Az én elsőm
Szöveges ítélet
2010 év végén jött az elhatározás, hogy ideje beteljesiteni egy 20 éves álmot. Böngésztem a Hahu-t és megláttam Őt, egy szolnoki kereskedésben. Helyiek talán még emlékeznek rá, a Postás motorja volt. Karácsony közeledtével az első megtekintések a kirakatra orrot nyomva történtek, 27-én nyitott ki először az üzlet, ekkor tudtam elsőként megnézni. Tetszett. Megállapodtunk, hogy visszajövök január elején, ekkorra eljön a tulaj is (csak bizományban állt az üzletben) és ha beinditjuk és tetszik a blokk hangja, megveszem. Eljött a nap, sokat sejtetően motorszállitó utánfutóval érkeztem... :O) Beindult, tetszett, vette a fordulatot, kis szinkronhibája akadt azért, nem ejtette vissza a fordulatszámot egy ideig. Megalkudtunk, megvettem, próbaútra esélyem sem volt a hó és a rutintalanságom miatt. Hazajött, átirtam, jött a tavasz, imádtam.
Munkába jártam vele, erre sok is volt, de ha csak egy motor fenntartására van keret, akkor alkalmasnak kellett lennie családi kirándulásokra is. Kényelmes, nagydarab motor, egy GS 500 nagyon kicsi mellette. Inkább a mai ~1000 ccm körüli túraendúrókkal van partiban, a 19-es első kerék is ezt erősiti. Kapott egy nagyobb dobozt hátra, egy kis szélvédő már volt rajta, (igazi házigyártmány, mindenki szerint csúnya, de én megtartottam, tetszett), lehetett menni csavarogni vele. A feleségem nagyon szeretett ülni mögöttem, saját bevallása szerint az első 2 kilométeren kapaszkodott utoljára, annyira biztonságban érezte magát.
A következő évre még nagyobb túrákat terveztem, de ahogy szokott lenni, közbeszólt az élet, mennie kellett.
Minden pillanatát imádtam, amit együtt töltöttünk, remélem jó gazdája lett utánam is.
Hibalista
- Igazából semmilyen problémája nem volt a nálam töltött idő alatt. A megvásárlását követően kötelező olajcsere, gyújtás- és szelephézag állitás illetve karbiszinkron után egy villanyak csapágyat kellett kicserélni, mert az biz' elkopott az elmúlt 27 év alatt. Egyetlen visszatérő problémája volt, én már utángyártott, egyoldali kipufogóval vettem, ez annyiban okozott gondot, hogy a 4-2 rendszer két középső leömlője között ki lehet venni a belső olajszűrőt, a 4-1 kipufogó ezt nem engedi meg. Viszont bármilyen óvatosan is szereltem le, ahányszor olajat cseréltem, annyiszor szakadt ki a menet valamelyik furatból a blokkban. Nagyon el volt már fáradva az aluminium öntvény.
-
- Később sem hagyott cserben, probléma pl. a jobb tükörrel támadt, amikoris lecseréltem az előző tulaj által felrakott álkróm tükröket eredetiekre, és a "gondos gazda" beleragasztotta a menetbe, igy csak letörni tudtam.
-
- Következő télen a szokásos olajcsere mellett kapott két "új" gumit is. A 130-as hátsót a gyári 120 méretre cseréltem, SOKKAL kezesebb lett utána.
- Egy kellemetlensége a hátsó lengéscsillapitó fáradtsága volt, ezt terveztem cserélni, de már nem került rá sor.
Ide hordtam szervizbe
K. Zoli, Szeged mellett egy kis faluban praktizál, csak jókat tudok mondani róla, amit kértem, megoldotta.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Magam babráltam, szerencsére nemigen kellett.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Fzs 600 Fazer |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |