Dzsíeszekszár szevönfifti
Szöveges ítélet
A motort 2005-ben hoztam be németországból. Itthon elég ritka piros-fekete színű, nem a tömeg kék-fehér. Eleinte fenntartásaim voltak vele szemben, nem nagyon akartam Suzukit, de ezt adta a gép. ZX-7es kawa volt az álmom, bár előtte is tudtam hogy a suzi jobb motor, de azért a kawának nagyobb a stílusa. Mindenesetre a motor kifogástalan állapotban volt, ilyet itthon biztos hogy nem találtam volna. De a típusról: Utólag azt mondom, hogy hülye aki nem ilyet vesz :) De tényleg, a 25 éves történelem nem hazudik, a dzsíeszekszár szevönfifti még mindig az egyik legtökösebb motor a piacon, ha nem a legtökösebb. A SRAD formája elég jellegzetes, merőben eltér a mai trendtől. Hatalmas maga a motor, 200kg szárazon. Nagy fejű, áramvonalas, nagyon jól tereli a szelet az emberről, pedig 192cm vagyok, és a legdurvább, amit senki nem gondolna egy sportmotorról, a hátsó púp alatti hatalmas csomagtartó. 1.5 literes palack mellé még befér a szerszámkészlet meg mondjuk egy szendvics. Szóval nagy, plusz rögzítőkampók az ülés alatt, kész kis túragép. 128 lovas fojtás nélkül, nem mondom hogy kitépi magát a kezemből, de jól megy. Nyomaték még férne bele, főleg miután kipróbáltam egy 2004-es ezrest. Na ahhoz képest bicikli. Ugyanakkor 1200-es Banditot 60-ról nyomatékból elpicsázott, gyári áttétellel. Ami bár kamunak néz ki, magam sem hittem a szememnek, és mai napig nem értem hogy hogyan, de megtörtént. Gyári áttétellel 2-ben kuplung nélkül egykerék. Végsebessége óra szerint 280, tény hogy végre nagyon jót megy, de ez azért azt hiszem túlzás, nemtom mennyi lehetett valójában, de nem hinném hogy 260 fölé tudna menni. Ehhez azért kellett egy viszonylag hosszabb autópályaszakasz. Fogyasztásáról hallani rémhíreket, hogy 10 alatt nem áll meg. Namost lehet hogy az enyém van szarul beállítva, de az ominózius balaton-BP teligázas, végig 280as menet autópályán, akkor evett 10et. Az átlag, közúton használva 6-7 liter, egy krakkói túra (igaz, CBF600-al fölvezetve) során, kapaszkodj meg, 4.9 l/100km. Utassal, felmálházva.
A pontszámait nem sportmotorhoz képest írtam, hanem abszolútban nézve, mert sportmotorok közül sztem az egyik legkényelmesebb, igaz 190 centihez azért magasan van a lábtartó, de pl haverom, aki alacsony, arra panaszkodik hogy messze van a kormány, meg nem ér le a lába csak ha bedönti, szóval nagy darab motor. Utasülése is hatalmas, meg lehet nézni egy mai mellett. Fenntartási költsége is átlagos a sportmotorok között, új gumit még nem tudtam rá tenni ezért nem tudok nyilatkozni gumikopásról. A fékei mondjuk rettenetesek egy mai gép mellett, ezt inkább csak lassítónak lehet nevezni, nem féknek. Olajat az enyém nem eszi. Most van benne 42ezer km, ami igazából csak a későbbi eladása miatt aggaszt, nem hinném hogy bárki megvenné, de baja nincsen. Mindegy, a lényeg tömören: imádom. (Csak lenne nyomatékosabb)
Hibalista
- Semmi nem romlott még el. Műszerfalizzó égett ki, ezen kívül csak kopórészek.
Ide hordtam szervizbe
Nem bízom semmilyen márkaszervízben, rajtam kívül csak apám nyúlhat a géphez.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |