-a mai gépekhez képest sokkal masszivabb anyagokból épül fel
-rozsdára hajlamos, ezért párás helyre nem ajánlom télire eltenni
-'95-től módosítottak a futóművön (elől is már állítható a csillapítás, illetve hátul 3 helyen tudod finomítani-gáztartályos is), jobb a futóműve mint pl egy 2006-os Hornetnek, tehát egyénre szabható abszolút és jó úton nagy sebességnél is jól érzi magát (és Te is)
-teljesítmény bőven sok, az 5 fokozat is elég, mert hosszúak, 2-be 180-at megy, 4000-es fordulattól nagyon tol, de 130-nál 5-be csak 5000 körül forog. Szóval ez nem az a forgatom és fordulatból megy sportmotor, hanem mintha egy mozdonyon ülnél :) baromi jó érzés, imádok átülni rá a Hornetemről
-250-et is simán tudja, de nem bántom csak kipróbáltam :)
-magasabb embernek lehet kényelmetlen hosszútávon, mert a láb és kéz poziciója már eléggé sportos üléshelyzetet igényel, amúgy 2-300km bőven jó vele
-fogyasztása: ha jól be van állítva (tű, úszószint, pilot, főfuvóka, stb) a karbi -mert ez a lelke-, akkor normál 90-110 túrázva 5-5,5lit. A legtöbb max 6,5lit volt, de akkor tartósan autópálya (150-160, néha 200) és sok kigyorsítás volt. Tehát látszik, ha jó minden a motoron abszolút jól kajál, sőt ilyen teljesítménynél szinte csoda, mosolygok is a kuton sokszor :) amúgy 1:14 körüli és ha húzod 1:13-as lev-benzin keveréket kell beállítani (fékpadon), amit műszer nélkül a gyertyát kémlelve soha nem fog a szerelőd produkálni (ez nem Simson karbi!)

Egyszó mint száz: már 1995-ben ilyen motort csináltak a ferdeszeműek, mikor itthon még javában tombolt az MZ korszak....le a kalappal!

Bátran vásárolj ilyen tipust (ha már motorozol mindenképpen a 900-ast válaszd, de ismerőstől tudom az rf600 se piskóta)! Fontos, hogy állapota jó legyen és szervizeld le rendesen.

Hibalista

- semmi, időszakos szervíz volt csak és beállítás

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 58000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Hornet600 jelenleg is Következő motorja? passz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.