A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gn 125 1995 (124)

Gn 125 1995 (124) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elnyűhetetlen Postásmotor

Szöveges ítélet

Cirka egy éve vezetem és bátran állíthatom, hogy a vásárláskor jelentkező minden problémámat és nyűgömet immáron homály fedi. Egyszerűen alig tudok róla rosszat mondani, talán azért mert nem is nagyon lehet. Egyszerű felépítésű és nyilván a problémamentességnek is ez az oka. Léghűtéses, négyütemű, szívó benzines, karbis jószág, szóval nem is nagyon van minek elromlania.
A teljesség igénye nélkül néhány érv, ami mellette szól: Mindössze 3 literes a fogyasztása, amit még nyél gázon hajtva sem tudtam feljebb tornászni! Egyszer sikerült csak 3,4-et produkálni, amikor éjszakára nyitva felejtettem a benzin csapot, és elfojt belőle kb fél/egy liter benga (saját hülyeségem, okultam belőle és pont). Fillérekért lehet alkatrészt kapni hozzá, pedig nem túl elterjedt motor, tudtommal csak a postások használták Magyarországon (Ha nekik megfelelt sok-sok ezer KM-re, akkor nekem is jó lesz melóba járni). Igénytelen, motor, mert a fogyó/kopó alkatrészeken kívül szinte semmit sem kell rajta cserélgetni. Minden kezdőnek ideális, mert a legnagyobb hülyeséget is gond nélkül elviseli. A városi forgalom élharcosa a járgány, mert nincs az a kocsisor ami mellett ne tudnék vele elcsusszanni a dugóban. Nem tudok olyan alacsony embert mondani (a törpéken kívül) akinek ne érne le a lába, méghozzá teli talppal. Mivel elég alacsony, így szépen lehet döntögetni és ha az ember „túl mélyre nyomja”, akkor is könnyű talpra állítani mert alig száz egynehány kiló az egész gép. Még hidegben is pöccre indul, bár kell neki egy kis bíztatás a szívatóval. Az éves kötelező biztosítás, súlyadó, meg minden ehhez hasonló költségeim cirka 5.000,- Ft-ba fájnak összesen… mondom, egy évi! Ennél már csak egy robogó olcsóbb, ha ugyan olcsóbb egyáltalán.
De hogy a „kevésbé szimpatikus” dolgokról is szó essék, számomra az egyik nagy hátránya a kimotorozhatósága. Nem titkolom, pár száz megtett Km után már nem volt akkora élmény a hátára ülni, bár még mindig szeretem. Egyszerűen kevés benne a kraft, és 8 ezres fordulat felett hiába tekerem a szarvát koppanásig, már nem történik semmi. Hiába, nem egy túra motor, de ha már a fordulatoknál tartunk, nekem a 6ezer körüli 70Km/h-ás sebesség felelt meg a leg jobban. 80 felett már alig gyorsul (még akkor is ha visszaváltok), 7 ezres fordulat felett meg már szét akar rázni az egy henger. Ahogy megfigyeltem 9-9500 körül van a vége, ami az én 90 kilómmal 105Km/h-t jelent. Nekem sajnos kissé kényelmetlen is a gép már 25-30KM után, mert 180cm-es magasságommal nem igazán tudok mit kezdeni az üléspozícióval. Ha ugyanis előre csúszok az ülésen, akkor az ölemben van a kormány és a lábam is a „nyakamba ül”. Ha meg hátrébb csúszok, akkor a lábammal kényelmesen el tudok gangolgatni, de úgy ülök rajta mint egy púpos, és nyújtózom a kormány után. Próbáltam beállítani, de nekem sehogyan sem volt igazán kényelmes. Érdemes megemlíteni, hogy az eredeti ülést áthuzatoltattam, és megkértem a srácot hogy töltse is fel kissé, így az eredeti (osztott) külleme most inkább egy „folyamatos ülésre” hasonlít, olyasmire mint a Simsonoké. Tehát most már lehet rajta fészkelődni, de úgy tűnik nem sok értelme van (legalábbis nekem).
Néhány ötlet azoknak, akik ennek a motornak a vásárlásában gondolkodnak. Érdemes lecserélni az eredeti tükröket, mert ha szélesebb az ember válla, akkor azon kívül nem lát bennük semmi mást. Egy hosszabb szárú tükör párral jól orvosolható a probléma, és 2-3 ezer Ft-ból megúszható a kaland. Nekem a Kuplung bowden okozott még némi fejfájást, mert alig lehetett behúzni. Valami oknál fogva középtájon hozzádörzsölődött a vázhoz, és a vibráció hatására a külső műanyag borítás elkopott. Ez még nem lenne baj, de az esővíz befolyt, és kikezdte a rozsda. Javítás után egy gyorskötözővel hozzászorítottam a vázhoz, és azóta sincs vele semmi gond.

Hibalista

- Szervizben ritkán jár (szerencsére) és eddig nem is sok minden romlott el rajta. Tartalékon nem volt hajlandó működni, de ezt egy tank tisztítás/szűrő takarítás kombó megoldotta. Ezen kívül csak a fordulatszámmérő spirál kihajtásánál lévő kis öntvény elem tört el, máig érthetetlen módon. Pár ezer Forintból javítható, cirka 10 perces meló és akár otthon is elvégezhető. Volt még (a kötelező olajcseréken kívül) egy kumplung lamella készlet csere is, de mivel a futott KM-ek számát homály fedi (és ismert tény hogy Postásmotor volt) így gondolom időszerű volt már a dolog.

Ide hordtam szervizbe

Zsolti a mágus! Siófok környékének egyik legügyesebb kezű szerelője, bátran merem ajánlani.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Az egyszerűbb dolgokat én magam csináltam, és elég jól sikerültek :-)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 48000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Leonardo 150 Következő motorja? TDM
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.