Best allrider - a mindenes motor, kiváló túratárs
Szöveges ítélet
500 ccm és 50 LE körüli teljesítmény szintről szerettem volna átülni egy komolyabb motorra. Vegyes használatra vettem, +5 C felett munkába járásra, és sok túrára.
A célom egy olyan motor volt, amely egy megbízható nyomaték tartalékot ad, akár utassal is, de a városi döntögetéstől se kerüljön zavarba, ne kelljen túl gyakran tankolni, megjelenésében legyen megnyerő, és egy megbízható technológiára épüljön.
Eredetileg is Suzukiban gondolkodtam, mint a semmi különös, viszont jó - kategória éllovasára a szegmensben. Az előző géphez képest jelentős technológiai és élménybeli ugrást kaptam (karburátor után injektor, basic futómű után egy élvezhető, jól hangolt futómű, 2 henger után 4 henger, stb) . A motor eleve kicsit nagyobb, nehezebb, a hátsó kerék szélesebb, ez az én 98kb/ 181 cm-emhez jobban passzol. Az ülés szélesebb, jobban formált, a szélesebb tankot kényelmesebb erről lábbal közrefogni, pont az én méretem, de ez persze szubjektív. Hosszú távon is megfelelő az ülés, abszolúte meg vagyok vele elégedve.
A futómű kb középértékre hangolva komfortos, városban szépen elnyeli az úthibákat, országúton stabil, 200 km/h körül sem érezni szitálást, vibrálást, bizonytalanságot, ami már nem utazótempó egy nakeden, mégis megoldották, hogy itt se legyenek túl szűkek a határok. Csukott szemmel/füllel 200 körül is azt hihetné a motoros, hogy egy helyben áll.
Gyári dobbal a motornak szép hangja van (basszus koncertet, puffogást az ember ne várjon ettől), de akinek megfelel, hogy nem hagy sírva maga után minden csecsemőt a járdán, annak pont jó lesz, mert nem mondom, hogy ne lenne élvezhető.
A váltó pontosan jár, melegen, hosszabb váltás nélküli szakasz utáni lassításnál hajlamos nem váltani, ilyenkor kicsit fel kell engedni a kuplungot, hogy bepattanjon, néha többször is. Ez néha kényelmetlen, főleg, ha megállás után egyből zöldre vált a lámpa, és nincs meg a fokozat, de nem tragédia. Egyesbe kapcsoláskor jókorát kattan a szerkezet.
A motor hidegen-melegen (még gyári aksival 2016-ban) pöccre indul, gázfröccsre öblös, tipikus négyhengeres mormogást hallat. Városban, országúton is kiválóan, kényelmesen helytáll, közepesen nyomatékos, teszi amit elvár tőle az ember. Nagyon óvatos stílusban 4,8-cal is elmegy vegyesben, a kényelmes átlag 5,5 körül van (sok autópályázás esetében 5,6-5,8-at is megeszik). Olajat nem fogyaszt, vizet nem pazarol, egyelőre hibamentes.
A gép vibrációmentes. Akármilyen utasom volt, aki V2-ről ,vagy soros 2-ről, esetleg régebbi sornégyesről ült mögém, mindenki megdícsérte, "milyen simán megy a motor". Első utamon rajta, én is vigyorogtam ezen 120 km-en át. Nagyobb fordulaton kigyorsításkor, vagy motorfékes lassuláskor kicsit néha beremeghet, ám ez belefér.
Elektronika - néha nem világít a féklámpa az első fék használatakor, ennek a valódi okát még nem sikerült felderíteni. Továbbá melegen néha nem engedi a gyújtást (kitámasztva, üresben néha nem érzi az elektronika, hogy üresben van - pedig üresben van - és nem lehet beindítani. Ilyenkor meg kell birizgálni a váltót, valami érintéshiba lehet, ami csak meleg(b)en jön elő). Egyéb hibát nem tapasztaltam.
Sötét grafitszürke, metál ezüst vázzal - vonzza a tekintetet, sokan meg is néznek, pedig csak egy középkategóriás, széria Suzuki motorról van szó.
A világítása nem rossz, de lehetne jobb is, kicsit gyenge. A műszeregység tetszik, semmi sallang, narancsszínű a megvilágítás, jó ránézni.
Összességében mindenkinek ajánlom, aki nem teljesen kezdő, és egy mindenes, problémamentes kétkerekűt szeretne. Klasszikus kereklámpás naked, de a transzformerek között ma sem hat avíttnak, akár hosszabb túrákhoz is kényelmes, tekintélyes nagymotor, amivel bátran neki lehet indulni a városnak, vagy az országútnak, de még autópályának is (ehhez hosszabb távra ajánlok egy plexit).
Hibalista
- Vételkor már nem működött az üzemanyagszint visszajelző.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9100 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GS 500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |