A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsr 600 2006 (599)

Gsr 600 2006 (599) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fiatal szerető

Szöveges ítélet

Két évesen vettem, gyakorlatilag kifogástalan állapotban. Előtte egy tipikus tanulómotorom volt, kicsi, kezes, de semmi extra. Hondabuzi vagyok, úgyhogy először ott néztem szét de a wilkernél épp csak nem köptek le, úgyhogy továbbálltam. A suzukisoknak van bőven középkategóriás motorjuk, és egy igen lelkes és készséges eladóba botlottam az Amargonál (sőt többe is), ez nagyjából el is döntötte, hogy náluk veszek valamit. Sokat hezitáltam a Bandit-GSR-SV-DL vonalon. Elvileg, mivel egy Hyosungról jöttem, a v2 bejött volna, de az SV olyan gyatrán elavultnak nézett ki, hogy nem bírtam mellette dönteni, hiába volt a legolcsóbb. (Ha akkor már lett volna Gladius, lehet, hogy azt veszem, de nem volt.) A Bandit lett volna nekem való, mert öreg vagyok és megfontolt, de aztán megláttam egy GSR-t élőben és beleestem mint ló a gödörbe. Igazán nem érdekelt hány lóerővel tud többet a többinél, nem nagyon rángatom az istrángot úgyse, és streetfighterkedni se kezdek el három gyerekkel, egyszerűen csak állatira tetszik. Végül beleszaladtam egy szép, alig használt darabba így nem a szalonból hoztam el, de 30%-kal volt olcsóbb és ennyit nem hagyok veszni, bármilyen jó is az értékesítő...

Óvatosan kezdtem az ismerkedést, a másik motor kempingbicikli volt ehhez képest, és lóerőből is háromszor annyi lett, úgyhogy a visszafogottság indokoltnak tűnt. Az hamar kiderült, hogy rendkívül kezes, fordulékony és lelkes masina. Az előző tulaj eggyel kisebb első lánckerékkel megrövidítette a végáttételt, amitől még több a szufla alul és középen, a végsebesség meg pont senkit sem érdekel egy csupasz motoron. Az áttételváltásnak vannak egyéb következményei is, több a motorfék, használhatatlan a sebességmérő és a terhelésváltási reakciók is erősebbek, de ez utóbbi csak nagyon lassú, szűk kanyarokban zavaró (parkolóház, mélygarázs), amúgy nem gáz.

A motort tuning kipufogókkal vettem, de - micsoda szentségtörés - visszacseréltettem őket a gyári rendszerre. Egyszerűen idegesített a hangszín. És állati vicces volt, hogy egy lámpás indulásnál a hang még a robogósokból is kihozta a versenyezhetnéket, és miközben a Burgmanos örvendezett, hogy lehagyta a streetracert, a motorom úgy ordított, mintha az életéért kűzdene. Egy idő után azonban ez a vicc sem tudta ellensúlyozni a rezonanciát a fejemben, úgyhogy visszaálltam a gyári hangra, ami nem csúnya, csak kevés van belőle. Azóta nem nyílnak meg úgy a sorok, mint előtte, de egész nap is tudok motorozni fejfájás nélkül.

Nálam a motor nem csak hétvégi játékszer, közlekedési eszközként is dolgozik. Naponta 100 km-t ingázom, így akkor is belekerül havi 2000, ha nem megyek sehová. Persze, főként azért váltottam nagyobbra, hogy ne csak megoldjam a közlekedést, hanem élvezzem is. Ebből a szempontból telitalálat a masina. Már egy fárasztó nap után is felüdülés ráülni, de ha hétvégén elmehetek vele egyet kanyarogni, az maga a szanatórium. Szerpentinezni kiváló, egyenletes a nyomatéka, nem kell szétforgatni, de ha mégis megcibálnám a bajszát, megy is rendesen. Nincsenek fordított teleszkópok és radiális fékek, meg egyéb jól marketingelhető és drága cuccok rajta, de nem is hiányoznak nagyon. Igazi örömmotor. Nem nagyon hittem, hogy plexi nélkül is egész használható lenne, pedig az. 150-ig elviselhető a menetszél kuporgás nélkül is, és bár nem autópályázásra tervezték, az is simán vállalható.

Hosszabb távú kényelmével vannak gondjaim, 200 km után már nagyon jól esik minden pihenő, és aztán egyre gyakrabban, de hát nem valószínű, hogy körbemotorozom vele európát... sajnos. A hátsófék sem áll a helyzet magaslatán, de nem is nagyon használom, úgyhogy megintcsak nem tragédia. Más bajom meg nincs vele. Tavasszal kell vegyek rá egy új láncszetet, ami így huszonegykétezernél kicsit korainak tűnik, és a hátsó gumi is lassan megérett a cserére, de ez belefér. Nyugodt tempónál sok várossal megeszik 6,5 litert, ami szerintem sok, de igazából ez sem drámai.

A motor célpiaca az ifjú titánok és városi cikázók, úgyhogy szinte pazarlásnak tűnik egy olyan öreg csávónak, mint amilyen én vagyok, de nem érdekel, hogy nem használom ki a kilencvensok lóerőt... ez egy szerelmi kapcsolat és én boldog vagyok benne. Ha vennék másik motort, ezt valszeg akkor is megtartom mellette.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Amargo - csak olajcserét csináltak, semmi extra. értékelem, hogy végignézhettem, volt olyan máshol, hogy nem engedtek a műhelybe - azokban nem is bíztam meg sose.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 13000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.