A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Dr-Z 400 S 2003 (398)

Dr-Z 400 S 2003 (398) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az igazság

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem...
Hét éves korom óta motorozom, volt már sokféle főleg cross,és enduro motorom, versenyeztem is motocross harmad és másod osztályban. Megállapítottam, hogy a versenysport még ilyen amatőr szinten is borzasztó költséges:(
Motorkerékpár szerelő az egyik szakmám, eddig két márkakereskedésben is dolgoztam.Az utolsó három motorom Ktm volt, Lc4 640 enduro, SX 125, SXC 625 enduro + SM, az első kettő használt az utolsó új.
Sajnos nagyon meggondolatlan voltam és egy hirtelen ötlettől vezérelve eladtam az SXC -met, mert a munkahelyemen ott volt 10-15 tesztmotor minden évben, amikből 4-5 db ot, valamikor többet, nekem kellett bejáratnom :)
Így szinte alig használtam a sajátomat 12000km-t raktam bele két év alatt.
Miután eladtam pár évig nem volt semmilyen motorizált kétkerekű a háznál. Borzasztó volt, barátnőm már nem bírta nézni a szenvedésem, így kitalálta, hogy születésnapomra vesz nekem valamit. Sajnos olyan ktm-re, aminél nem teljes felújítással kell kezdeni (hála a gondos előző gazdának) most nem futotta, de talált egy majdnem 4000km-es alig három éves Drz-t nagyon-nagyon jó áron.
Próbáltam utánanézni forumokon, mivel a drz ből adtak el a legtöbbet itthon, gondoltam nem lesz nehéz...Hát tévedtem! Alig van róla népítélet,tapasztalat! A drz klub oldal halott, egy forumot találtam ahol van élet, de ott az általam megszokottól (ktm forum) nagyon más a társaság, valószínű a két motor ár különbsége is lehet ennek az oka.
Itt végre sikerült megtudni pár hasznos dolgot, de én már kitomboltam magam a különböző pályákon az elmúlt pár évben és ha valaki az erőben meg akar állítani akkor azzal általában békésen elbeszélgetek, nem ráhúzom nagygázzal a kormányt...és ráüvöltök...
Na akkor pár szót mostmár a motorról is:)
Egyszer mentem dr-z vel, a munkahelyemen, hát majdnem átmentem a kerítésen a szomszédba, annyira nem volt hatása a féknek, az általam megszokott brembokhoz képest. Amire még emlékszem, hogy nagyon orrnehéznek tűnt. Kb ennyi tapasztalattal rendelkeztem drz vásárlás előtt a típussal.
Mivel a motor, amit sikerült megvenni alig ment, az utolsó olajcsere három évvel a vétel előtt az 1000km-es szervizen volt, ezért egy olajcserével indítottam. Lecseréltem a tükröket behajtható kivitelre.
Pár hét után kapott egy Keihin fcr 39-es karburátort, hogy haladjon is, ezzel is nehéz dolgom volt, mert nem találtam itthon sok leírást, így nekem kellett kitapasztalnom mekkora fúvókákat rakjak bele, külföldi forumokról próbáltam infot szerezni, aztán egy marék fúvókával később, jó lett. Kapott egy alu kormányt (a gyári vicc), kézvédőt, hűtővédőket és karbon blokk védőket oldalra (ezt ajánlom mindenkinek, mert egy sima eldőlésnél pl aszfalton, be tud repedni az igen "erős" oldalfalú blokk, a váltó vagy a fékpedál benyomódása miatt) kellene még egy normál (nem hangos, hanem kisebb súlyú) kipufogó, és egy nagyobb tank. Most jelenleg első féket szeretnék rá varázsolni, vettem ebc szinter fékbetéteket, hátha a gyárinál jobban fog, talán kicsivel jobb is, de nem lett olyan mint vártam. Nem is értem hogy rakhattak erre a motorra egy 250mm es első féktárcsát!Az lc4-en 300mm es volt az első, 240mm -es a hátsó és kb egyforma súlyú a két motor. Ugyan ilyen fék van a legtöbb japán enduron pl Xr400, vagy a verseny motorokon yz,rmz,wr..csak azok 100kg-os motorok, oda elég is, de a drz 140kg...és két személyt is lehet szállítani és úgy akár 300kg-ot kellene megállítania ennek a féknek!!!Azt tudtam hogy mivel a drz 1M-val kevesebbe került új korában mint egy lc4, így valamin biztos sokat spóroltak, és most már tudom is miken:anyag minőség (lsd törékeny anyagú blokk),egyszerű futómű,alulméretezett fék (nincs fém fékcső, kicsi tárcsák), és egyéb extrák sincsenek (pl a gyári kormány egy sima eldőlésnél is elhajlik...)bowdenes kuplung, berugókar /+kézi dekompresszor/ nincs, csak önindító, ezeken spóroltak a legtöbbet.
Nehogy valaki azt érezze hogy szidom a drz-t, mert ezek sajnos tények és elég sok japán endurora igazak pl xt,xr...
Én tudom szeretni ezt is, a hiányosságaival együtt, megpróbálom testre szabni, amennyire lehet, de az biztos hogy erre nem fogok annyit rákölteni, mint az előzőre...SM szett, akrapovic rendszer, csomagtartó, doboz,különböző védők stb...

A motort napi közlekedésre használom, városban elég is a teljesítménye, az említett fék nem már annyira. Hétvégén meg terep, ahol még lehet menni legálisan persze...mert ez is elég nagy probléma mostanra. Országúton egy személlyel még éppen elmegy, kettővel már harmat gyenge.
Még egy tévhitet szeretnék eloszlatni: eddig azt mondták hogy a ktm hez drágák az alkatrészek, hát a suzukihoz drágább + lassabb a beszerzés és nincsen egy vaskos katalógusnyi extra: mint a ktm powerparts. A yamahákhoz meg majdnem kettővel kell szorozni a ktm gyári alkatrészek árát.
Összességében jó kis motor ez, ha megkap mindent megbízható! Jó olaj kell időben cserélve (én 4000km-enként cserélem 10w50-et vagy 10w60-at kap a kedvenc márkámból).A légszűrő mosás is fontos karbantartás ezeknél az enduroknál (nem benzinben és nem fáradt olajjal, meg zsírral bekenve, ezt nemrég olvastam egy forumon!).
Motorja tipikus japános, nem rezonál annyira mint a ktm, de nincs kiugró teljesítménygörbéje sem, olyan mint egy villany motor, ahogy húzod úgy megy.
Fogyasztása gyári karbival országúton 3,8-4,2L között volt.
Keihinnel 4,5-5L, városban/terepen: 5,3L körül alakul, dinamiukusan közlekedve!
Nem egy élménymotor, de mindennapi közlekedésre teljesen alkalmas, akár árkon bokron át! Szerintem így is szerethető, talán erre is tervezték!
Senkit sem szeretnék lebeszélni a vásárlásról, de tudni kell mit veszünk, ha ez megfelel az elvárásainknak akkor meg leszünk elégedve vele!

Ha találok valami megoldást a fék tuningra pl fém fékcső, nagyobb tárcsa és mindezt megfizethető áron, akkor beszámolok róla még!

2012.04.27. 12.400 Km
Vettem 320as tárcsát és fékátalakítót,jobb lett a fék.
Sajnos rögtön ki is próbáltam, mert egy figyelmetlen hölgy vezető kifordult elém a buszsávba, ezért pár méteren belül kellett megállnom 50km/h ról, ugyan csak 5 cm -re tudtam megállni az autójától, de sikerült.
A fék most sem tökéletes, de lehet nekem nagyok az igényeim, egy fém fékcsővet még elbírna.Lehet veszek inkább egy brembo munkahengert.
Megcsináltam az olajcserét is, 1mm-nyi olaj sem fogy a nívópálcáról 4000km alatt, de ez nekem természetes!
A motult és castrolt használó kollégák irigykednek is:)


Hibalista

- Eddig csak egyszer állt meg, illetve nem indult be...kiment egy biztosíték, mert a váznyaknál kidörzsölődött egy vezeték, de ahogy néztem ez több Dr-z nél is előfordul.

Ide hordtam szervizbe

Én szerelem!

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 3700
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12300
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? sxc 625 Következő motorja? 690 Enduro R vagy 690 Adventure
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.