Funmoto - felnőtteknek
Szöveges ítélet
A fokozatosság elvét betartva (Yamaha Dt 50, Suzuki DR 125, Yamaha XT 350) de az enduróktól nem messzire "térülve" esett a választás a Freewindre. Sikerült egy nagyon jó állapotú darabot kifogni, amelyet a külseje alapján feltehetően én vittem először (könnyű!) terepre. Igazi közege az aszfalt, az viszont lehet kifejezetten rossz minőségű is, bírja. Ugyanígy van a könnyebb tereppel, lazább talajon azért oda kell figyelni, a 180 kg körüli teletankolt tömeget nem egyszerű megfogni akárhol (nem pont rutintalanoknak, vagy 60kg-os emberkéknek való terepen), ebben a fékek sem igazán jó partnerek. Konkrétan én alulméretezettnek találom az első fék teljesítményét (Honda NT 650 Deauville ´06-hoz tudom hasonlítani, az áll mellette otthon, annak az integrált, de még ABS nélküli fékrendszerével nem tud versenyezni), még fém fékcsővel is, a hátsó tárcsa pedig könnyen blokkolja a kereket, csakúgy, mint a kanyarok előtti gyors, több fokozattal történő visszaváltás. Ilyenkor elindul a hátulja elég könnyen, figyelni kell, illetve lightosabbra venni a tempót. Azért nagy élmény terepen menni vele, a hosszú, egyenes földút-szakaszokat imádja és könnyen abszolválja. Az ülése nagyon kényelmes, kb. 2-300 km után kezd elfáradni az ember hátsója, ez nem vészes. Váltója ennyi kilométer után is vajpuha, hangja tökéletes (bár én egy Akra´ dobbal vettem, amit "visszahalkítottam", mert túl brutálnak tartottam a hangját, ami "halkítás után sem sokat csökkent, viszont öröm, hogy megmaradtak a gázelvételkori "visszadiurrogások", amelyeknek nincs párja...). A szélvédelme nem a legtökéletesebb, kb. 130 fölött kezdene zavaróvá válni a menetszél (ha lehetne közúton legálisan ennél gyorsabban haladni), de ez a motor nem is erről szól. Sokkal inkább a dinamikus gyorsulásról, amit tud is a gép, a nyomatékgörbéje kiegyensúlyozott, gyorsításkor 6000-ig megtorpanás nem érzékelhető. Nagyon tetszik a digitális műszerfal, informatív, pontos, az éjszakai háttér-világítását még nem volt alkalmam tesztelni, így a fényszóróról sem tudok nyilatkozni. A kormányon lévő kapcsolók kialakítása ergonómikus, kezelésük könnyű, a tükröket tervezem lecserélni, mert kissé torzítanak, illetve 100 km/h tempó felett a szél elmozdítja őket.
Hibalista
- Ami nem működött, vagy nem megfelelően: Benzinszintjelző jeladója (18 ezer Ft), új benzincsap: 12 ezer Ft, amit pedig elővigyázatosságból cseréltem: légszűrő (6500 Ft), gyertya (2300 Ft/db), hátsó gumi. Vár még rá egy alapjárat-beszabályozás, tekintve, hogy melegen néha leáll a túl alacsony alapjárat miatt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |