A kis Caffe Racer
Szöveges ítélet
A kis kék villámot 2008 február végén vásároltam egy Bp.-i kereskedésben. Nem szeretek egyébként kereskedésben vásárolni, mert nehéz a motor előéletét nyomon követni. Hogy mégis kereskedésben vettem, az csak azért volt, mert az előző gazdájától le lett informálva a gép.
Kicsit hihetetlennek tűnt a 4700km, de most már elhiszem.
Honda cbf 500 és Kawasaki er5 volt még tervben, de szerintem ha nem is a legjobb, de a legracionálisabb választás volt a kis Suzuki.
A Hondával nagyon nincs semmi baj, a legerősebb, a legszebb, de sajnos a legdrágább is ebben a szegmensben. Annyi pénzért egy osztállyal feljebb lévő gépet is lazán megkapok!
A Kawa még úgy ahogy tetszett volna, jó az ár-érték aránya, feketében kimondottan szép is, de azért azzal a hátsó dobfékkel szerintem nagyon elrontottak valamit...
Visszatérve a Suzukimra, eleinte nem voltam kibékülve a menetdinamikával, nem szeretett pörögni, valamint az alapjárat mindig "elmászott" a helyéről. Úgy viselkedett mint egy bejáratós motor, pedig majdnem 5000 km-rel elvileg már nem számít annak. Én mindenesetre még egy 2000 km-en keresztül nem pörgettem 4000-es fordulat fölé,(na jó néha, de tényleg csak egy rövid időre :-}) és lassan be is állt az alapjárat.
Igaz, hogy az első tulajdonos egy idősebb házaspár volt, akik arra használták csak a mocit, hogy néha leguruljanak Pestről a Balatonpartra.
Kettejüknek egy kicsit gyenge volt a motor, ezért is adták el. Üzenem nekik, hogy jól tették.
Egyébként nagyon megbízható motor, bárhová el mernék vele indulni.
Persze 48 lóereje nem az autópályára született, és a futómű sem partnere az agresszív motorozásnak, de hát nem is arra lett kitalálva. Persze 8000-es fordulat környékén összeszedi magát, és elég becsületesen megindul a kicsike.
Nekem eleinte nem tetszett a váz, mert előlről olyan, mintha egy létrát nekitámasztottak volna, de a 2005-ös kiadásnál feketére van fújva, és így nem is olyan feltűnő.
Ami még zavar egy kicsit, hogy rossz úton hajlamos a kormány az enyhe beszitálásra, de állítólag ez nem a futómű hibája, a Bridgestone gumik számlájára írható.
Hibalista
- Az egy év alatt nem romlott rajta el semmi, remélem marad ez a tendencia még nagyon sokáig!
Ide hordtam szervizbe
Somogyi Péter Ajka
Az olaj- és olajszűrő cserén kívűl nem volt más dolga a motorommal, de ha ne adja ég volna, rá bíznám a mocit!
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 4750 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |