Ésszerű kompromisszum
Szöveges ítélet
Olyan motort akartam, amely a napi munkába járásra és akár hosszabb, kétszemélyes túrákra egyaránt alkalmas. Egyértelmű volt, hogy kompromisszumos megoldás lesz: van nála praktikusabb robogó és rátermettebb túrázó, de a vásárláskor ezzel tisztában voltam, így később nem okozott csalódást.
Városi használatban (esetemben ez Budapestet jelent) kissé nagy, a sorok között gyakran éppen csak elfér, és igencsak figyelni kell a nyomvályúkra is, főleg lassú haladáskor, mert megbillenve meglepetéseket okozhat a két és fél mázsás tömege. Ereje azonban itt bőven elég, ha előregurulunk a pirosnál, nem kell félnünk, hogy zöld jelzésnél feltartjuk a kocsisort. Bár nem biztonságos, én néha munkaruhában, azaz öltönyben közlekedem vele, ugyanis por, sár, víz ellen jó a védelme, és váltókar sincs, amely koptatná a félcipőt.
Túrázni általában ketten megyünk, ezért nagyon fontos volt az utas kényelme is. Hatalmas az ülés, elég magasan is van, így a párom előre is kilát, amely sokkal élvezetesebbé teszi számára a motorozást. Egyedül a lábtartó sikeredett kevésbé ergonomikusra, ugyanis a motor "teste", az ülés alatti része elég széles, pontosabban az ülés alatt szélesedik, majd a lábtartó felé ismét keskenyebb lesz, ezáltal tökéletes kényelmet csak az extrém ó lábú utasok kaphatnak. :)
Az én 184 centiméteres magasságomhoz a lábtér még éppen elegendő, a térdem egy centi híján a "műszerfal" pereméhez ér. Az ülés kb. két órás időtartamra kényelmes, ezután tíz perc szünet erősen javasolt. A gyári plexi pont a fejemre tereli a levegőt, de a szélvédelme még így is kielégítő, azonban kb. 175 centiméteres magasságig tökéletes lehet. Túraplexire cserélve a vezető szinte szélcsendben utazik, az utas viszont semmit nem érez ennek hatásából.
Teljesítménye két személlyel is meggyőző, jól gyorsul, bátran lehet előzésekbe kezdeni, a 130-140 km/órás sebességet pedig könnyedén tartja hosszú távon is. A váltója igazi különlegesség: automata és manuális módban is használhatjuk, utóbbinál a bal markolatnál elhelyezett konzolon kapcsolhatunk fel és le. Automata üzemben választható egy ún. power mód, amely a fordulatszámot magasabban tartva sportosabb karaktert kölcsönöz a motornak. A sportosság, gyorsulás, nagy sebesség persze nem a sportmotorokéhoz hasonló, de attól sem kell tartani, hogy a közutakon ésszerűen használva kevés lesz a teljesítménye. A motorfék erős, de teljes gázelvételt követő gázadásra - bármilyen finoman is történik - erős terhelésváltási reakciót ad, ami kanyarból kigyorsításkor elég kellemetlen. Talán ez a Burgmann egyetlen hibája, amellyel nem nagyon tudok kibékülni. Fogyasztása városban 6 liter körül van, országúton 4,5. A fékekre nem tudnék rosszat mondani, jól adagolható, nem "nyúlik", egyedül az ABS hiányzik, de az Executive modellen az is megvan. A hátsó rugóstag előfeszítése állítható, utazási komfortja a fővárosi utakon kielégítő. Dönthetőségének a középtámasz szab határt, a majrécsík minimális szélessége fél centiméter. Nálam könnyebb (értsd 105 kg alatti) motorosok lehet, hogy ezt is el tudják tüntetni. :)
Pakolhatósága kifogástalan, az ülés alatti tárolóhely (csomagtér világítás is van!) két felnyitható sisak számára is elég helyet biztosít. Egy dobozzal kiegészítve pár napos túrára való holmit könnyedén elnyel.
Egy megbízható, sokoldalú, elegáns formájú, de összességében nem túl izgalmas motor.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Motorrad
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |