Finom és szeszélyes, mint az izlandi tavasz
Szöveges ítélet
Új korában biztosan ütős kis gép volt. Japánban. Ott is rohadhatott el a sós tengerparton. Ahol a dealerek nem fértek hozzá a kályhaezüst spray-vel, ott mindenütt vigyorgott a rozsda. 400-as géphez képest meglepően jól ment (53LE),...ha beindult. A formája mindig is megosztotta a motoros társadalmat. Nekem speciel a katana design megjelenése óta (´82) nagyon bejön. Még ma is UFO-nak hat. Talán egy emberöltő sem volt elég, hogy a közönség megszokja, épp ezért ma reális áron gyakorlatilag eladhatatlan.
Állandóan gyorshajtásra ösztönző temperamentum jellemezte: Kb . 6000-es fordulattól kelt életre és 12500-ig közvetítette a móka adagját. 60 km/h környékén vicces volt a sportos üléshelyzet, 70-90-ig úgy rezonált (6. ban 5000 ford. környéke), mint egy kehes villanyborotva, így ezzel a tempóval haladva 10 perc után élettelenül hullottak le a kormánycsutkákról (amiken egyébként lehetetlen volt állítani és ettől szemből nézve a pilóta egy O lábú rottweilerre hasonlított, ami a komfortérzeten sem igazán lendített) a könyékig elzsibbadt alkarok. Tehát maradt a gyorshajtás. 180 km/h-ig volt órázva, de rendszeresen a végállásnál akadt ki autópályán a mutató.
A japán belpiacossága nem használt az alkatrészellátásnak. Csak egy helyen találtam hozzá alkatrészt. Lehet találgatni, milyen árszínvonalon.(pl. két hátsó rugóstagra árajánlat: -bontott- 135000), Így hát amikor a vásárlást követő hetekben letérdelt a két hátsó showa (mert a gyár ilyet tett mindbe), típusidegen került bele (Koni, 15000/db).
Amíg be nem melegedett, még véletlenül sem szabadott leállítani, mert a továbbiakban kb. fél óra múlva lehetett vele elindulni tökig olajosan. Amúgy ezt véletlenszerűen is tudta. Két kipufogója volt és szép hangja. Akkor döntöttem az eladása mellett, amikor gyertyakulccsal a kezemben, késésben levésem okán ökumenikus szakrál-szitkokat sziszegve ki a fogaim közül észrevettem, hogy a négy könyöknek percei vannak hátra. Abba már bele sem gondoltam, hogy honnan majd és mennyiért.
Amúgy szerettem.....volna.
Hibalista
- két hátsó gátló 30.000Ft (típusidegen)
- állandó indítási problémák (ezért adtam el)
Ide hordtam szervizbe
Red Baron
Értékelése: 3
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |