Egszerű mindenes!
Szöveges ítélet
Üdv! A legendás Gs500, eljött a pillanat amikor motor tulaj lettem és a kicsi Gs500-as lett az első rendszámos nagymotorom.!
2004-es már Spanyolországban szerelt modelről van szó. 53000km-rel lett elhozva jelenleg 60000 van az órájába és semmi baja, az olajcseréket leszámítva meghibásodás miatt költeni még nem kellett rá!
De ne siessünk ennyire, amikor elkezdtem a motor jogosítványt(A2) rengeteg embert megkérdeztem milyen motort érdemes első motornak venni?
-japán bepiacos sornégyes 400ccm...
-esetleg nagyobb 600-800 ccm körüli "35" kw-os forgalmival rendelkező motort...
jöttek az ötletek!
Rengeteget kutattam a neten Supermoto?Naked?Túra-sport? Lényegében idomos vagy ne idomos legyen ez volt a kérdés, CB400Superfour-on tanultam és voltszerencsém kipróbálni 1 Suzuki Gsr600-at, ez volt a döntő pillanat.
Tudtam hogy Naked kell. Mindidáig elnéztem a kicsi Gs hirdetések mellet. És akkor jöttem rá hogy nem az a baj a Gs-el hogy öreg konstrukció(elavult gyenge stb olvastam és mondták is több helyen), hanem az hogy rossz helyre sorolják az emberek. Nemkell Z750,Hornet,vagy bigBandithoz hasonlítani(Speedmotort direkt nem írtam) ez nem a motor hibája ez az emberek hibája. Gs500-as 1 szög egyszerű konstrukció ha valaki fogott életében villáskulcsot a kezébe szinte minden karbantartást elvégezhet otthon!
Nagyon könnyen kezelhető könnyű motor elől hátul tárcsafékkel elfogadható teljesítménnyel amihez nagyon gyorsan hozzá lehet szokni. Ahogy több helyen is írják 6000-es fordulat környékén van egy pici lendületvesztése a blokknak ezt a tartományt elhagyva kellemesen megindul a kéthengeres 487ccm-es blokk.
Több helyen olvasni hogy kanyarvadászat közben elbizonytalanodik ezt annyiban cáfolnám hogy jó gumi kell rá, jó magam Michelin Pilot Street gumikat használok és eddig nagyon beváltak. Persze ettől még valóban bizonytalan!
És ami a Gs-ek mellett szól az az áruk 400-500 magyar forint környékén lehet már tényleg szépeket találni gondos gazdáktól. Persze itt is sok a támadás mert 600-ér már Banditot vagy Hornetet is lehet kapni. Ez igaz is ebben a formában és tény hogy szint úgy nagyon megbízható motor mindkettő. De vásárlás utáni kisebb-nagyobb szervízelési költségek előfordulhatnak használt motorok révén. És a 600ezres Hornetből Banditból gyorsan lehet 700-800ezer HUF. És ilyen kiadásokat nagyon sokan, köztük én sem engedhettem meg.
Összességében én nagyon szeretem a kicsi Gs-t, tényleg mindenes motor munkába járni túrázni bátrabbak a pályamotorozásba is belekóstolhatnak vele, olcsó fenntarthatóságú, megbízható, szerintem kiforrott konstrukció. És ha kinőnénk bármelyik irányba bátran elindulhatunk(Speed,Naked,Supermoto)
Ennyi pénzért nemkell csodát várni...Szeretni kell és jóízűeket motorozni vele.
Hibalista
- Kormányt cseréltem, a gyári keskeny volt.
Ide hordtam szervizbe
Motorszerelő ismerős nézte át!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | GSR-600 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |