Az özvegycsináló
Szöveges ítélet
Szoci motorokon való nevelkedés után határozott elképzelésem volt róla, hogy milyen motort szeretnék.Négyütemű, léghűtéses, 1 vagy 2 hengeres, kardánhajtású, naked (A négykézláb motorozás nem az én stílusom).Ezeknek a feltételeknek nem sok motor tudott megfelelni.A Moto Guzzi belefért volna, de mélyebben beleásva rá kellett jönnöm, hogy kinőttem már abból a korból, amikor türelmesen várom, hogy valaki hazavontat.Felmerült még a Honda FMX650 , de nem vagyok egy supermoto-s alkat és a motor teljesítménye is csak arra lett volna elég, hogy az átlag tragacsokat lenyomjam vele.A BMW mocskosul drága lett volna nekem akkoriban, így nem maradt más minthogy újra kellett gondolnom a kritériumokat.Elkezdett tetszeni a V2 hangja és az SV650-ről is elég jó véleményeket hallottam.Gyakorlatilag próba nélkül megvettem(tesztmotort nem kaptam).Sajnos csak a megvásárlás után szembesültem olyan tulajdonságaival mint pl. a csapnivaló futóműve, nincs egyensúlyban a motor vele.Az első futómű hiába állítható, mert csak annyit tudsz az előfeszítéssel beállítani, hogy mennyire rázza szét a kezedet a kormány.De cserébe bármelyik állásában le tudom koppintani az elejét a féktávon.A hátsó olyan, mintha nem is lenne benne rugó.A leglágyabb állásában is túl kemény egy személynek pedig én 100 kg vagyok.Erre rátesz még egy lapáttal, ha 20 km-nél többet szeretnél egyhuzamban megtenni vele.Az ülés elb...ot előre lejtő konstrukciója miatt folyton rácsúszol a tankra és nem a seggeden ülsz, hanem a mogyoróidon.Ragadós ülésrészű nadrágom van, de így is mindig előrecsúszom.A kormány így is túlságosan elől van, megfájdul a hátam a görnyedéstől(Bár ez lehet egy korábbi balesetem miatt is).Max. 100 km-t tudok vele megtenni, de akkor már fáj mindenem és elzsibbad a kezem és a lábam a vibrációtól.A hátsó fék csak dísznek jó, az első fék jól adagolható, de nem elég harapós.Ennek a motornak semmilyen alkatrésze nem igazán jó, mindenhol látszik a “költséghatékonyság”.Ezen negatívumok ellenére és a svájci frank hitelemnek köszönhetően összeszoktunk.Én megadok neki minden törődést, amit igényel és ő cserében az eltelt 15 év alatt egyszer sem hagyott cserben(Nulla meghibásodás!Még elektromos majomkodás sem volt!A gyári Yuasa akksi 10 évig bírta!Hiába tetszik külsőre az új 2020-as SV650 nem fogok még egyszer Suzukit venni, mert olcsó húsnak híg a leve.Ha pedig elkezdeném átépíteni az új SV-t akkor árban már megközelíteném a BMW F900R árát.Akkor már inkább egy BMW és gyárilag Brembo fékek fém fékcsővel, jobb futómű, magasabb kormány(ezáltal számomra jobb üléspozíció), komfortosabb ülés, gyorsváltó, kanyar ABS, nagyobb teljesítmény stb.(Bár ezt sem motoroztam ki szerintem a fentebb említett hiányosságok miatt.Pedig nekem a gumik oldalsó felülete szokott elkopni nem pedig a középső része, na meg a bakancs orra, a lábtartó koptatója).Széles kavicsmentes utat gumifákkal!
Hibalista
- Semmi.Csak kopó alkatrészeket kellett cserélni.
Ide hordtam szervizbe
Már nem létezik csődbe ment.Nem is baj, mert minden csavart, olajszűrőt túlhúztak és így amortizálták a motoromat!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Magam szerelem nyomatéktáblázat alapján kifogástalanul!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |