Átlagos józan motor, átlagos józan motorosnak!
Szöveges ítélet
Üdvözlet!
A nemrégiben vásárolt 600-as Banditomról írok véleményt. Annyit elöljáróban megemlítenék, hogy mindig is sportmotor párti voltam, így az első motorom egy k2-es 600-as gsx-r lett. Nagyot csalódtam magamban, mert rájöttem hogy bár nagyon tetszik a motor, egyáltalán nem illünk össze, így egy év után eladtam, és a ranglistám következő gépét, a banditot kezdtem keresni a használt motor piacon. Abból is a már ránc felvarrott 2000 utáni példány fejidom, és plexi nélküli modelljét, lehetőleg a kék szín valamelyik árnyalatában. Meg is találtam szívem választottját, így a gixi árából gyorsan le is csaptam rá. Egy olasz importból származó példányt találtam amin a tükör, kormánymarkolat, és indexeken kívül minden gyári volt, így az ilyenkor kötelező olaj, szűrők, és fékbetétcsere után áttoltam a műszakin, ami hiba nélkül ment egy délelőtt alatt. Ezután kezdődtek azok az átalakítások, amiket már régóta tervezgettem. Vettem rá gyári kerek krómozott tükröket, a használhatatlan kicsi olasz tuning tükör helyett, kapott egy fehér fényvisszaverős felnicsíkot, és egy ülés alá felhúzott nyitott sport dobot. A mini index maradt. Szerintem, és szerencsére mások szerint is így nagyon szexi lett a gép. :) Na ha a kinézet oké, akkor térjünk át a menetteljesítményre. Sok tesztben olvastam hogy a "kis" bandit mozgékony és virgonc. Ezt a véleményt én is alá támaszthatom. A megtankolva kb 220 kg-os súlyú motorral irtó faszát lehet csapatni, akár a hegyekben, akár a városban. Többféle játékra kapható, de egy sokat motorozó tapasztalat rider valószínűleg gyorsan kimotorozza, és komolyabbra vágyik majd. De egy átlagos motoros bőven ki tudja használni ezt a teljesítményt és széles vigyorral száll le a nyeregből. Harmadikban 160 körüli tempónál tilt le a gyújtáselektronika, eddig a tempóig elég dinamikusan gyorsul a gép, még egy erősebb motor mellett sem maradunk nagyon le, az utcán pedig úgysincs ellenfél. Az innentől való vágtatáshoz már kellene a burkolat, meg néhány lóerő, de ezt a tempót a motor bármilyen körülmények közt tartja, velünk ellentétben, akik itt már lobogunk a motoron, mint a zászló... A tiltás a piros mező kezdete után kicsivel történik, olyan 12 500 körül, de nem igazán érdemes idáig forgatni, mert 10 000 felett már nem igazán csinál semmit, a legjobb ha itt felváltunk, mert a forgatónyomaték legnagyobb sodrású szakaszába esik vissza a fordulat, és isteni hangorkán mellett tol a vas! Egy kellemetlenséget tudok felróni, az 5000-es fordulat környékén előjövő rezonanciát, ami fárasztóvá válik pár perc után. Ami a rossz, hogy ekkor pont 100-at megy a motor. Így ez a tartomány elkerülendő, vagy 90-el, vagy 120-al kell menni. A kényelem első osztályú. A motor minden porcikája a tradicionális motorépítés legszebb hagyományait követni. Így az egyszerű de nagyszerű üléspozíció mindenkor megállja a helyét. Legyen az túra, vagy a piros lámpa feszülten zöldre váltó rajtra kész testhelyzete. Napi több száz kilométer megtétele sem nyűgös. Sőt szinte pihentető a motoron való utazás. Sajnos az utas ezt nem mondhatja el. Egész egyszerűen lecsúszik a pilótára, ami egyiküknek sem jó. Így egy túraülés legyártása ajánlott lehet annak aki 2 személlyel sokat használja a motorját. Hasznos a középtámasz, javításnál, lánckenésnél, mosásnál, a téli tárolás alatt mindig. Fogyasztása a gyár szerint 4,6 liter. Nekem hosszú távon vegyes használatban 4,2-4,3-ra jött ki a mért fogyasztás. Mikor a városban portyázok nem nézem. Megáll ha elfogy. Ilyenkor tartalékra kapcsolok, ami kb 70 km-ig (4,5 l) biztosan elég, még ha húzom is neki. Biztosítása egy évre 7000 forint. Alkatrész újan azonnal van. Ha nincs, max 3 nap, és lesz. Szerencsére a népautókhoz hasonlóan ehhez a motorhoz is ért szinte minden szerelő, és nem is bonyolult technika, karburátoros, levegő olaj hűtéses, így karbantartása egyszerű, és gyors. Olcsónak nem mondanám, de nem drágább mint más motoré. Egyre többen hoznak be külföldről bontásra komplett motorokat, így ehhez is lehet találni most már bontott alkatrészt is. Végszóként annyit még hogy sosem voltam híve a motor gyilkolásnak, a gsx-r egydimenziós bringa volt. "Csak a pálya" jelszóval gyárthatták, nem esett jól a portyázás és a túra sem vele, hajtani sem hajtottam, így nekem bőven megfelel a bandit. Nem akarja kitépni a kezem mikor gyorsul, de elég jól megy, és nyugodtan tudok vele csordogálni is. Remélem tudtam segíteni azoknak, akik ilyen vásárlásában gondolkodnak.
Hibalista
- Idáig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | GSX-R 600 K2 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |