A sárga eminenciás
Szöveges ítélet
A motort 2005 őszén vettem,nem az első motorom volt, először az osztrák márka 450-esével nyomultam, de egy baleset miatt/kulcsont, váll ropira/ rá kellett jönnöm hogy amatör szinten az élvezetes gondatlan motorozáshoz sok ez az erő ,ezért el kezdtem más kategória felé kacsingatni. Jó áron sikerült hozzájutnom egy 125-ös Cr-hez amiről kiderült hogy ez a teljesítmény pont elég. A gond az volt, hogy nem boldogultam a kétütemmel ezért négyüteműre kellett üljek. Igazábol az ára miatt választottam mert a legolcsóbb ez volt a konkurens márkák közül, és a szezon második felében a kereskedőnél még volt kettő, így nagyon jó árat ajánlott, amit nem tudtam visszutasítani. Ami már az első motorozás alkalmával feltünt /a vaskormány hajlékonyságát tudtuk így azt már vásárláskor lecseréltük/, hogy teljesen streszmentesen lehet vele közlekedni pont elég mindenhol, mégis ha fáradt vagy tud meglepetést okozni. Nálunk csak homokos pálya van én azokat kedvelem a legjobban mert kiakasztod a gázt és már halad is. A kétütemmel szemben van motorfék ami hasznos a kanyarok előtt, így nem olyan fárasztó vele menni, valamint kellemes nyomaték áll rendelkezésre, így nem kell annyit kapcsolgatni. Lehet vele lassan is közlekedni, de nagyon tud sietni ha úgy akarja a jobb csukló, ez csak pilóta függő. Összeségében nem tudok kiemelkedően jó tulajdonságot kiemelni, végzi a dolgát eddig még nem hagyott soha cserben, azt persze hozzá kell tenni, hogy a gyár által előírt cserék , ellenőrzések be vannak tartva és nem évente egyszer takarítom a légszűrőt. De mondjak valamit a negatív dolgokról is. Ami nem tetszett (már vásárlás előtt tudtam tesztek álltal) a teleszkópok keménysége különösen az első volt beton. Ezt a dolgot átszelepezéssel orvosoltuk jelenleg a gép elejében hátuljában MAGIC RACING dolgozik amivel teljesen elégedett vagyok. A másik apróság a bovdenes kuplung és a nem állítható kuplungkar. Miért is? Nem nagyon szeretem az állandó bovden olajozást (az első motoromon Magura végezte a munkát) valamint, mivel rövidek az újjaim be kellett szereznem egy állítható kart mert nem értem el a gyárit rendesen.A küllők rendszeresen meglazulnak de már megszoktam. Ezektől eltekintve elégedett vagyok már egy barátomat is rábeszéltem egyre neki egy 2006-osat vettünk használtan és azzal sincs semmi gond. Ajánlani tudom mindenkinek akinek számít az ár mert korrekt terméket kap a pénzéért és semmivel sem nyújt kevesebbet mint japán vetélytársai , mert véleményem szerint nincs rossz motor csak rosszul karbantartott.
Hibalista
- Igazából semmi nem romlott el,de mivel versenymotorról beszélünk a kopó alkatrészek cseréjével /lánc, lánckerék, dugó, gyűrű stb./ számolni kell.
Ide hordtam szervizbe
Ebben szerencsém van mivel egy kis motorkerékpár boltot üzemeltetünk a barátommal aki történetesen az egyik legjobb szerelő, így nincs nagy szervíztapasztalatom. Illetve van, a márkakereskedő akitől vásároltam az első olajcseréret 15 üzemóra után javasolta ezek után többet nem is mentem a környékükre sem. Az erre vonatkozó utalások egyébként a használati utasításban megvannak.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |