A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsx-R 600 1996 (599)

Gsx-R 600 1996 (599) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kék-fehér, a régi GP-s idők emlékére:)

Szöveges ítélet

A híres Suzuki GSX-R család első hídvázas 600 köbcentis típusának vagyok boldog tulajdonosa. Törekszem objektíven értékelni, amúgy megjegyezném, én elfogult vagyok:)

FILOZÓFIKUS adag:
Sokan azt mondják, tömegmotor, "mindenkinek" ilyen van, a kék-fehér színről nem is beszélve, stb. Nekik üzenem nem látják a fától az erdőt. De lehet sose fogják... Mégpedig azt hogy a legősibb sportmotorról van szó, ami a 750es szériával kezdődött el és mai napig rendületlenül tart lassacskán majd negyed évszázada. Érdekes csak a Suzuki maradt meg a 750nél, a többi gyártó elmenekült és próbálta a 600asok és ezresek terén behozni a lemaradást a piacon. Nem mondom azt hogy nem sikerült nekik. De.....

És a TESZT:
Tehát akkor nézzük a tesztalanyt. 99-es 600 gixxer. Amiért imádom és mindig gondolkozok hogy nem adom el soha az a következő indok. "Kultusz gép" lett. Bátran kijelenthetem nagyobb feltűnést kelt mint a mai gixxerek. És aminek örülök, ritkább is, tehát a SRAD annyira nem tömegmotor... A teljesen egyedi formavilága ami rabul ejt és kirobbantja a többi motor közül, a motor far részén a "púp" és természetesen a kék-fehér szín mind-mind a versenypályáról jöttek. Na meg a teljesítmény, a futómű, a motorozhatóság....Ez a 9 éves motor lehet, hogy hihetetlen, de menetteljesítmény, kezelhetőség terén nem marad el annyira a vadi új motorok világától mint hisszük!
A nagy mérete csak látszat. Csupaszon a motor egész karcsú képet mutat, szárazon 174 kg, ki gondolná, amikor egy nagy dögnek néz ki:) Szeretem benne hogy a megjelenése is igazán nagymotoros. Ami a lényege, ha rajta ülsz egyáltalán nem érzed nagynak. Nagyon kezes, könnyen kezelhető. Kanyar közben rá lehet csavarni a gázt, nem fogja kitekerni alólad a hátsó kereket, kontrollálható a kigyorsítása kanyarban, nincs agyeldobás, alsó és középső fordulaton. Nagy kanyarkigyorsításra képes. Ezért érnek el amatőr szinten jobb köridőket 600al mint 1000el. Ha már a kanyarról van szó, nézzük mit tud egyenesbe. Sok-sok km után is.......Meg tud lepni, egyesbe el tud emelkedni az eleje(szeretem), de picit rosszabb úton kettesbe, sőt még harmadikba is el-el pattog, vigyázni kell vele, de ez egyben jó érzés is, mert érezni van benne erő és a futóműve is nagyon stabil, nagyon jó. Papíron 110LE, ez 15-el marad el a legújabb modelltől...Szerintem nem kell szégyenkeznie.
Száraz adatok a következők. Egyesbe 110et megy, kettes 160, és harmadikba 200nál lép közbe az elektronika. Ugyancsak nem kell szégyenkeznie, mert.......0-tól 200-ig "hasonlóan" megy mint egy ezres, csak utána lép el a nagyobb köbcenti látványosabban. 0-100-ra gyorsulás 3 sec körül van, 0-200-ra kb 9-10 sec lehet. CBR 1100 XX (165LE) mellett lazán ott volt 180ig gyorsulásba (állóhelyből), utána se ment el nagyon a CBR. Végsebessége 260, szerintem bőven elég, ekkor hatodikba majdnem pirosba van a mutató, kiforog minden fokozatot. :)
Ahhoz képest hogy "csak" 600as, van benne elég nyomaték, (persze nem 1.3-as hayabusa) 3000nél már simán lehet tartani a fordulatszámot, hatodikba 65-70 km/h, bírja és nem túl alacsony neki. Használhatóbb erő 5000nél jelentkezik, ott már hatodikban is lendületesen lehet előzni. (6-ba, 4500rpm, 90km/h). Én "dupla powernek" becézem a teljesítmény leadását, nagyon élvezetes mégpedig azért, mert 8-9ezernél érezhető egy rúgás, azt hinnéd hogy lineáris onnantól, majd az igazi megindulás 11.000 környékén, ott nagyon-nagyon észbe kap a motor:) Azt mondom utcára "bőven elég", de ha szívemre teszem a kezem, akkor SOK. Úgyse az az igazi motorozás ha egyenesbe húzod neki. Kanyarból kigyorsítva, lapon fordulva húzd el 14.000ig :) Szóval egy 600ast se nősz ki 1-2 év alatt csak azért mert "megszoktad" az erejét. Remélem hatottam azokra akik nagyobbat akarnak 600 után mert azt hiszik "kinőtték".

A fékekről. Nekem fém fékcső van elöl, jól végzi a dolgát, persze nem tud annyit mint egy radiális. A seggét emelné ha én merném.:) Az elejét szereti magától is emelni, de "sajnos" magamtól még jobban szeretem, egyesbe gázra gyönyörűen egykerekezik a motor. Utassal 140 körül kigyorsításon kicsit pattogott, 5 cm-re fel-fel kapkodta az elejét, meg szokott lepni néha ilyenekkel. Egy szó mint száz, nem a legújabb gixxer, de higgyétek el, ÉL BENNE A TŰZ.:)

A "púp" alatt elég nagy hely van mindennek, ásványvíz, pénztárca, étel-ital stb, csomagrögzítő kampók. Túrázásra akár. Amelett hogy nagyszerű sportmotor, túramotor is egyben. A kényelemről annyit hogy a 189 centimhez nem gond. Eddig legnagyobb táv egy nap 450 km volt, ráadásul 2 személlyel, utasom se panaszkodott, és el se voltunk fáradva. Mentünk volna még.

Benzinfogyasztás az van, olaj nincs. Nem kell megijedni, nem vészes, de 6,5 liter alá sose megy. De ha finoman túrázok akkor 5felett kicsivel. A 6,5-et úgy értem, hogy van benne 100-as tempó, meg 200-as is , meg 140es utazó is, meg városba kis jaszkari, (lámpáknál 1-2) , így 6,5 szerintem nem rossz...Persze meg lehet oldani hogy 10 felett legyen a fogyasztása.....

Összességbe nagyon elégedett vagyok vele. Pedig mentem már GSX-R 1000-el, ami ugye valljuk be nem egy 600as. Mégse van bennem hogy nem elég az ereje, és nem elég élvezet vele a motorozás. Akárhányszor ráülök "szívem a torkomban" :) A hangja is tekintélyt parancsoló, teljes egyéniség számomra. Annyi baj viszont van, hogy ott motoszkál bennem mindig, hogy nagyszerű érzés lenne egy ezredest birtokolni. Csak valahogy még félek tőle, úgy érzem ahoz még kell egy kis idő, hogy magabiztosan uraljam. A másik, ami aggaszt: Félek mégse lenne olyan, hiányozna ez az egyéniség, és az érzelmi kötődésem nem lenne akkora hozzá, amekkora a SRADhoz van......... :)

Hibalista

- Kopó alkatrészek, mint minden más motornál. Láncszett cserélve lett, fékbetétek, gumi, olaj, szűrő...
- Az egyetlen egy típushiba, a vezérműlánc feszítője. Új feszítő, 10e Ft.
-
- Update: 2008.03.06. Vezérlés felújítva, ennél a típusnál, nem csak a feszítőt kellett cserélni, hanem a láncvezető íveket (más mint a régi)+pár apróság. Így volt 25e Ft az alkatrész. De most mint a schauffhauseni órák, úgy jár a motorja. :) Egy kuplung-lamella sor csere is bejátszott, valamint telószimering csere és kapott egy új légszűrőt.

Ide hordtam szervizbe

Balatonbogláron, Kétszeri Norbert szerelte, nagyon meg voltam vele elégedve, általában autókat javít, de motorszerelésből is 5* ;)
TEL: 06209144421

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 17000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.