A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

Gsx 1400 2005 (1402) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az olasz,a teve,a repülő szőnyeg meg a ribanc

Szöveges ítélet

Az olasz,a teve,a repülő szőnyeg meg a ribanc
Rendhagyó népitélet egy kisebb istálónyi lóerőről.
A repülő szőnyeg: Suzuki GSX-1400 (2005 K5 )
Dédelgetett kedvencként került hozzám,gazdi bácsi félt a sok lótól de a motort megbecsülte és tisztelte.Sok kilométert nem rakott bele mert nem volt sok ideje neki.Gyakorlatilag szalonállapotban vettem át.Olajcserénkivül semmi emlitésre méltó nem történt vele.
A ribanc :Honda VTR 1000 f (2001 májusi)
Egyszer már törött (nem TK-s),szépen rendberakott darab.Ami a Suzukiban nincs meg az benne megvan.V2-es ezres.Hisztis pára,aki 3000 alatt csapkod és lázadozik.Mikor vele megyek,fáj a kezem,szétüti a tököm a tank,bedugul a fülem a Finsterektől de akkora vigyor van a pofámon mint ide a Hold.
A teve :Yamaha XTZ 660 Teneré (1991)
No komment.Originál állapot 25000 kilométer.Csöndes (sokan 250-esnek nézik) endúró.
Az olasz :Vespa Cosa 200 (1991)
Rendszámos,műszakis robogó (sorry Vespa).Négy sebesség (integetős).Under construction.remélem jövőre elkészül.
De minek ennyi motor?Mert csak.Tudom hogy az áruk kiadna egy jobb(mások szerint),újabb motort de nekem ők kellenek.Na oké,a GSX egy kicsit kivétel,mert az ő lelkét már elektronok igazgatják,injektor táplálja satöbbi.De egy igazi naked bike,autónyi lökettérfogattal (1402 köbci) és annyi nyomatékkal amennyit ki sem tudok használni.Viszont ha megrakodjuk dobozokkal,táskákkal nomeg két ember ráhelyezi a hátsóját akkor biza jól jön a sok Nm,mert a váltót ritkán kell babrálni.Alulról húz mint a vizhordólány,nem remeg,nem tiltakozik,simán megindul.kábé 110 ló és 125-135 Nm elég kell hogy legyen nem?A kipufogó gyári,ölég otromba,cserébe csöndes.Szerintem egy túrázásra is használt moci ne orditsa le a környéket.De persze ez a saját véleményem.Ugyanakkor ez hátrány mivel marhára nem hallod ha jön.Az autósokra ezért halmozottan kell figyelnem.Ilyen gond a ribivel nincs.Finster dob (mindjárt kettő is) lüktető V2-es hang és a kedvencem,a vezérlés felöl jövő sirós nyüszögés ami magasabb fordulaton már átcsap visitásba.Hengerenként egy karbi eteti a százegynéhány lovat.Alig várom hogy bemelegedjen.Ahogy nő a fordulat úgy szélesedik a vigyor a búrámon.A GSX után ismerkedési fázisban adtam egy nyélgázt mire a drága megemelte az elejét.(jabocs ez nem 260 kiló szárazon mint a GSX).Föltettem hatodikba,kisirtam magam és eldöntöttem hogy egy darabig magázódni fogunk.Ami még hátravan a VTR esetében az a teleszkópok keményebbé tétele mert bizony puha,akárki akármit mond.Kanyarokban himbálja a farát ami nem túl biztonságos.Puha rugókat ad viszont a teve.Igazi hosszú úton járó endúrós rugózás ami kisimitja a hazai utak siralmas hepehupáit.Az XTZ nem vadulni való gép,viszont ahova való ott jól érzi magát.A terepen.Nem crossgép ne várjunk tőle csodákat de elvisz mindenhova úttalan utakon is.Cserébe 120-nál már 4500 körül forog és ez az a fordulatszám ami utazni még okés.De az igazi eleme a hosszú terepmotorozás.Ahol nem kell a gyorsulással meg a forgalommal küzdeni.Széles kormánya miatt városi motornak sem annyira jó,arra ott az olasz.Kicsi kétszázas blokkja pont elég erre a célra.Nem sok tapasztalatom van vele de amit tapasztaltam az tetszik.Könnyű,kezes,jók a fékek annak dacára hogy dodfékek vannak alatta (pedállal dual fék).Szóval ők a ménes.A GSX-et badarság előcibálni rövidebb útra mert be sem tud melegedni,a városi dugók pedig fölnyomják a fogyasztását.Nagyon.Meg ugye a levegő-olaj hűtéses blokk nem szereti magát főzni (meg a rájdert ha beindul a ventilátor).A VTR is hasonló ebben a témában,két hűtője az idom két oldalán van elrendezve és elég hamar fölszalad a hőfok ha nem figyelsz.106 és 102 fok között dolgozik az elektromos venti és olyankor elég gyakran kapcsolgat.Az XTZ-t nehéz fölmelegiteni köszönhető a jó és túlméretezett hűtésének,meg is lepődtem mikor egy nap dugóba szorulva
fölment egészen félig a hőmérő mutatója.Kiérve az országútra mindjárt visszaesett a mutató.Neki ez a normális.Csöndes egyhengeres kis kalapács aminek tisztelem a korát és szeretném megőrizni amig lehet ilyen állapotban.Az igazság az hogy mindegyik motor esetében szeretném a jó állapotot fönntartani.Mert a karbantartás az fontos és a motor legnagyobb ellensége a hanyag gazdi.A GSX pölö ötezrenkénti olajcseréje (5,2 lityi a levegősnek jár) nem olcsó de cserébe meghálálja a törődést.Vagy a szinkronok ellenőrzése (értelem szerűen a Vespa és az XTZ esetében nem )A Honda esetében kényes a vezérműlánc feszitő ami nem kis beruházás (ajánlott 45000 kilométerenként) mert nem olyan drága mint egy nagy generálozás bambaság miatt ugye.De az apróságok is mint a szűrők,a lánc vagy csak a tisztaság.A gumit nem is emlitve.( GSX –nél most lesz gumi+lánc ami nem olcsó ha figyelembe vesszük a hátsó 190-es méretet).A gumi egyébként érdekes pont.Próbáltam a Pirelli Diablo abroncsokat is a gyári után (Conti Road attack) és meggyőztek.Nekem bejött amit tud és ezt értem száraz és vizes úton is.Fékek. Egyik bringán sincs ABS.Nekem a VTR fékjei tűnnek gyengének.Meglátjuk.Pakolhatóságban a GSX a nyerő,ülése alatt elfér minden ami kell+esőruha is.A Honda és az XTZ hátizsákos bike.A Vespa pedig elnyel mindent mivel ez a dolga.De ezek az alap rakodóhelyek.Földobozolva csak a fantázia szab határt.Ebben is a Suzuki a nyertes (még most).Háttámlás doboz+tanktáska.A párom imádja a támlát.Ilyen távolságokon mutatkozik meg a nagyvas igazi előnye.Alacsony fordulaton gurulunk,nem kell visszalöködni a váltót hanem lehet nyugodtan élvezni az utazást.És ez nekem is bejön.Az XTZ már más.Ott figyelni kell a fordulatra,nem szereti a 2500 alatti tartományt.De ez érthető szerintem.A VTR detto.Ideges lesz ha leesik a mutató és olyankor csapkodja a láncot és rángat.Tipikus V2-es.Persze ne feledjük hogy ha kell akkor elforog egész a kilencezres tartományig,bár akkor már nincs igazán erő.A móka 3500 és 7000 között van.Elnézést az ide-oda ugrálásért,igyekszem mindent leirni,vagy később frissiteni.
Fenntartásról pár szót.
Meg kell adni mindent ami alap a motoroknak és azt meg fogják hálálni.Persze ez nem olcsó hobbi.Pláne egy jó szerelőt találni…majdnem lehetetlen.Nekem szerencsém van.Egy cimbora mostmár márkafüggetlen szervizben tolja az ipart.Türelmes és elmagyaráz mindent (kérdezzek bármekkora baromságot is).Ő az akinek nyugodtan oda tudom adni a bringákat mert tudom hogy jó kezekben lesz.Legyen szó olajcseréről vagy vezérműlánc ellenőrzésről.Alapjában véve ezek a mocik igénytelenek szervizt illetőleg.A GSX-nek évente vagy 5000 kilométerenkénti olajcsere,2 évente pillangószinkron.A VTR-nek a 45000 kilométeres láncfeszitő csere+olaj és ennyi.XTZ: Olaj (váztartály) hűtőviz csere és ok vagyok .Futóművet érdemes átnézni szezon elején,hála a hazai utaknak.Igazán sokat a teljesitmény adók visznek el de hát ez ma sajna luxus hobbinak számit.Ha eszembe jut még valami akkor irok még kiegészitést vagy tapasztalatot.
Egyenlőre ennyi
Széles Utat mindenkinek!

Hibalista

- Kötelező szervizeken kivül semmi.

Ide hordtam szervizbe

Miskolc Max Power (Tóth Józsi)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 9900
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? VFR 750 Következő motorja? Maradnak amig birom.....
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.