A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gs 500 F 2005 (487)

Gs 500 F 2005 (487) 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Dehogy rozsdásodik! Megbízható paripa!

Szöveges ítélet

Még csak alig 2 és fél hónapja lovagolok rajta, de ennyi idő alatt is beletettem 7500 km-t. Maximálisan meg vagyok vele elégedve, kiforrott modell, hibák nélkül!

Sok ismerős, amikor meglátja a motoromat, rögtön azzal kezdi: "Ú, GS500F, arról csupa rosszat olvastam a neten!". Igen, hiszen a Totalbike egy korábbi tesztjét - http://totalbike.hu/tesztek/gs500f/ - olvasták el. Hála a jó égnek a benne írt negatívumok az én példányomra egyáltalán nem vonatkoznak. Azért írok most, hogy rávilágítsak: egész biztos nem minden példány olyan, mint a tesztben szereplő.

Tény, hogy ott egy 2005-ös modell került górcső alá, nekem pedig 2007-es van. Bizonyára az eltelt idő alatt kijavították az esetleges hibákat, legyenek azok típushibák vagy a tesztpéldány betegségei.

Kezdjük a rozsdával: egy deka nincs rajta. Pedig használom rendesen, nem ijedek meg egy kis esőtől (nagytól sem). Rendszeresen kap vizet, hiszen ezen a nyáron volt csapadék bőven. Igyekszem tisztán tartani, de ez nem jelenti azt, hogy minden egyes ázás után nekiállok szárazra törölgetni. Ha tehát akart volna rozsdásodni, akkor azt megtette volna régen. De nem, nem rozsdásodik sehol sem.

Kormánysúly: valóban egy kicsit ferdén volt felrakva. Leszedtem, megigazítottam, visszatettem. Kb. volt 5 perc a két súly megigazítása, úgy, hogy a motorszerelés messze nem a szakmám.

Pakolni nem lehet bele, ez tény, ezért aki nem szeret hátizsákozni, vegyen rá egy túradobozt! (A tanktáskát én rühellem, elcsúfítja a motort.) Viszont az ülés alatti rész, ahol a szerszámkészleti is van, egyáltalán nem ázik. Mondom, mentem vele esőben rendesen. Egy csepp víz nem került az ülés alá.

Az akku rögzítésének problémáját, amit a teszt említ, alapból nem értem. Csavarokkal kellene rögzíteni magát az akkumulátort? Az akksi részére kialakított hely tökéletesen megfelelő, abban ugyan nem csúszkál az akkumulátor egy millimétert sem. Tökéletesen passzol, meg sem moccan - nem hogy a saruk leesnek róla...

Ülés: az ég világon semmi gond nincs vele. Nincs nagy, zsíros fenekem, de hogy ez nem nyom és nem kényelmetlen, az is biztos. Az üléspozíció is tökéletes, a magam 178 cm-ével olyan kényelmes testtartásban ülök rajta, hogy akár 800 km motorozás után sem fáj a hátam, nem zsibbad el semmim. Aki azért vesz motort, hogy menjen vele, sokat, annak szerintem ez igen nagy előny.

Kidolgozottság, minőség: nem igazán észleltem 7500 km során, hogy ne lenne maximálisan kidolgozva a jószág, illetve silány minőségű anyagokból készült volna. Minden ott van, ahol lennie kell, rendben működik, nem lazul, nem kopik idő előtt. Úgy jó, ahogy van!

Először egy dologtól tartottam: a viszonylag keskeny gumik. Azonban ennyi kilométer megtétele után azt tapasztaltam, hogy sehol nem okoz gondot a gumiabroncsok vastagsága (vékonysága). A legtöbb útviszony mellett tökéletes tapadást és menetteljesítményt nyújtanak. (Jó, nyilván hóban-jégben nem mentem vele, de egy átlagos túramotoros nem nagyon találkozik olyan körülményekkel, amelyeknél ezek a gumik rosszak lennének.)

Szépen lehet vele haladni városban, vidéki közúton - és autópályán is. Még hogy nem szereti a 7000-8000-es fordulatszámot! Akkor jön meg igazán az étvágya, gyönyörű nyomatékot ad - igazán szép hang produkálása mellett - 8000-nél, 9000-nél. Dehogy rezeg, esze ágában sincs. Egyedül 11000 felett visít, hogy "Ember, váltsál már!". Autópályán kényelmesen és biztonságosan, mindenféle rángatás nélkül lehet vele haladni 160-170-nel. Többet nem is nagyon bír - de nekem nincs is szükségem rá. Nem speedmotor, de gyorsulásban a hasonló kaliberű túramotorokat ha nem is lealázza, de integetve otthagyja.

Nem egy nagyevő, ha nem autópályázom, csak sima közúton, városban megyek vele, 3,7 liternél nem kér többet százon. Folyamatos autópályás menetnél 4,5-4,8 körül iszik - de ez tényleg 160-as átlagot, előzéseket takar.

Alig több mint egymillió forintos ára, könnyű kezelhetősége, biztonságos, stabil vezethetősége - és az összes jó tulajdonsága - miatt egy rossz szavam nem lehet rá. Imádom, imádom, imádom - és mindenkinek ajánlom bátran!

Hibalista

- Semmi az ég világon, minden tökéletes.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Hollós Újpest, www.suzukihollosujpest.hu

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.