Brúnó, az anyahajó
Szöveges ítélet
Régóta szeretnék kipróbálni egy hasonló díványrobogót a sok váltós motor után, de csak mostanra érett meg a dolog. Sokat közlekedünk a fővárosban, úgyhogy praktikus szempont is szólt mellette. Ez a típus pedig azóta nagyon tetszik, amióta kihozták, anno teszt vezettem is az egyik Suzuki Fullgas szalonban, de az új árát sokalltam.. Nézegettem más típusokat is (Yamaha Majesty, Kymco Xciting), de alapvetően Burgman-t szerettem volna, K7-es típustól. A korábbi modellek még olajfogyasztásra hajlamosak, ettől a sorozattól viszont a nikasilos henger bevonatnak köszönhetően felszámolták ezt a problémát. Valamint nekem ez tetszett a legjobban, mind a formáját, mind a műszerfalát tekintve. A nagyobb robogóknak a súlya és a fogyasztása nem jött be (ne egyen már egy robogó annyit, mint egy nagyobb, váltós motor), a kisebbek teljesítményét pedig 2 személlyel keveselltem, úgyhogy ezt tartottam jó kompromisszumnak.
Hónapokig bújtam a netet szeretett VFR-em eladása után (Vitán Felül Remek c. népítélet), aztán nyár végén rám mosolygott a szerencse. Találtam egy K8-as, M.o-i üzembe helyezésű, első, orvos tulajdonostól származó, törés és fényezésmentes, végig szervizelt Burgmant, gyári hátsó dobozzal, szezonvégi áron.. Picit nézegettem, majd leraktam a foglalót. A színe az, ami kevésbé tetszett (türkizkék, ilyet még nem is láttam), de ez még belefért. :-) A motorban volt rendesen kilométer, de a tulaj elmondta, h ezek hosszútávú, agglomerációból az M0-n napi bejárás alatt gyűltek össze, s a motor állapota igazolta az állítását. Minden szervizbeavatkozás pontosan vezetve volt, úgyhogy rám csak az épp esedékes hajtóműolaj, ill. gyertyacsere maradt, vmint el volt fáradva az üléstartó teleszkóp, azt is felújíttattam. Aztán a motort használva feltűnt, hogy mintha többet forogna adott sebességnél, mint kellene, vmint a végsebessége is megállt 145-nél.. A többek által ajánlott érdi Tmotor szerelője átnézve pedig mondta a verdiktet: nagyon kopottak a variátor harangok, meg a görgők se gyáriak, úgyhogy csere. Meg is lett rendelve az alkatrész, de pont akkor mentek el szabadságra, úgyhogy 3 hét elteltével inkább én cseréltem ki őket, s mindjárt teljesen másképp viselkedett a motor. Óra szerint 160-nál még nem volt vége, s nagyon jól gyorsult országúti tempónál is, simán lehet 2 személlyel, dombnak felfelé is előzni.
Egyéb hiba nem jött elő, olajfogyasztást nem tapasztaltam, s télen, 1.5 hónap állás után is úgy indult, mintha 5 perce állítottam volna le.
Akkor pár előny/hátrány:
Előnyök:
-Vmi butál hogy mennyi cuccot képes elnyelni, az ülés alá csont nélkül befért a bnőm közepes méretű hátizsákja. 2 teljes méretű bukósisak mellé is fér még nem kevés cucc.. A kesztyűtartót minden váltós motoromról hiányolni fogom.
-Fogyasztásra nekem azt mondták, h óvatosan 4 liter. No most ezt az értéket soha nem érte el, 3.5 volt a legkevesebb, 3.93 a legtöbb 100 kilométerre, ez utóbbi novemberi, városi, 2 személyes fogyasztás! Ez az első olyan járgányom, amiben felfelé csal a computer, tehát ha 4 litert mutatott az átlag fogyasztás mérő, akkor a mért, valós az olyan 3.8 volt.. Automata váltós, 220 kilogrammos motortól sztem bravúros érték.
-Az időjárás elleni védelme fenomenális, közepes szintű esőig menet közben nem lett vizes a nadrágom. Az enyémen kézvédők is volt, helytelenül néha lusta voltam emiatt kesztyűt húzni.. A szélvédő is megfelelően terelt.
-Egyszerűen szép. :-) Az egyik használt motor kereskedésben sok konkurens típust is meg tudtam nézni egyszerre, de nekem ez a gép kilógott a többi közül. A műszerfala sztem a legszebb robogó műszerfal, ami létezik.
Hátrányok:
-A futóművét, főleg a kanyarodást azt soha nem tudtam megszokni. Pedig 14"-es kerekek vannak elöl, a rugós tagok se gyengék, de akkor sem. Ha jól kitámasztottam magam a lábdeszkákon, akkor tűrhető volt a dolog, de örömet akkor sem okozott.
-Nekem kevésbé kényelmes ez az üléspozíció, a legkényelmesebben továbbra is olyan motorokon ülök, ahol kicsit előre van döntve a felsőtestem, s a súlyt a csuklóm is viseli (túrasport motorok)
Azt mondják, hogy a Yamaha T-max az jobban viselkedik kanyarban, de a 6 literes fogyasztás, a kis csomagtartó, a 2 henger, illetve a magas szervizköltségek miatt nem vennék olyat, úgyhogy saját szempontjaim szerint nincs ennél jobb díványrobogó. Miután meghirdettem, az első érdeklődőm vitte, még tél végén. Azóta beszereztem az újabb vasat a szezonra (Triumph 955i ST), ami jóval dinamikusabb, szebb hangú, jobb vele kanyarodni, de amiben a Burgman erős (csomagtér, fogyi, védelem), azt nem tudja überelni.
Hibalista
- Külső, belső variátor harang, görgők, gyertya, ülés tartó teleszkóp.
Ide hordtam szervizbe
Tmotor, Érd
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | VFR750F | Következő motorja? | 955i Sprint ST |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |