A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

SFV650 Gladius 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A V2-esek gyöngye

Szöveges ítélet

Mindig szerettem volna egy V2-es gépet. Volt ezelőtt sok motorom, kicsik is nagyok is de vékettes még soha. Mikor megláttam róla az első képeket már akkor megtetszett. 2010 decemberében vettem meg. Nem tudtam saját lábán hazahozni olyan hideg volt így hazahozattam. Persze nem bírtam megállni, hogy ki ne próbáljam. Csak másfél km-t mentem vele a benzinkútig meg vissza aztán letoltam a fűtött pincémbe tavaszig.
Hosszúnak tűnt akkor a tél. Alig vártam, hogy tavasz legyen. Motorikusan nem lehet összehasonlítani egy hasonló köbcentis sornégyes géppel. Ez tol bárhol és bármikor. Meglepően sima járású a motorja és szeret pörögni is. Az ember azt hinné, hogy egy naked gépen nagy a szélnyomás de az az igazság, hogy 140-ig kellemesen tartja az ember mellét a szembeszél. Ha efölé megyünk akkor már érezni a növekvő nyomást de nem kell behasalni akár 200-nál sem, egyszerűen férfiasan kell fogni a kormányt.
Akinek ez nem tetszik az bújjon plexi mögé és ezzel el is veszíti a motorozás lényegét.
Nincs jobb dolog mint rádőlni a kellemes tavaszi szélre és érezni a nyomásból, hogy haladunk. Ami a fogyasztást illeti...sokszor kétségek gyötörnek, hogy mivel megy ez a motor. Ennyi megtett km alatt nem tudtam 5 liter fölé vinni a fogyasztását még két személlyel sem akár 160-as tempónál. 120-as túratempónál két személlyel 4-4.2 liter fogyasztást produkál. Egy moped megirigyelhetné. A legkevesebb amit elértem vele az 3.5 liter volt szintén két személlyel, a legtöbb pedig 4.8...itt is két személlyel de durva tempóval.
Szerintem a fékek tökéletesek, mondhat bárki bármit a teszteken. Az üléspozíció jó. Én vettem hozzá gyári túraülést...ez vastagabban szivacsozott és puhább. Az idén tavasszal észrevettem, hogy kanyar előtti kis fékezéskor kicsit bekeményedik a kormány. Először az akkor frissen felrakot gumikra gyanakodtam mivel nem a gyári ajánlású Dunlopokat raktam fel hanem Michelin Pilot Roadot. Ennek más a profilja és azt hittem, hogy ettől lett szorosabb a kormányzás. Végigmotoroztuk vele az egész nyarat de nem javult és a vége felé már akadt is a kormány néha egy ponton. Most, hogy letoltam a pincébe téli pihenőre szétszedtem a kormányt. A gép még pár napig garanciális volt de ez nem érdekel.
Ahogy csavartam le a szorító anyát alul a kormánnyaknál hullott ki a rozsdás vaspor. Az alsó kormánycsapágy teljesen be volt rohadva, a felső akár az új. A motorral soha egy csepp esőben nem jártunk és sohasem verettem mosás közben sem a vizet a kormány közelébe. A kiszerelt csapágyakat visszavittem a szalon szervizébe csak megmutatás céljából. Ők nem tehetnek róla de jó ha tudják, hogy ilyen is van. A gyári csapágyszett 30 ezer körül az utángyártott 13 ezer lett volna a szervizben. Körbenéztem a neten és találtam egy jó csapágyas oldalt ahol megrendeltem a csapágyszettet. A két csapágy szállítással együtt 4700 forintba került és jobb minőségűek mint amit gyárilag szereltek bele. Tökéletesen passzoltak a kormányba. Sokáig gondolkodtam, hogy mitől rohadt be az alsó csapágy. Két oka van, az egyik, hogy gyárilag nem raknak bele kenőzsírt hanem teljesen szárazon rakják be. A másik az, hogy a kormánnyak belsejében lecsapódik a pára és ez az alsó csapágyat korrodálja.
A pára lecsapódásának oka lehet, hogy a hűtő kb 5 centire van az alsó kormánycsapágytól. Menet közben teljesen lehűl a kormánnyak és amikor megállsz a motorral a hűtőből felszálló meleg levegő melegíti a hideg kormánnyakat.
Ezért belül kondenzvíz keletkezik és ez nem tud onnét kiszabadulni mert alul-felül gumi szimmering van. Ezért a kormány belső szárába fúrtam egy 4 mm-es lyukat. Ezen a lyukon ki tud szellőzni a pára és remélhetőleg hosszabb élettartamú lesz a csapágy.

A másik eddigi hiba a kuplung bowden elszakadása volt. Gyárilag egy kicsit éles szögben vezették el a bowdent a kormány alatt és ettől kiszőrösödött és elpattant a bowden. Úgy jött elő a hiba, hogy egyre sűrűbben kellett utánaállítanom a bowden holtjátékot és a végén egyszercsak elpattant.
A gyári bowden 13 ezer körül lett volna, viszont 600 forintért kaptam javító szettet amit csak be kellett fűzni a szakadt bowden helyére. Más szögben húztam be a bowdent így nincs benne semmi törés sem.

Összességében ennyi hiba történt 23 ezer km alatt, viszont ezeknek a hibáknak sem kellett volna megtörténni ha egy kicsit odafigyelnek a gyárban összeszereléskor.

Néztem az első fékbetéteket, akár az újak. A hátsók kb 60%-osak. Nagyon szeretem a gépet, főleg a hangját. A gyári dob hangja tökéletes. A formája itthon még szokatlan, nagyon kevés darab fut belőle...viszont Ausztriában mindig találkozunk 3-4 darabbal bármerre is kanyargálunk.
Csak ajánlani tudom ezt a típust...főleg azoknak akik szeretik a nyomatékot és a minimális fogyasztást.

Hibalista

- Kuplung bowden, alsó kormánycsapágy. A gyári szett drága lett volna. A bowden 12 ezer a csapágyszett 30 körül. A bowden javítószett 600 forint, a kúpcsapágy szett 3 ezer forintba került utángyártott jó minőségben.

Ide hordtam szervizbe

Magam is szerelő vagyok így messze elkerülöm a horror árú szervizeket.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? SH300 Következő motorja? Most még nem.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.