A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Rf 400 1993 (399)

Rf 400 1993 (399) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete villám :-)

Szöveges ítélet

Szevasztok!

Megosztanám Veletek a tapasztalataimat, hátha hasznos lesz valakinek.
Én 4 évig nyúztam az RF 400-asom, de sikerült kinulláznom, ami egy teljes blokkgenerált jelent.
66.000 kilométert csavartam bele, jóformán végig nyélgázon.
Na jó, hazudtam, 3x körbejártam vele európát és sehol sem hagyott ott, de akkor ésszel (120-140km/h) mentem.
Ami hiba előjött:

Hidegen már az első pillanatokban sem indult, ez egy széria probléma, nem tudsz vele mit csinálni... csak vele élni.

A Második váltófokozat léptetővillája elkopott (ez is szériahiba), kidobálja a másodikat, de rögtön vissza is veszi, iszonyatos hangja van.
Javítás szervíztől függően 100k-150K.

Gyujtáskapcsoló akad, egy haverom bele is törte a kulcsot.
A gyári zárszett (gyújtászár, tankzár és ülészár) 85K, de egy jókezű kulcsmásolós kiszedi a beletört darabot és ad 3 példány pótkulcsot 5K-ért.

A Spoiler töredezik mindenhol (a jó öreg magyar utak), de ettől kell a legkevésbé félni, a következő áron lehet majosházán csináltatni új spoilert:

(http://82.131.181.197/web/spoiler/kepek/1arlista/motor/suzuki/suzuki.html)

ALSÓ BETÉT 5.000 Ft
ALSÓ OLDAL BAL 5.500 Ft
ALSÓ OLDAL JOBB 5.500 Ft
FEJOLDAL BAL 5.000 Ft
FEJOLDAL JOBB 5.000 Ft
FEJ 13.000 Ft
OLDAL BAL 12.000 Ft
OLDAL JOBB 12.000 Ft
PLEXISZÁR BAL 4.000 Ft
PLEXISZÁR JOBB 4.000 Ft
OLDALRÁCS KICSI BAL 5.000 Ft
OLDALRÁCS KICSI JOBB 5.000 Ft
OLDALRÁCS NAGY BAL 6.000 Ft
OLDALRÁCS NAGY JOBB 6.000 Ft
OLDALBETÉT BAL 4.000 Ft
OLDALBETÉT JOBB 4.000 Ft
MÛSZERFALBORÍTÁS 5.500 Ft
ALSÓ OLDALSZÁR 4.000 Ft

Egyébként ha bontott anyag kell, szintén érdemes rájuk telefonálni, a jánoshalmai bontó mellett ők a legnagyobbak.
http://www.auto-tuning.hu/

Lánckerék és lánccsere átlag 10-15e kilométerenként, érdemes DID X gyűrűs láncot venni, kétszer annyit bír mint bármelyik másik (20-25K km).

Hátsó izzók állandóan kiégnek, ebből a foglalatnélküli izzóból egyszer vettem felindulásból 100 darabot, még van néhány. :o)

lábtartógumi 10.000 km-t bír átlag, utána leesik a lábtartóról.

A kipufogódob szétégett teljesen 30K kilométer után, pedig egy teljesen nyitott Yoshimura Cyclon dob volt rajta.
Annyira elégett, hogy egy lendületesebb pillanatban elhagytam a dob végét, azóta sincs meg.
Nyitott dobtól semmi baja nincs a mocinak, de igazándiból előnye sincs, max a rendőr előbb felfigyel Rád.

Fékbetét: ez fogyóeszköz, de csak óvatosan bánjatok a szinterbetéttel, mert bár ajánlják a speed gépekhez, ehhez nem kifejezetten jó.
Ez túramoci, 10.000 km alatt legyalulta az első féktárcsákat, 30K Ft darabja a tárcsáknak!
Inkább a puhább betét ajánlatos, ez sűrűbben cserélendő (5K Ft/szett), de meghagyja a tárcsát olyannak, amilyen.
Ha nem kapsz típushoz betétet, a BMW K 1200 betétje ugyanilyen.

a lecsavart 65.000. km-nél valami iszonyatosan elkezdett zuhogni a blokkban, olyan hangja van, mintha főtengely csapágy lenne, de tekintettel a blokk hajlott korára, kap egy teljesen felújított blokkot 120K-ért.

Akkor most mindenki vegyen elő papírt ceruzát, és jegyzeteljetek szorgalmasan!

Gyertyából erősen ajánlott a NGK CR9EK típus (ez a gyárilag ajánlott), 30K kilométert símán kibír, más típusokat 5-10K kilométerenként megeszi.
FIGYELEM: kiszedésnél óvatosan kezdjétek a régen mozgatott gyertyát kitekerni, mert hajlamos a menetes rész beleszakadni a hengerfejbe!
Ha megtörténik mégis, nincs veszve minden, bármelyik műszakiban kapni csavarkiszedőt (olyan mint egy kúpos fúró, balos csigamenettel), ezzel az esetek 99%-ban kijön a beleszekadt rész.

Gumi: leginkább ajánlott a Michelin Pilot Sport, ez középárban mozog, de lehet spórolni vele (majd picit lejjebb leírom, hogyan).
Ez a gumi tökéletes aszfaltra, lábtartóig leteheted a motort vele, és kb 10-15K kilométert kibír.
Közepesen puha keverék.
Érdemes ősszel gumit venni, venni kell hozzá a patikában glicerint (nem nitroglicerint!! :o) ), azzal beecsetelni, zsírpapírba betekerni a gumit, úgy elrakni.
Ha ősszel (szezon végén) veszel gumit, a két gumin spórolhatsz akár 40K Ft.-ot is (és így kerül 40K Ft-ba a két gumi).

Bolt: Nem reklámozok, tehát senkiben ne merüljön fel az, hogy bárki malmára hajtom a vizet, egyszerűen tényleg ebben a boltban lehet jóformán bármit, nagyon olcsón, és nem utolsó sorban postai utánvéttel megkapni:

http://pinkmotors.hu/

Bátran rájuk kell telefonálni, hogy mi kell, ha egy nő veszi fel a telefont, nem kell megijedni, az utolsó seeger-gyűrűig ismeri a motort, nagyon készséges, és néha még vissza is telefonál, ha valami alkatrészt olcsóbban tud/jobbat tud ugyanannyiért/ vagy valami okosságot tud.
Ők egyébként tatabányán vannak, de postán (egészen pontosan futárral) egy nap alatt megkapod a kért bazárod, és soha nem ér az a meglepetés, hogy többet fizetsz, mint amennyit megbeszéltetek ( a leányzó úgy mondja a végösszeget a telefonba, hogy mondja azt is, mennyi a futár).

A Motorrad (Nagykőrösi út, http://motorrad.co.hu) és a Karasna (http://www.karasna.hu), vagy az említett PinkMotors, itt kapsz olajszűrőt aránylag olcsón, de ha lehet, vidd a kiszedett szűrőt magaddal, mert az RF400-as 3 fajta olajszűrővel jött ki!

Láncspray: én átlag 2 tankolásonként vagy minden esős motorozás után spay-zem a láncot, a fehér bevonatos teflonos spray a legtartósabb/legjobb.
Amikor spray-zed a láncot, előtte Brigeciol D3 vagy szappanos víz, körömkefe, melegvízzel leöblíted és egy fél óra múlva (vagy ha megszárad a lánc) befújhatod.

Légszűrő: Nem kell semmilyen spray-vel fújkálni, egyszerűen kiveszed, szappanos (samponos) vízben kicsit kimosod kézzel, öblítés, szárítás, vissza a helyére és kész.

Olaj: tulajdonképp bármelyik olaj jó a motorba, ajánlott a 10w-40-es.
Érdekes, de nekem a standard MOL 10W-40 szebben nézett ki leeengedéskor mint az ELF vagy a Castrol.

Átlag elmondható, hogy 180-190 a vége a 400-asoknak, ha lánckerékkel nyújtod az áttételt, 210-ig kimegy (traffipax-al kimértük pályán).

Remélem tudtam segíteni valamennyit!


Mindannyiótoknak hatóság,- és féknyommentes motorozást!

Üdv,

pancel

Hibalista

- Hűűű...mi is?
- - VÁLTÓ 2. fokozat léptetővilla (EZ NÉPBETEGSÉGE A TÍPUSNAK)
- - Spoiler folyamatosan hullott szét a jó magyar utaktól
- - Lánc, lánckerék (hiába a márkás lánc, lánckerék)
- - fékbetétek tömkelege
- - hátsó fékagy, féktárcsa
- - Világítás valahol mindig ki volt égve
- - Ülés borítás szétfoszlott
- - a kormányvég-súlyokat elhagytam paár hónap alatt
- - lábtartó gumik állandóan leszakadtak.
- - Sztender-szenzor (ez egy új magyar szó) nem bírta a vizes időt
- - Teleszkóp szimmeringek
- - kilométer spirál (érdekes, de ez három évig bírta kenés nélkül)
- - Yoshimura kémény teljesen szétégett két év alatt
- - Legvégül a blokk, de az teljesen, nullára kiíródott

Ide hordtam szervizbe

Sehová nem vittem, magam tataroztam.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.