Érzelem és ráció
Szöveges ítélet
Miért vettem meg a Banditot? Először a racionális okok: megbízható, igénytelen, kiforrott technikájú gépnek ismertem meg a korábbi tesztekből, tulajdonosi véleményekből. Ár-érték arányát kifejezetten jónak tartom. Az S változat félidoma hosszabb túrákon, nagyobb sebességnél bizonyul hasznosnak. Az érzelmi okok: A régebbi gsxr-ekből származó finoman bordázott blokk látványa, a fejidom és farokidom vonalvezetése tetszetős. Én a piros színt választottam, de szerintem feketében és kékben sem csúnya.
Nagyon meg voltam elégedve vele. Teljesítménye számomra bőven elegendő, a 650-es blokk van annyira nyomatékos, hogy normális használat mellett ne kelljen folyamatosan váltogatni. Fogyasztása egy személlyel, top-case-zel nem nagyon ment 5 liter fölé, bár inkább országúton használtam, túrázásra és napi munkába járásra, faluból az 50 km-re lévő megyeszékhelyre. Gyárilag nem sok mindent lehet rápakolni, de a 42 l-es, Louisban vásárolt doboz jó szolgálatot tett.
Futóműve kényelmes és jóindulatú, csak nagyobb sebességgel vett, egyenetlen burkolatú kanyarokban kezd táncolni a fara, de ez sem para.
Ami katasztrófa, az a szervíz. Garanciaidő alatt kénytelen voltam visszahordani a márkakereskedésbe (direkt nem írok nevet, bár megérdemelnék). A szerelő srác nem képesített motorszerelő és ez sajnos a munkáján is tükröződött - igénytelenséggel párosulva. A nullkilométerrel átvett motor első útján elhagytam a jobb oldali kormányvégsúlyt - rosszul rögzítették. Kaptam garanciában újat. Elkövettem azt a hibát, hogy a gumicserét velük csináltattam meg! A feketére fényezett alufelni széléről több helyen lezúzták a festést, a keréktengely szimmeringjét visszaszereléskor eldeformálták, úgy, hogy mire két nap múlva a nyikorgás miatt észrevettem, addigra az alatta lévő csapágy telement kosszal. Persze szó nélkül adtak garanciában egy új csapágyat és szimmeringet - amit nem velük szereltettem be:-) Apropó, gumik. A gyári Bridgestone Battlax BT 020 ill. 011 F 12000 km-nél lett cserélve, bár még elment volna 1-2 ezret. Az utána következő Dunlop D208 sokkal jobban tapadt, nagyobb biztonságérzetet adott, de 9000-nél cserélni kellett elöl-hátul (elejében még volt párezer). Aztán Continental Road Attackot tetettem fel - nem bántam meg, jó gumi, szárazon és vizen is.
Összességében egy megbízható, kis szervízigényű, gazdaságosan üzemeltetehető, kényelmes járgány. Mégis eladtam, de "stílusváltás" miatt: most egy Kawasaki VN 900 Classiccal járok. Ha anyagilag megtehettem volna, biztosan megtartom.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
márkakereskedés - tragikusan dilettáns, igénytelen hozzáállás és munka
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |