A lóerőszörnyeteg
Szöveges ítélet
Az első igazi nagymotorom egy GS 500F-volt. Amikor vettem, gondoltam elég lesz az nekem egy jó darabig, ami egy évig tartott. Utána jött a gondolat, hogy kellene egy nagyobb, erősebb. A cél az a Hayabusa volt, mert annál nem sok erősebb van a szériagyártásúak piacán és persze nagyon csiklandozott a gondolat, hogy milyen lehet egy lóerőszörnyeteget bitorolni. De ott volt a dilemma, hogy talán túl nagy lépés lenne hirtelen. Az SV1000-es jöhetett még számításba mint köztes teljesítmény, de áldom az eszem, hogy nem arra költöttem a pénzt, hanem megvettem a busát.
Átvételkor mondták, hogy végig fogom vigyorogni az első pár száz kilométert, ami úgy is volt. Pedig ekkor még ugye bejáratós volt a kicsike. Amikor leketyegett a bejáratási időszak (3 nap) és lehetett húzni a pirosig, kissé lehervadt a kaján vigyor az orcámról és helyére a színtiszta megdöbbenés ült ki. Aztán amikor hozzászokik az ember a bődületes teljesítményfelesleghez újra meg újra jön a kaján vigyor.
Sok ember írt, mondott a K8-as busa kinézetéről sok mindent, de nekem így tetszik ahogy megálmodták a tervezők. Nem áll szándékomban lecserélni a plexit hiába alacsony egy kicsit (188 cm vagyok), mert így legalább 200 km/ó fölött kicsit észheztéríti a menetszél az embert, hogy mennyivel is megy. Egyébként nem biztos, hogy ha nem a sebességmérőt bámulja tisztában van vele.
A kipufogót sem fogom cserélni, hiába 25 kg körüli a súlya, mert az is tetszik és mivel nem pályamotorozom és nem is streetfighter-kedem, nem szempont sem a súly, sem 10-20 plussz lóerő. Beosztom ami van benne gyárilag. :-)
Fémköpenyes fékcső viszont biztosan lesz, mert a gyári fék kissé gyengécske, főleg a pályára. Ezt azért mondom, mert volt szerencsém 3x25 percet pályamotorozni a Hungaroringen, de a 3. huszonöt perc végére elfogyott az első fék. Magyarán a fékkar összeért a markolattal és ennyi. A fékkar állításával valamelyest javult a helyzet, de csak némi hűlés után volt olyan, mint szokott lenni. Tehát a gyári fékszett nem pályára való.
A váltója hibátlan, kis gyakorlással remekül lehet kuplung nélkül pakolgatni felfelé rángatás és egyéb gyalázat nélkül. Ezt azért sem árt megtanulni, mert amikor a fordulatszám piros tartománya előtt váltunk, akkor már akkora a tolóerő, hogy nem árt ha mind a 10 ujjával kapaszkodik az ember.
Szerintem a teljesítményéhez és a súlyához képest egyáltalán nem rosszindulatú. Nem ajánlanám első motornak, de ha valaki 2-3 évet motorozott már nagymotoron és érez magában kellő önfegyelmet, akkor vegye meg bátran.
Egyszóval ez egy remek motor, csak arról nem szabad megfeledkezni a mezei halandóknak, hogy a motor valószínűleg többet tud, mint aki rajta ül.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Carmo Suzuki
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | GS 500F | Következő motorja? | Nem kell másik |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |