A Suzuki 400-as Dr-ja
Szöveges ítélet
Drz 400e ítélet!
2004 őszén az élettársam nagybáttyá fertőzött meg a vírussal, amit motorozásnak hivnak. Megengedte, hogy menjek a Honda Crf 450R krosszgépével. Maradandó élmény volt, amit az óta sem feledek. Az előtt még életemben nem ültem motoron, ekkor voltam 26 éves. Igyhát elhatároztam veszek én is egy vasat, lesz, ami lesz. Mivel akkoriban jött ki a Suzuki Rmz 450,és minden tesztben csak dicsérték így ez mellett döntöttem.De mivel ezt a típust akkoriban még nem adták hitelre,így lett belőle Drz 400E.A King Road-nál vettem Jászberényben,ahol nagyon korrektek az eladók!(Ajánlom mindenkinek,nem a reklám miatt,hanem mert nagyon segítőkészek meg minden.)A motort saját lában hoztam haza berényböl.Ami rögtön feltűnt,hogy egyfolytában járt a motor még a papírokat intéztük. Mint később kiderült ez a típus igényli, bármely évszakban a hosszabb melegítést, hogy rendesen muzsikáljon a motor.(A szomszédok ennek az óta sem örülnek!) A szervizkönyve 3 percet ír, de szerintem a duplája minimum kell! Az első kilométerek során, terepen nagyon jók voltak a tapasztalataim. Terependurozásra tökéletes, hosszabb távon is kényelmes a futóműve elnyeli a terep összes egyenetlenségét. Alacsony és közepes fordulaton jól húz,utána már egy kicsit gyengül.1,2,3, fokozatban kerékre verhető,4 ben még megemeli az orrát,5 ben ne is próbáld!Következett egy kis homokos krosszpálya. mit tud itt a gép!A szűkebb kanyargós részeken,előjön a marha nehéz blokk átka,nehéz döntögetni orr nehéz,és a kétüteműek úgy húznak el mellettem a kanyarokban mint a sicc!A mérnökök egy kicsit javíthattak volna ezen,egy kicsit jobb súlyelosztással!A Tarcsai erdős endurókrosszpályán ebből,szintén sok hátrányom származott!(Pedig,nem vagyok egy gyenge gyerek.A sógor crf 450-ese,csak 20 kilóval könnyebb.De a jobb súlyelosztás miatt, mind a levegőben mind a földön, úgy pakolgatom ide-oda, ahogy csak akarom!) Az ugratókat, nem nagyon tolerálja a futómű, amin az állítás sem nagyon segít. Ez nagyon nem tetszett!Szervizeznem soha nem kellett a futott 6000km alatt,semmit a motoron.A blokkja szinte elnyűhetetlen,igénytelen a többi márkához képest. Nincs olajfolyás,nincs szelepbesülés,nincs váltószétmenés stb. ,stb.!Amikor elmentem vele,legyen az 100 vagy 200 km mindig hazahozott,saját lábán. Láncot és lánckereket még nem cserétem nagyon jól birják.Olajat minden ezer kilométer után cserélni kell,mert ekkor már romlik a váltó pontossága.Levegöszürö takarítás,terep függö.Ezeket kell rákölteni,meg az üzemanyag árát rendszeresen,amúgy semmi extra kiadás. Egyszer homokban eldőltem vele egy kanyarban, amit a gyári vékonyfalú kormányhajlással tolerált, és a kuplungkar is elgörbült. Amit megpróbáltam visszahajlítani, de sajna eltört. Vettem egy Renthal kormányt 16000ft ért, egy gyári kuplungkart 4000ft ért, ennyibe volt ez a kis akcióm. Összegezve, ár érték és karbantartás szempontjából a legjobb gép a piacon, a kifforrot blokkjával. Lehet jobbat kapni a piacon, ami minimum 500 000ft-tal drágább és ráköltöd a fél házad, a fenntartására. De én még mindig azt mondom, hogy hibájai ellenére még mindig nem bántam meg, hogy „őt” választottam, megérte. Ezért is adok, neki a lehetséges tíz pontból 8-at. Remélem eme „kis” írásommal segítettem leendő motoros barátaimnak a választásban!
Hibalista
- Nem volt!
Ide hordtam szervizbe
Ha kellett volna King Road Jászberény!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |