4T killer
Szöveges ítélet
Az elején el kell mondanom h ez a történet igazából 3 motorról szól.Úgy kezdődött,h vettem egy RG 250 Gammát.Nagyon örültem neki az első 270km-ig amikoris menet közben 130-nál megállt a hátsó kerék.Szerencsére nem lett belőle bukás.Kicsit vártam és újra elindult,csak kissé csörgött.Go haza,hengerfej leszed,semmi gond,hengerek le és ott volt a hiba:az egyik hajtókarcsapágy(tűgörgős) szétesett és elintézte a hüvelyt,a dugattyút,gyűrűketvmint két főtengelycsapágyat.Egy kis telefonálgatás után kiderülth az alkatrész kb 200E Ft .Szerencsére(????????????) találtam egy másik RG-t 100E-ért papírok nélkül,nem power szelepest,dehát gondoltam inkább egy egész motorért fizetek ki kevesebbet mint pár alkatrészért a dupláját.Sajnos mint kiderült nem volt nyerő ötlet.átraktam a blokkot meg amit kellett,nagyon szépen ment,kb500 km-t.utána újra vmi csörgést hallottam.Blokk szét,gyűrűtörés,dugattyúk teteje megolvadt főtengelycsapágyak megforogtak a blokkban,stb....Következő rossz döntés:vettem még egy RG-t!!110E Ft.Működött,gyújtásnak volt pici hibája,de elhoztam.blokkot átbobtam,minden OK.Újabb kb 300 km aztán megszorult.(gyűrűtörések,főtengelycspágy,stb....).Ezután már majdnem eldurrant az agyam,és már azon gondolkodtam h egy rakásra dobom az összeset és 5 liter benzin+gyufával szüntetem meg a problémát.Miután lehiggadtam,elővettem a legelső blokkot és megrendeltem hozzá az összes alkatrészt Japánból.Röpke 4 hét után meg is érkezett(250E Ft),én kb 30 perc alatt(igen a sok "gyakorlás"nak előnye is volt) összeraktam.Járatás a gyári előírások betartásával.3000 km-ig csak apróbb hibák történtek,költenem nem kellett rá mert ott volt két motor alkatrésznek.Aztán újra kis csörgést hallottam.Nem szedtem szét de tudtam h legjobb esetben "csak" gyűrűtörés.Aznap felraktam az összes hirdetős oldalra,és 1 hét múlva elvitték 130E Ft-ért úgy ahogy volt.Aki elvitte később felhívott h 1db gyűrű volt eltörve.Rengeteget buktam rajta,de extázisban voltam mikor megszabadultam tőle.
Nem akarok igazságtalan lenni ezért megemlítek pár + tulajdonságot is:
mikor ment akkor nagyon ment a gép.400-as 500-as négyüteműnek nem sok esélye volt sőt SV650-esnek se.Amoci alapban 49lóerős és 130kg én kissé átalakítottam az utolsó változat,padon 69le és 103kg.Lehet h a tuningot nem bírta a blokk?
Hibalista
- gyűrűtörés 5-ször
- főtengelycsapágyak
- hajtókarcsapágyak
- dúgattyútörés 3-szor
- hengerfejtömítés elégett
- lendkerékmágnesek lepotyogtak
- hengerhüvely törés
- gyújtásvezérlő elégett
- hőfok-jeladó
- üzemanyagszint-jeladó
- + még néhány apróság
-
Ide hordtam szervizbe
Yakomoto Pécs.Innen rendeltem az alkatrészeket,nem túl drága,mindent megszereznek akár belpiacoshoz is,de nagyon lassúak(pl:hengerfejtömítés 3 hét)
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
én magam(gépésztechnikus vagyok)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |