Városkerülő
Szöveges ítélet
Én nagyon szerettem ezt a gépet . Kényelmes , megbízható ha odafigyelnek rá és kíméli az ember , de magától a géptől nem lehet meglepő menetteljesítményeket várni . Ami jó dolog benne a mai napig , hogy az alkatrészellátás az "utolsó erdőmelletti falu" szemétdombjáig is kiterjed . Megfordultam vele nagyon sok helyen , amerre csak vittem , mindig az maradt meg hogy szinte soha nem állt meg csak ment tovább , én meg élvezkedtem a " kényelmes " ülésén . Városban , városok és falvak között , néha enyhe földúton . Semmi baja nem volt , amíg át nem léptem a 60 at . Ha rendszeresen karban tartja az ember és vigyáz a blokkjára , minden alkatrészét cseréli ha szükség van rá és megadja neki a jó olajat ( Én Castrol 2tact racinget használtam 1:40 ben ) akkor száz évig is kitart .
Nekem főként városban volt nagyon jó az egyenesekben , a kanyarokban nagyon lehetett dönteni . Városban mindenhol tartotta az 50-55 km/h s utazósebességet . Ha nagyon nyeleztem akkor 65 - 70 et ment egyenesben végre , de az már nagyon üveg volt neki . Nem volt erőgép de modernebb és 3x "erősebb" volt mint az akkori kor gyenge boltbajárós motorjai ( Jawa művek , Babetta , Romet , Riga & Társai ) . Mivel nagyon kis íven megfordult bárhol elfértem vele , ezzel a motorral az egész városi cirkálás egy vicc . Én az állat fejemmel később elkezdtem vele kijárkálni vele a hegyekbe és keményebb terepre , mivel ott akadt akkoriban sok munkám . Ha kihúzattam domboknak fel és lendületből mentem ott is elment 1-2 ben, néha 3 ban , bár a nagy dombokat nagyon útálta , de nem kellett szétforgatni hogy kimenjen . Akkoris városi motor !!!
Enyhébb földutakon viszont egész jó mondjuk ha a taták mennek ki vele kapálni , 3-4 ben laza kis gázzal , 50 km/h val szintén eldöcög . Amit még nagyon értékeltem az a komfortérzete volt , jó volt neki az úttartása
.
Menetteljesítmény :
Gyorsulása az nem nagyon van , de amit ennél gyorsulásnak hívunk , az a 70 es végsebesség eléréséig tartó állandó , lassú , egyenletes időt jelenti .
Egyszer sikerült túllépni , ami meg is hozta a bajt . A gyári 48 köbcentis 3+1 (4) sebességes 3,5 lovas motorral, negyedik sebességben csutka teljes gázon 78 km/h - t mentem egyszer, 2 km es lejtős szakaszon .
Ennek viszont meg volt a következménye : TÚLHAJTÁS . Gyűrűk kopása , főtengely , szimeringek , estébé. Egyből újíthattam fel . Felújítod , bejáratod , hajtod mint a hülye mintha sportmotor lenne aztán 100 km és megint vége az egész motornak . Az anyag minőség srapabíró , csak a motorikai alkatrészek nem bírják a nagy igénybevételt .
A sportos vezetést a kanyardöntögetéseken kívül nem igazán szerette.
Összességében nagyon jó mindenes ( segéd)motor , sok mindenre jó, mindenhova és mindenkor elvisz . Azt azért hozzáteszem hogy második motornak ajánlom . 30 év múlva hatalmas kincs lesz ! NDK 4 EVER !
Hibalista
- Minden :) De 1 perces munkák .
Ide hordtam szervizbe
Otthon , ismerősöknél .
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 34567 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 150 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |