Az acélos középhátvéd
Szöveges ítélet
Alig pár napja van nálam, de megosztom azt a kevés tapasztalatot amit eddig szereztem vele. Nemhiába, a Suzuki tud valamit, pont azt amit én a motorozástól elvárok. Röviden: legyen meg a motoromban a motorozás minden részlete, formája, öröme. Nem kifejezetten egyvalamire használom a gépet, elsősorban túra, de ugyanúgy városban is elmegyek vele.
A GSF 650 naked, injektoros 86 LE-s verzióját hoztam el Győrből, egy motorkereskedés használt motorkínálatából. Alapvetően jobban pártolom a magánszemély tulajdonost akivel találkozom is, már abból sokat látok, milyen sorsa is lehetett a gépnek a keze alatt, főként egy ilyen kis futásteljesítmény esetében, még friss, bejáratott (vagy nem) blokkal.
A kereskedés hozzáállását pozitívnak értékelem (azután főleg hogy előtte több potenciális jelölt gépet is megnéztem, vegyes tapasztalatokkal, hol az elhanyagolt, ütött vágott gépet akarták rám adni, mikor kicsit hozzáértő szem elsőre kiszúrja a hibákat, hol irreális pénzeket kértek), még az odaút előtt kértem HD képeket a motor egyes részleteiről, minden fotót megkaptam amit kértem, és a fotókon mint utólag kiderült rajta volt az összes látható kis hiba, karc, kopás stb, rejtegetés, sumákolás nélkül.
A gépet megnéztem kívül belül, elvittem próbaútra, nem találtam rajta kivetnivalót, egy korrekt ajánlattal megkötöttem az üzletet.
A hazaút volt az első túra, kb 140 km, amely az új gép élvezetéről szólt. A külseje nekem nagyon tetszik, bevált megbízható technikát rejt a veretes, klasszikus duplaórás naked, sallangok nélkül. Az arányok nekem pont megfelelnek, a hosszú nyomtávval sokat hoztak az úttartáson és a megjelenésen. Az ülés széles, kényelmes, szélesre kell tárni rajta a lábat, de a tank és az alatta lévő műanyag burkolat éppen jól megtámasztja a combot, abszolúte kényelmes az üléspozíció.
A futómű az úttartást, kanyarvételt, rossz burkolat csillapítását tekintve majdhogynem tökéletes, ebben a kategóriában többet nem is kívánhat az ember, remekül manőverezhető, élvezet vele minden kanyarvétel, a rugózása komfortos, a fék jól adagolható.
A kezelése finomra hangolt motor benyomását kelti, a motor csöndesen, kulturáltan jár, gyönyörű a hangja, teszi a dolgát, vegyes használatban 5,3L jött ki első tankra. A gázreakció jó, nyomatékos, és nem eszik sokat a nehéz kaszni ellenére, tologatni kis emelkedőn már nem akkora élvezet, 100 kg 81 cm-esen sem.
50 fölött a szélzaj már elnyomja a motor hangját, azt pedig elhallgatnám egész úton, nem csak a zöldtől való elindulás után 2-3 mp-ig.
Amit hiányolok, az a vízhőfokmérő, olajhőfokmérő, és esetleg egy fokozatkijelző.
Egészében nagyon tetszik, remélem ez így is marad, további tapasztalatok hamarosan.
_________________________________________________________________________
Folytatás 4 hónap, 2000 km után.
A gép teszi amit tennie kell, amiért megvettem. Ahogy összeszokunk, a fogyasztás 5,5 vegyesről 5,2 körüli értékre állt be. Túrán 4,7L, vegyesben 5-5,2L-el megelégszik, vegyes motorterheléssel.
A futóműve komfortos, nekem jó a gyári beállítás, nem rugózik/ bólogat, és szebb képet fest a fővárosi utakról mint amilyenek valójában.
Az ABS-t hiányolom egyedül.
Hibalista
- Még semmi, remélem ez így is marad.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |