A legszebb naked bike - a japók között
Szöveges ítélet
Ha röviden akarnák indokot írni: Ha nem lenne szép, nem lenne az enyém!
De itt hosszabban kell. Tehát:
Sok motor tetszik a mai napig, csakhát döntenem kellett, sajnos az anyagiak miatt csak 1 motorom lehet. Felállítottam a szempontokat (a sorrend nem fontos):
1. munkábajárás
2. pesti utak
3. hétvégi túrázgatás
4. kinézet (alias design)
5. néha utas cipelése, és az ő kényelme
6. teljesítmény (sok évet kihagytam, de nem vagyok teljesen kezdő)
Sportmotort szerettem volna, de max a 6-os pontnak felelt volna meg..Ja meg a 4-esnek..
Leszűkítettem a kört, 3 motor maradt fent. Az új Z750, az új Hornet, vagy a GSR.
Mivel ez előző kettő még nem volt a kereskedésekben kapható, maradt a GSR.
Eddigi tapasztalataim:
A teljesítménye pont a tudásomhoz megfelelő. Igaz pályán kicsit karcsúnak tűnik, de nem ez a fő felhasználási területe. 2 személynél mondjuk még 20 lóerő elkellne, vagy 20 NM nyomaték plusszba.
De mindennapos használatra még a 98 LE is soknak tűnik. Ráadásul a naked bike-okra jellemzően már alsó fordulatszám tartományban is jól lehet vele motorozni. Én mondjuk még ezen is segítettem egy kisebb fogaskerékkel előre. Kit érdekel a 236km/h-ás végsebesség egy naked bike-on? A szél úgyis levisz. Viszont így érezhetően nyomatékosabb, pörgősebb lett. (a fogaskerék cserét sok teszten javasolják - nemhiába).
A futóműve elég jónak mondható, bár szűkös határok között állítható. A gyári beállítás elég sportos, nekem meg is felel, nem piszkáltam még semmit.
A fékek lehetnének harapósabbak, azaz az első. A hátsóval nincs gondom, bár ritkán használom, talán azért is mert jól fog, ha túlnyomom csúszik kifele a hátulja. Azét előre nem árt egy fém fékcső, de ha csak a közúton használod a vasat és ésszel, akkor a gyári fékek is jól fognak. Nekem mindenesetre kevésnek tűnik..
A kényelemre nem lehet panasz, a párom is jól bírja hátul a több száz km-es túrákat. A plexi városon kívül hiányzik egy kicsit, de így legalább érezni hogy motorozik az ember..
A design magáért beszél, nincs mégegy haszonló motor a piacon (na jó, nemsokára a B-king:D)
A váltó pontos, precíz, bár párszor sikerült lukat lőnöm:)
Sok teszten olvastam hogy kicsit túl műanyagos hatást kell a motor, de ennek ellent mondanék. Van pár olyan takaró illetve design elem rajta műanyagból ami más motoron nincs, de ezek szerintem csak szépítik. Ráadásul a múanyag elem cseréje szerintem olcsóbb is mint a fémé..
Mint minden motoron, ezenis elfér egy sportdob, mivel sajnos az autósok nem nagyon hallják meg a gyári dobot..
Végezetül a bátyám véleményét írnám a motorról. Neki egy CBR600FS-e volt. Amikor kipróbálta enniyt mondott a GSR-ről: Olyan SIMA...
Hibalista
- Eddig semmi, csak az egyik kormányvégsúlyt hagytam el..(Hát igen, az egykerónak úgy látszik ára van)
- Illetve van egy furcsaság.. Néha amikor erőteljesen lassítok és behuzom a kuplungkart, a motor egyszerűen leáll. Ez párszor előfordult már velem, de szerencsére egy kis gázfröccsel orvosolni lehet.
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollós
Először nem szerettem mert drágán dolgoztak, de mostmár magam szerzem be az olajat stb..Így csak a munkadíjat fizetem..
A leállás miatt 2x is volt náluk szervízben a motor, de nem találtak semmit. (pedig kimérték minden kütyüvel) Azt modják hogy a riasztó miatt lehet. Lehet...
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |