A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Xf 650 Freewind 2000 (644)

Xf 650 Freewind 2000 (644) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

53000km együtt, meglepetés nélkül.

Szöveges ítélet

Sokáig kerestem az "igazit". Számos szempont alapján cserélgettem a motorokat átlag fél évente. Szerettem volna egy egyszerű kiforrott technikát (ennek fényében volt egy CB400N-em), szerettem volna, ha igazán könnyű (CG125),majd szerettem volna, ha a kamionok nem taposnak el (CBF250), később szerettem volna több nyomatékot NTV650 Revere, de vágytam a minimális fogyasztásra (Suzuki FL125), majd szerettem volna egy nem széttaposott, újszerű motort (GZ250). A fentieket összegezve faragtam kicsit az igényekből, mellé állítottam azt, hogy lehetőség szerint a nagyapám és apám autószereléséből gyermekként ellesett "tudást" és igényt a saját szerény garázsomban tudjam kamatoztatni a kiszemelt gépen.

Azt is tudtam előre, hogy nekem a motorozás akkor esik jól, ha célja van, tehát nem a "vasárnapi kirándulós" motoros társadalmat gazdagítom, hanem a hétfőtől hétfőig, januártól decemberig munkába járós srác vagyok. Jahhh és 15 éve van A2-m,amit nem kívánok A-ra bővíteni.

Véletlen botlottam bele egy XF tesztbe a neten, ezt követően ami elérhető, igyekeztem elolvasni róla. Felcsigázott, ezért kerestem az ismerős körömben olyan személyt, aki látott már ilyen gépet. A fiam keresztapjának filozofáltam az olvasottakról, mire átvitt a szomszédjához. Ott állt egy kék, poros 2000-es évjáratú Freewind, de a tulajt hiába faggattam a tapasztalatokról, a honosítást követő fél évben alig ment vele 50km-t. Pár nap múlva jött az infó, nem hirdetik, de eladó. Megvettem 41xxx km-el.
Lecseréltem a gumikat aszfalthoz méltóra, kicseréltem, amit kötelező, regisztráltam a fogyasztásmonitor.hu oldalra és mindent feljegyeztem. Kezdetben a rossz karburátorbeállítás miatt ugyan kevesebbet evett (4,2), de hisztis és élvezhetetlen volt városi (BP.) használat során. A korrigálás óta egyfelől kezesebb, másfelől én is csiszolódtam hozzá. Ha tehetem 3000-es és 5000-es fordulat között használom, így nem rángat és nem ordít. Utóbbi fordulaton 110km/h sebességgel haladok, de egy-egy előzést természetesen elvisel 130-al is. Napi 2x40km-t megyek vele a hétköznapokban, melynek fele Budapest. Kiválóan és minimális energiával kezelhető, ugyanakkor dinamikus a városi forgalomhoz. Hétvégente komfortos a 2x120 km-es rendszeres családlátogatások alkalmával, de élhető volt a Bp-Letenye-Bp egy nap alatt, a Bp-Petrozsény út, valamint a 700km-es kör Szlovákiában. Utóbbi utak esetében felmerült bennem az ülés komfortosítása, de ez még várat magára.

A karbantartásról az elmúlt 53000km alapján:
a 2.3L olajat és a HF137-es szűrőt 3000km-ként cserélem, óvva a technikát. A légszűrő szivacs mosható, olajozható. A szelephézag pár szerszámmal állítható. A két karburátor kis türelemmel kifűzhető, 10000 ft-ból felújítható. A láncot a házilag készített olajzónak hála 30000km-ig használhattam. Cseréltem teleszkópszimeringet, mikor könnyezni kezdett. Kormánycsapágyat, mikor szükség volt rá. Cseréltem hátsó kerékcsapágyat, mikor ropogni kezdett, valamint a hátsó himbarendszerben tűgörgő készletet. Ezek minimális szerszámkészlettel és némi igénnyel, könnyen orvosolhatók.60000km-nél Taschner Zsolt cserélt vezérlést, illetve hengertalp tömítést, mert kicsit könnyezett. Akkor a hengert újszerűnek vélte. A motor most is könnyen indul, szépen jár a 95000km futása ellenére. A rövid olajcsere-perióduson olajfogyasztás nem kimutatható. Az üzemanyag-fogyasztása 4.5-5L annak fügvényében, hogy mely évszakban vagyunk, van e utasom, illetve hány dobozzal használom.
Extrák:
A szélvédelem a gyári plaxivel nem létezik, a kapható túraplexikkel viszont lényegesen rosszabb, mert fejmagasságban turbulencia érezhető 70km/h felett. Én meguntam és egy egyedi plexit faragtam rá egy Burgman szélterelőből.

Kiváltságos az a freewindes, akinek a motorján van középállvány. Én tudtam venni egy bontóból, de ritkaság. Rendelhető új, de borsos áron.

Kapható a motorhoz lengyel bukókeret és oldaldoboztartó. Előbbit újként vettem, utóbbit magam készítettem (azóta már több Xf tulajt is szolgál ez az egyedi megoldásom)

Ebben a minimalista szemléletben látva a kínálatot; örülök, hogy rátaláltam a Freewindre és jó szívvel ajánlom mindenkinek a szebb példányokat megvásárlásra, amennyiben a fenti tapasztalatomban leírtak szimpatikusak.

Hibalista

- Kizárólag kopó alkatrészeket cseréltem még azelőtt, hogy meghibásodott volna a motor.

Ide hordtam szervizbe

Magam végzem a karbantartást.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Taschner Zsolt végezte a vezérléscserét.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 53000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? GZ250 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.