A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

GSF 1200 N  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A mi motorunk

Szöveges ítélet

A történet 8 évvel ezelőtt kezdődött. Túl néhány használtan vett tuti megkímélt, gyári fényű, gondos gazdás motoron, amik nem nyeltek el sokkal több pénz fél éven belül a vételáruknál, cserébe sosem lettek igazán jók, vettünk egy új gépet. Bejártam sok- sok pesti szalont, alkudoztam, beszámítási ajánlatokat kértem, végül kikötöttem a boldogult Amargoban, és elhoztuk a Bandit. Rendkívüli érzés volt egy 0-t mutató motorra ráülni úgy, hogy nem kell visszaadni egy tesztkör után. Kicsit motoszkált is benne, hogy megérdemlem-e én ezt, de hazáig rájöttem, hogy igen. 
A bejáratás megvolt pár nap alatt, gondosan elmagyarázták az üzletben, hogy forgatni, sokat váltani, nem hagyni azonos fordulaton. A kezelési könyv sem írt mást, nekem viszont felettébb fura volt folyamatosan ámokfutni a főutakon, mivel 5500-as fordulaton 150-et megy, én meg egy ötvenessel kisebb tempóhoz szoktam. A motor járása szépen finomodott, a váltó nem annyira, az ezres szerviz után kicsit jobb lett, de igazán jó csak azután, mikor másfajta olajat tettem bele.
Párom már az első úton panaszkodott a lejtős hátsó ülésre, ez gyorsan átalakíttattam. A gyári huzat annyira rugalmas, hogy a magasított hátsó rész ellenére is vissza lehetett tenni, így elég olcsón megúsztam, 9 e ft-volt, ha jól emlékszem.
A szervizelést az Amargora bíztam a garanciaidőn belül, aztán magam intéztem.

A kényelemmel sosem volt bajom, egyedül a rendkívül rossz formájú és szögű, keskeny gyári kormány lecserélésére vágytam. Próbáltam többfélét, a nyerő egy lakkfekete 77 centi streetbar lett, a hószünetben még kap egy magasítót(meg egy hosszabb fékcsövet), úgy tökéletes lesz, de már most is sokkal jobb a gyárinál. Városban –Bp- sem érzem hátrányát, így bátrabban közlekedem oldaldobozokkal is, mivel csak 10-10 centi a túllógás oldalra. Ráadásul így egy BMX irányíthatóságát kapta a gyári konfigurációhoz képest.

Jelenleg 46 ezren áll az óra, ezek alatt a kilométerek alatt a Bandit – vagy ahogy én hívom a Bálna – rengeteg örömmel ajándékozott meg. Volt ebben 1000 kilométer körüli pirkadattól alkonyatig tekergés a haverokkal, kellemes családi kanyargás az Alpokban telerakott dobozokkal, tanktáskával, vagy magányos hajnali veretés valamelyik pilisi szerpentinen.

A blokkja szerintem zseniális. Nagyon erős már alapjárattól, de lehet vele óvatosan közlekedni is gond nélkül. Ismerek pár srácot akik ilyennel kezdtek, mégis élnek. A fordulat emelésével körülbelül 6000 folyamatosan nő a vonóerő, utána nem jön sportmotoros stílusú ereszdelahajamjajmeghalokmégmégméééééég tűzijáték, de lekonyulás sem, igény szerint 10000-ig is elforgatható de ez jellemzően teljesen felesleges- pályán jól jöhet állítólag. Én 3000 körül szoktam felváltani, majd beállni 3500-4500-ös tempóra. Gázból bármit elintéz az ember, a motor nagyon spontán, azonnal ugrik, az előzésre csak gondolni kell, és már kész is, de észnél kell lenni, egy 5-ben 90-ről indított előzés 130 körül ér véget, ha mondjuk egy nyerges vontató az áldozat. Aki szeret kapcsolgatni, tegye, legfeljebb a hátsó gumi kicsit hamarabb elköszön. Sok banditos ismerősöm, barátom van, a hátsó gumi jellemző élettartam 6000-24000 között változik, vaddisznósági faktor lineáris függvényében.
Én a Pilot Road családot preferálom hátra, vagy az 1-et vagy a 2-t használom, előre csak Pilot Powert, ez a kombináció hibátlan még a kemény fagyokban is.

Fék, tekintetében én elégedett vagyok, mióta a 40 ezer kilométert kibírt gyári garnitúrát AP racing szinterre cseréltem. A fékkel alapvetően a vezetési stílusom miatt nem volt bajom, csak más motorokat próbálgatva tapasztaltam, hogy ahol mások egy ujjal fékeznek, ott én hárommal. Most, hogy egy ideje bent a szinter garnitúra, azt mondanám, ezt a szalonban kellett volna kicserélni még új korában.
A futómű inkább kényelmes, mint sportos, szerpentinen nagygáz-nagyfék intezív alkalmazására vad musztánngá változik az addigi kezes hátasló. Azért megfelelő vezetési stílussal nagyon kellemeset lehet vele menni, a dönthetőségre sincs panaszom, a lábtartóim már elvesztették az alsó 20mm-t mindkét oldalon. Itt jegyezném meg, hogy erre a típusra nagyon kevés olyan bukócső létezik, ami a lábtartó után ér le, így jól fontolja meg mindenki, milyet vesz, mert csúnya esés lehet a vége. 15 ezrenként cserélem elöl a villaolajat, a hátsó rugóstaghoz még nem nyúltam, elismerem, zehernye vagyok :). Idén próbáltam egy K4 1000 rugóstagot beépíteni, de felületesen olvastam el a leírást az angol fórumon, és már a teljesen szétdöntött motornál szembesültem vele, hogy nem csak meg kellene reszelni az airbox bal tartófülét, hanem le kéne vágni. Ezt gépészmérnök lelkem nem engedte, így betudtam a műveletet egy hosszúra nyúlt himbarendszer zsírozásnak, úgyis eltelt 20e km az utolsó óta.

Az első láncszettel 23e km után vettünk egymástól érzékeny búcsút. Ekkor szétszedtem a himbarendszert, átmostam, bezsíroztam a tűgörgős csapágyakat, kivettem a lengővillát, ott is megcselekedtem, amit megkövetelt a haza.- tisztítás, zsírzás, láncvezető letakarítása. Az egész művelet felét a pucolgatás tette ki, mivel a láncspray elég érdekes tapadási tulajdonágú elegyet képez az úti porra. A művelettel egy időben felkerült egy Mccoi mikrokontrolleres automata láncolajzó. A tapasztalatok szerint megkétszerezi a lánc élettartamát, erre teljesen reális esélyt látok, ugyanis az akkor feltett láncon egyszer kellett feszíteni, 20e km után. A lánc egyszerűen nem koszolódik, folyamatosan vékony olajfilm van rajta, nem kell láncspray-t vakarni az idomokról, felniről, gatyáról, csak a nyomógombbal kiválasztani, épp kívánom-e aktiválni az esőmódot, vagy inkább a krosszt, vagy hagyom normálban. Előbbi kétszeres olajmennyiséget fecskendez az alap intervallum felénél, majd lekapcsoláskor regenerál, utóbbi 10-szeres mennyiség fecskendezésével távolítja el a port. Tudja, mennyivel megyünk, mert a kap sebességjelet. Nagy tempónál egy előre beállított mértékkel után állítja a mennyiséget, a várható leszóródás miatt. És mindezen paraméterek programozhatóak is, aki nagyon nördködni vágyna, én beállítottam 8 km-re a fecskendezési intervallumot, és ámen. Ördögtől való technika ez :)

A parkolhatóságra nincs panaszom. Még új korában vettem rá egy Shad dobozrendszert, ez elég gyorsan ment fel az aukciós portálokra, mivel az oldalsó dobozok 5 kiló terhelés alatt is látványosan deformálódtak. A következő választást nem bíztam a véletlenre, sokat utána olvasva, megtapogatva a Givi/Kappa monokey rendszer mellé szúrtam le a zászlót. Ezzel csak egy baj volt, az ára. Így hát mit tehet az ember, folyamatosan monitorozza a használt kínálatot. Így lett 52-es pótféklámpás topcase, 44-es oldaldobozpár a hozzávaló tartókkal összesen 60e forintnál valamivel kevesebből, de 5 helyről. :) :) A topcase-be konkrétan úgy botlottam meg egy bontóban. Még az első motoromhoz vettem egy 40 literes emeletes tanktáskát,-már csak egy irányban lehet behúzni a zipzárját- így már verem egy Swift csomagterét, és mi tagadás, ha Párommal megyünk, kell is. Én mindenkinek csak ajánlani tudom a dobozt, mi sokszor elvisszük a rendszert 1 napost kirándulásokra is, egy városnézéskor vagy vármászáskor miden belefér, sisak, dzseki, gatya, aztán lehet fesztelenül sétálgatni.
A motor eddig egyszer okozott meglepetést, muszáj volt egy útszéli, egy kútfejes, noname benzinkútnál tankolnom, mire odaértem a gumizóhelyre, ömlött is a benzin a felakadt tűszelepektől.
Apropó benzin, egyedül kovályogva országúton nem ritkán 5L alatt tankolok, ez két személy+csomag esetén sem megy 5.3 fölé. Oldaldobozokkal és német pályatempóval bármennyit meg lehet vele etetni, akár 8 litert is, de hova rohanjon az ember. 130-140 között 5.5-6L közé felmegy, nekem ez az érték rendben levőnek tűnik, az előző 750-es Kawám többet evett.

A gyári akkut 7.5 év után egyszerű félelemből kivettem- épp mentünk Lengyelországba -, és tettem helyére egy ugyanolyan Yuasát. Ettől még ott pihen a gyári a polcon, sok motorba jó, kisegíthet egy havert hétvégén, ha nagyon menne, de döglött az akkuja.
Szerencsére a gumis az akkori aranykezű szerelőmesterem is volt egy személyben, így kezelte a problémát, de nem örültem.
Volt még egy eltört karbifűtésem, (egy M5X20mm rézcsavar egy csúszócsatlakozó „apa” végével) 25 ezer km-nél, ezt pár perc lett volna kicserélni, ha a nem jött volna le a feje is 
Ezen kívül akárhogy bűvölöm a karbantartós táblázatom, semmi rendkívüli nem történt. A szelephézagot ellenőrzöm/beállítom 12 ezrenként, akkor kap szinkront is, új gyertyákat és légszűrőt úgyszintén. 6000 után olajcsere, és ennyi. A fék-és kuplungcsöveket tervezem még cserélni a jövőben fémre, illetve ha beépítési méreten kívül kerülnek a teleszkóprugók, akkor veszek bele egy Hyperpro szetett előre-hátra. Többet is építettem már be, a különbség szinte mindig az „Apám, ez egy másik motor!!!” visszajelzésben nyilvánul meg, így gondolom nekem is jó lesz.
Összefoglalva, számom a legjobb döntés volt a Bálna. Nem is adom el, ez a mi motorunk, az is marad.

Hibalista

- Karburátor fűtés

Ide hordtam szervizbe

Bálint László

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Zephyr 750 Következő motorja? Monster 900
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.