Ez egy jó motor, bárki bármit is mond!
Szöveges ítélet
2008 - ban jutottam hozzá, ésszerűségi okoktól vezérelve. Több negatív tapasztalatom volt a használt vasakkal, melyek átlag 15 évesek voltak. Ezek után eldöntöttem, hogy új motort akarok, mely alkalmas hétvégi túrázásokhoz. Másra nagyon nem is használom, ezért kímélve van. Utánaolvasva, egy megbízható motornak, a 47 paripa meg barátságosnak tűnt. Fontos volt számomra, hogy nem akartam hitelt felvenni erősebb, gyorsabb gépre, mert nem az a típus vagyok.
A motor a somogyi dombok közötti túrázásra tökéletes, ha az ember kikapcsolódni akar a jó időben, hazautazva. Engem nem túlzottan izgat a sok jóindulatú motorostárs, akik szerint nem motor, lenézik, mert csak 500 ccm-es, erre nem is fecsérelnék szót. Amire én használom, arra tökéletes.
Gyorsulása pont közepes, 5000 - ig húz, ott megtorpan, 6000 - től életre kel újból. 8000 fölött nagyon visít, nem is szoktam fölé pörgetni, mert nincs szívem kínozni.
90 - nel haladva 4750-et, 100 - zal haladva pont 5000 - ret forog a főtengely. 100 - 110 - ig eléggé rázkódik a gépezet, így én vagy e fölött, vagy ez alatt használom.
A kényelme számomra (persze, ez egyéni specifikáció) közepes, mert 190 cm - es magasságomra nem sok motort terveztek eddig. Az ülés nekem kemény, kb. egy óra motorozás után már fészkelődöm, meg kell állni, de ehhez már hozzászoktam. A következő szezonra csináltatok egy kényelmes túraülést. A lábtartó kicsit magasan van nekem, de ettől eltekintve OK a gép. Szélvédelemről teljesen fölösleges beszélni, csupasz motor lévén. A kormány széles, nekem pont jó így.
A fogyasztása (precízen bejárattam) 4l. Ez országúti és egy kicsi városi adat. Országúton a rekordom 3,9l volt, hozzátenném, ez 90-120 km/h körüli túrázósebességet jelent.
A motor minőségéről annyit mondanék, hogy látszik a spanyolországi összeszerelés. Nem első osztályú alkatrészek alkotják, a festése sem profi minőségű. Számomra egyébként ez másodlagos jelentőségű. A blokkra sokan mondják, hogy "hangos". Vazze, milyen legyen??? Csupasz motor, nincs idom, léghűtéses, régi technikával.
Meleg motorral nálam (de, ahogy olvasom, sokaknál is) nehezen veszi az első fokozatot, de gázfröccsel OK.
Összességében elmondható, hogy kis fogyasztású, megbízható, igénytelen nagymotort kap az ember, mellyel kényelmesen tud túrázni. Tanulni tökéletes, spórolósoknak, hobbimotorosoknak szintén. Akinek meg nem tetszik, az menjen a PECSÁBA koncertre!
Következő motor? Nagyon tetszenek a nagyköbcentis csupasz gépek, főleg a kéthengeresek, mint a Yamaha MT - 01 és sztárvendégei. Talán majd egyszer, addig is jelenlegi gépemet fogom használni.
Hibalista
- Semmi nem romlott el. Csak a szokásos olajcsere volt.
Ide hordtam szervizbe
Balatonboglár, Full - Gas. Húzzák az időt.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Saját magam.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | XV 500 | Következő motorja? | Mt - 01 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |