A motorok Suzuki Swiftje
Szöveges ítélet
Mielőtt megvettem, egy Keeway Supershadow-m volt, ami több szempontból is rossz választásnak bizonyult. Ahhoz a mennyiséghez és stílushoz, amennyi/ahogy motorozom, alapvetően a chopper nem jó választás, ráadásul a Keeway még ezek közt is rettenetesen gagyi. Na de ezt akkor még nem tudtam, első motorom volt, ráadásul azt hittem akkor még, hogy a chopper az igazi motor, nem is tetszett a többi fajta. Miután megszabadultam tőle, a motoros cimboráim győzködtek, hogy ne choppert vegyek, mert nekem nem az való,inkább túragépet nézzek. A GS500-at javasolták következő lépcsőnek. Mivel akkoriban volt az F-es kifutó széria és elég olcsón lehetett újonnan hozzájutni, beadtam a derekam és dacból megvettem. Nagyon jó döntés volt, noha idő kellett, míg összehaverkodtunk.
Ez a motor egy kezdő/újrakezdő motor, ezek mellett a legolcsóbb nagymotor. Nem is szabad ennél többet várni tőle! Nagyjából ugyanazt tudja, mint autóban a Swift: olcsó, olcsón fenntartható és kimész vele a világból is, amennyiben arra használod, amire való!
A 48 ló az 48 ló, sem több, sem kevesebb. Folyamatosan a 130-140-es tempót szereti, ennél többel nem is érdemes kínozni. A fékek és a futómű is ehhez a tempóhoz lettek kitalálva. Fürge kis gép, főleg ha 6000 fölött tartod a fordulatot, de nyilván nem lesz belőle sportmotor.
A kényelme nekem tökéletesen megfelelt. 170 centi vagyok, nagyjából ehhez a magassághoz lett kitalálva a motor is. Egy napra 800km a rekordom vele, mindez szinte csak szerpentineken, maximum 110-es tempóval. Nyilván elfáradtam, de nem éreztem azt, hogy 2 hétig motort se akarok látni.
El lehet vele mászkálni két személlyel is, de úgy 130 kiló terhelés fölött már érezhetően sokkal lomhább és a fékek/futómű is óvatosságra intenek.
Mindent összeadva ez egy nagyon jó motor, nagyon megéri az árát, de ne várj tőle többet, mint amennyit nyújtani tud! A fékek, a futómű és a motorblokk is közel 30 éves konstrukció. Cserébe viszont olcsó. Nagyon jó szívvel ajánlom első motornak, aztán 2-3 év után már mindenki el tudja dönteni, milyen irányba szeretne innen továbblépni. Engem pl. meggyőzött arról, hogy valóban semmi szükségem se chopperre, se sportmotorra, a túramotorok világa az enyém! :)
Hibalista
- Nem romlott el semmi.
- A kopó-fogyó-kötelező dolgokat meg minden motoron cserélni kell, használattól függően.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Interat Bicske
Csak a kötelező szervizeket csinálták, míg garanciális volt a motor, abszolút jó tapasztalatom van velük. Állítólag komolyabb problémával nem érdemes hozzájuk fordulni, de ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A garancia lejárta után én cseréltem benne az olajat.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Supershadow | Következő motorja? | GSX650F |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |