Az első "deszka" - Az igazi Hyper Sport
Szöveges ítélet
Egy kedves barátomtól vettem 4kilóért alkalmi vétel volt. Úgy vigyázott rá mint a szeme fényére. Igaz mielőtt megvettem kajakra összecsukta, de végül is üzemképesen friss műszakival vettem meg csak lekopasztva. Mikor terveztem hogy veszek csak annyit tudtam hogy "ezerszázas gixxert" akarok mert ugyis a legnagyobb lesz a végcél. Előbb utóbb az ember a 600asról is át akar majd ülni egy ilyen lób*szó motorra. Én ezzel kezdtem végül is nem csak binális (1/0) a gáz rajta. Lehet azzal finoman is menni ezzel nyugtatgattam magam (meg anyámat is). Elnézegettem a régi idők streetfightereit azok is deszkákkal nyomták mikor még csak az volt ha azok a gépek birták akkor ésszerű használat mellett az enyém örök élet+1nap. A titka mindig legyen kellő mennyiségű olaj benne hiszen az a lelke, és mindig legyen tisztességesen bemelegítve. Vásároltam hozzá már egy csomó bontott gyári alkatrészt (aranyárban) a célom hogy gyári állapotára visszaállítsam aminek végülis az idomok híjja van már csak.
Ez a jármű azért is kedves a számomra mert ez volt az első igazi sportmotor anno azzal a méretes soros blokkal és 130 lóerővel ami most kevésnek tűnik de ha belegondolsz a 24 évvel ezelőtt elég nagy cucc volt. A 86-os az már kislányból is jó évjárat. Rá is került a felirat a gyárban hogy "Hyper Sport". Ezzel tényleg úgy érzed néha hogy hypertérugrasz. Ott duruzsol alattad zizeg zörög remeg mint egy igazi motor. Valószínű hogy a mai motorok 15évet sem szaladnak el nemhogy 25öt. A kipufogó még gyári 4az1 ben és olyan a hangja hogy ha odarántod neki a lányokról rögtön lecsúszik a bugyi:) A motor nyomatéka mesés reggel felteszed 5-be este mikor hazaértél kiveszed. Bátran előzöl nem kell visszaváltani. A fényezés is gyári kék-fehér ahogy kell kisebb horpadásokkal (az idő vasfoga) amiket majd csak akkor javittatok ki ha találtam rá megfelelő fényezőt aki eltalálja a szineket meg a matricákkal is szöszmötölni hajlandó. Egy szó mint 100 sajnálhatja mindenki hogy ezek a gépek már kihaló félben vannak mert én mindenkinek ezt ajánlanám. Lassan játszik rajta már az OT-s rendszám ))):
Hibalista
- Semmi sem romlott (még) el rajta igazából csak a karbantartási munkálatok amik egy 20 év feletti gépnél fokozottan fontosak. - Fékbetétek 5-10ezer - Gumik szigorúan csak használtasak 3-6ezer - Olaj Repce MotoSintetico 4T 2-3ezer/lityi - Ezt gyakran kell bele pocskolni mert bekapkod 1dl/100km. Ezenkívül még rendszeresen kiég a 21/5W-os izzó hátulról ez már idegesítő kb az is 100kilométerenként talán a rázkódástól.
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 73000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | Dió | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |