Álmából felébresztett kígyó...
Szöveges ítélet
Mit is mondhatnék róla ?! Egy mérges kobra :)
125-ös chopperről szerettem volna váltani egy nagyobbra de először még meg kellett válnom a régitől, ami a hirdetés feladása után 24 órával sikerült is. Sajnáltam kicsit mert nagyon szép állapotban volt de tudtam, hogy valahol vár egy nagyobb vadállat. Mindig is vágyam volt egy VZ800, de nem nagyon találtam a pénztárcámhoz megfelelőt, így úgy döntöttem, hogy keresgetek egy másik alternatívát egy 600-as shadowot. Külalakra ezek fogtak még meg, bár kicsit féltem tőle, hogy gyenge lesz egy idő után a 600 köbcenti.
Egyszer csak véletlen ráleltem egy Marauderre, ami képek alapján azonnal megfogott.
Krémfehér szín, bukóvas, pótlámpák, oldaltáskák, krómtükrök és hála égnek az előző tulajnak is hasonló volt az ízlése és kidobta azt a majdnem egyenes visszataszító kormányt ami az egyetlen hátránya volt esztétikailag ennek a motornak ( legalább is szerintem ) és igazi szép ívelt cruiseres kényelmes fogású kormányt rakott bele. Tehát azonnal eldöntöttem, hogy megyek és megnézem ami másnap meg is történt. Alig pár kilométerre volt tőlünk aki árulta. A fickó motorok behozatalával és eladásával foglalkozik, minimum 70-80 motor áll a telepén mindig. Nem ismertem a fickót, de kérdezgetések után kiderült, hogy nem simlis, ha valami svindli van a motorral akkor az nem az Ő keze által van.
Node a motor :)
Első pillantásra is kirázott a hideg, főleg mikor tapogatni és simogatni kezdtem a kígyóbőr ülést, talán egy pillanatra el is hittem, hogy megmar :)
Aztán további szemrevételezés után észrevettem, hogy azért meglátszik rajta az a 18 év. Kissé kopott kezelőszervek, enyhe sérülések a bukóvason. Nem hinném, hogy nagyot esett volna mert a kormánynál nem láttam elnyalva semmit sem és a vázon sem láttam komolyabb sérülést. Az akkumulátor majdnem halott volt, egy indításig bírta csak. Miután a fickó beindította, akkor megszólalt a kobra, és a V2 brutálisat ordított a nyitott kipufogókon, amihez én ugye eddig nem voltam hozzá szokva és meg is ijedtem :) Jólvan na XD Akkor tudtam, hogy enyém lesz ez a motor így meg is egyeztem az eladóval. A motor olaszországból származik, ezért kb 2 hetet várnom kellett a papírokra és a rendszámra, de mindent az eladó intézett korrektül. Hihetetlen hosszú idő volt számomra az az alig 2 hét és alig bírtam elviselni, hogy maximum csak az udvarban indíthattam el. Ez idő alatt el is vittem az utcában egy haveromhoz aki évek óta saját szervizt üzemel. Korrekt srác és megbízható, amire azt mondja, hogy cserélte az biztos, hogy cserélve volt, és minőségi munkát végez. Tehát kalap le előtte, sosem bíznám másra a motort.
Na szóval alapból kértem az ilyenkor esedékes szervízt, olaj, hűtőfolyadék, fékfolyadék, szűrők, gyertyák cseréjét. Majd miután megjöttek a papírok és végre felülhettem rá az első kilométereket szinte végig sikítottam az örömtől. kb 50-60 kilométer megtétele után felszipakolt valami irgalmatlan ronda trutymót a tartályból és a karbikból ami aztán az egyik henger állandó fulladozását eredményezte. Tehát vissza Gabi haverhoz és gyerünk neki. Kértem tőle, hogy pucolja ki és ultrahangos tisztítóval is tisztítsa ki, amit kétszer is el kellett végezni. Ekkor jöttem rá, hogy minimum 3-4 éve nem jártak a motorral, mert a karburátorban lévő membránok is elkezdtek egyre jobban elrepedezni, ami szintén eredményezte a fulladozás és teljesítménycsökkenést, úgyhogy mindenképp csere. Úgy gondoltam, hogy használt motorra mindig kell az elején szánni némi zsetont, egyszer kell jól megcsinálni és megbízhatóvá tenni a gépet. Továbbá revültnek véltük a szívócsonkokat is amik a hengerre csatlakoznak, sőt az egyik egy helyen galád módon szilikonnal volt megragasztva. A cserét szinkronizáció követte, és ezek után olyan erőre kapott a gép, ami számomra mindig élményt fog nyújtani.....Főleg a hangja :) Mikor megvettem akkor csodálkoztam mennyire erős, de ezek után hihetetlen erők jutottak felszínre. Igaz a tény, hogy 125 köbcenti után hatalmas ugrás a 800 ccm.
A végén még megnéztük, hogy miért megy nehezen a gázkar, majd kiderült, hogy kiszáladzott a visszahúzó gázbowden, így ezt is cserélni kellett rajta. Volt még egy töltési problémám is amit egy eloxidálódott kábelvég okozott, amit magam javítottam meg rajta. A kilométerek háááááát...Nem hinném, hogy valós bár ki tudja.
Utólag vettem rá egy plexit és másik oldaltáskákat mert már elég öregek voltak és egy picit nagyobbat szerettem volna rá.
Most ott tartok, hogy akármikor felülök rá és bátran bevállalok akármekkora utat vele. Jövőre még az első féktárcsát és betéteket szeretném cserélni és a teleszkóp olajat.
Ezen invesztíciók után sem bántam meg, hogy megvettem. sőt örülök neki, hogy így sikerült hozzájutnom.
Semmiképp nem készülök nagyobbat venni, rengetegszer utazunk ketten a párommal vele, és kettőnk alatt sem nagyon érzek nagy teljesítmény változást. Motorozni szeretek és nem száguldozni, így úgy gondolom, hogy ezt a motort biztos, hogy nekem találták ki. :)
Hibalista
- Szívócsonkok - 30+30 Eur
- Karburátor membránok - 60+60 Eur
- Gázbowden - 20 Eur
Ide hordtam szervizbe
Itt felvidéken kis falumba Marcelházán Gabi barátom, aki pár éve már saját szervízt is üzemel nem kevés sikerrel és elismeréssel. Moto Servis KN
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 39105 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4222 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Superlight 125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |