A MEGOLDÁS napi használatra, túrázásra, vagy csak örömmotorozásra!
Szöveges ítélet
Lelkes motoros vagyok, de nem mozgat a lámpától lámpáig burnout, sem a féktelen száguldás, vagy a gyilkos verseny, inkább a szép tájak, és csodás kanyarok tempós harmóniája.
Babettától a Hajabusáig volt szerencsém végigpróbálni a motorok palettáját mielőtt „végleges” döntést hoztam volna. Azok közé a motorosok közé tartozom akik hallottak a misztikus ellenkormányzásról is :-)
Szóval több motorom volt márt, de a DL 650 az első amit én hoztam ki a szalonból, mert végül nem tudtam ellenállni a kísértésnek.
Miután sikerült magamhoz alakítani csodálatos kikapcsolódást és zavartalan öröm forrást kaptam a pénzemért. Már kézvédővel, és Givi bukócsővel kértem, de néhány dolog még felkerült, úgy mint GPS tartó, szivargyújtó, nagyon hangos levegős duda.
Sajnos nekem is sok gondot jelentett a 190 feletti magasságom, a lábtartókat „Rick's footpeg and control lowering kit” segítségével lejjebb engedtem, az ülésre készíttettem kárpitos mesterrel hét centiméteres magasítást, a kormány magasító is beszerzésre került, akárcsak a tükör szélesítő, ekkor már kényelmes volt az üléspozíció a tükörben pedig nem csak saját karjaimat, és vállaimat láttam. Utolsó ámde kínzó problémámra a szörnyű fejet bombázó légörvényekre a MadStad fokozatmentesen fel, le állítható és dönthető!! szélvédőrögzítő rendszere volt a tökéletes megoldás. Előtte mindent kipróbáltam a gyári kiegészítőkkel kezdve mint a túra szélvédő kis állítható légterelő sávval, Givi magas plexi, stb. stb. de a megfejtés az, hogy be kell állítani a plexi dőlésszögét is megfelelő pozícióba nem csak a magasságát így kioltódik a fejet kalapáló örvény.
Betegségem miatt sajnos két évet pihent a gép de a 2011–es szezonban több mint hatezer kilométert tettünk meg együtt a legnagyobb megelégedésemre.
Jól manőverezhető, kezes a gép ha a futóművet belőjük. A hátsó rugóstag előfeszítése pillanatok alatt állítható a terhelés függvényében egy tekerőgombbal. Az ABS fékrendszer megfelelően teszi a dolgát fém fékcsövek és más tuning nélkül.
Lelkesen pörög, de a széles munkatartományban mindenütt jól húz, a motor ereje és agilitása bőven elég közlekedni, túrázni akár két személlyel is, ilyenkor úgyis visszavesz az ember hiszen rettegő utas senkinek sem jó.
Akár napi öt- hatszáz kilóméter lemotorozása után is őszinte mosollyal az arcomon szálltam le mindig. Autópályán oldaldobozolva tartósan száznegyvennel utazva a fogyasztás megugrik hat litere, de ezenkívül egyéb nem zavarja az utazót. Nincs kezet, lábat zsibbasztó rezonancia ekkor sem! A szervizeket kérdezve, DL-es SV-s fórumokat tartósteszteket olvasva úgy tűnik, hogy a gép elpusztíthatatlan, a blokk jóval százezer kilométer feletti futásteljesítmény tud.
A ráncfelvarrás után megjelent új V Strom-mal műszakilag szinte teljesen megegyező a gépem, ami változott az újon: eltűnt a levegős olajhűtő, bekerült a vizes körbe, aztán a fejidom, és a burkolatok, valamint a festés vonalai, a kipufogó, és állásszöge változtak ezzel divatos filigrán formát alkottak, továbbá jobban kidolgozták a műanyag elemek részleteit, és az ülést.
Nekem bejön a „hű mekkora dög ez” kinézet, amit kivált a régi forma, de ez teljesen szubjektív dolog.
Lépten-nyomon megszólítottak, hogy „ez tényleg 650-es??? Legalább 1000-es-nek látszik!” miután levettem a DL 650 matricát erősen csökkent a váratlan amatőr csodálkozók száma. Most már azt kérdezik, hogy 1000-es, vagy 1200-es hiszen pontosan tudják, hogy nagy motor ez :-) meglepő számomra, hogy miért ilyen népszerű a járókelők között ha többen érkezünk akkor is rátalálnak.
Egyébként csak ajánlani tudom a típust gyakorlatilag bárkinek, napi használatra, vagy túrázásra, örömmotorozásra!
Hibalista
- SEMMI
Ide hordtam szervizbe
Full-Gas Kft. 8630 Balatonboglár, Nyárfa u.13.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 23800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Pegasso 650 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
