A legjobb választás
Szöveges ítélet
2009-ben év elején sikerült hozzájutnom. Télen vettük -5 fokban, 10cm-es hóban, így próbára nem volt lehetőség. Lehet, hogy őrültség, de kb. 250.000Ft-al olcsóbban jutottam hozzá, mint a piaci ára lett volna, így bevállaltam. Szerencsére nem kellett csalódnom. Egy kicsit ( na jó... nagyon) koszos volt, de miután tavasszal lemostam egy csodaszép motort láttam viszont. Egy kis bibi volt, hogy az előző tulaj a 10.000km alatt szerintem egyszer sem kente be a láncot, de szerencsére nem kopott el a lánckerék, csak a lánc nyúlt meg picit, de még használható ( mai napig még nem cseréltem le,de már nem nyúlt tovább). Na ennyit a vásárlás részleteiről.
A motor nagyon stabil kanyarban, ha jobb gumikat tennék rá, még jobb lehetne. Gyorsulása nulláról százra megegyezik a 120 lóerős sportmotorokéval a hamarabbi nyomaték és teljesítményleadás miatt. Kényelmes motor, azt nem mondanám, hogy 2-3 óránál egyhuzamban többet tudnék rajta ülni, de szerintem ez a 188cm testmagasságomnak is köszönhető.
Üléshelyzet pont jó, az ülése is kényelmes, kellően széles. A gyári kormány nekem egy kicsit keskeny, sokszor azt veszem észre, hogy félig a kormányvégdugót fogom.
Szélvédelme természetesen nincs, nekem egy plexi segít egy kicsit jobbá tenni a helyzeten.
Igazából nem szoktam nyúzni a motort, így csak átlagos használat melletti fogyasztási adattal tudok szolgálni. Intenzíven gyorsulgatva városban max. 50-60km/h-val a fogyasztás 5 liter +-1,2 deci. Túrán 90-115-ös tempónál 4-4,5l.
Már 4000ford/perc-től igen szépen megindul a motor, de alatta sem használhatatlan. 80-90-nél 6. fokozatban nem kell visszaváltogatni az előzéshez, biztonságosan kigyorsít ennél a tempónál is a legnagyobb fokozatban. Váltója nem "Hondásan" vajpuha, viszont pontos és jól kapcsolható.
Tetszik a műszerfal kialakítása. Bal oldalon a klasszikus analóg fordulatszám mérő, jobb oldalon a modern km/h, megtett út, benzinszint, stb. digitális kijelző.
Formája egyben modern és klasszikus, vakító piros színe vonzza a tekinteteket.
40%-ban túrázásra, 60%-ban hobbimotorozgatásra használtam városban/város szélén/városon kívül. 1 év alatt 10.000 km-et tettem bele minden gond nélkül.
Nagyon szeretnék vele hosszabb útra is elmenni ( Franciao., Spanyolo., stb), de a jelenlegi benzin árak mellett ( 364Ft) be kell, hogy érjem a Bükkbe való túrázgatással, ami 120km-re van tőlünk. Saját kereset hiányában természetesen ennek is nagyon örülök.
Szerviz tapasztalattal szerencsére nem tudok szolgálni, mert nem volt rá szükség.
Negatívumot nem igazán tudok írna, talán a rugózása lehetne egy kicsit jobb, illetve a fék haraphatna egy kicsit jobban, de még a bőven OK kategóriában van.
Nagyon meg vagyok elégedve a motorral, nem is tervezem, hogy lecserélem egy darabig.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Mito Evo 2 '06 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |