Újra régi fényében
Szöveges ítélet
Amikor megvásároltam úgy néztem motort hogy az normális állapotban legyen. Hát nem biztos hogy a legjobb döntést hoztam de a maximumot hoztam ki belőle.A motornak volt egy 68.000ft-os alapára innen indultam.
A felújítás sorrendje:
1 A blokk:
Gyanús volt nekem hogy mindig csöpögött a kipufogóból a cucc igy szétszedtem a hengert és akkor vettem észre hogy a hengerbe az egyik beömlőt az előző tulaj "kibővitette". Jól sikerült. Venni kellet bele másikat. Szétnéztem a neten meg a boltokba. Mindenhol lengyel meg távol-keleti szarokat árulják. Találtam egy srácot aki akf(német cég simsonra gyártanak cuccokat) alkatrészeket árul, felvettem vele a kapcsolatot, alkudtam az árból így 9900 ft-ért megkaptam Ha már ott jártam akkor vettem bele sport dugót meg hengerfejet 7000ft. A hengerből egyből 60-sat vettem bele. És mivel féltem szétnyomja a főtengelyt így azt is kicseréltem, vettem bele egy 70 ccm-hez valót, erősített csapággyal és könnyített házzal 10000. (Ez alapozta meg a motor teljesítményét ez összesen 27000ft-ba került)
2. Külcsin:
A motor festet volt mindenhol és nem volt rozsdás de csúnyán volt festve meg a deknik és a tank elütött. Mivel minőségi fényezést akartam felkerestem 1 festőt kiválasztottam két szint (élénk piros a tankra és a deknikre és fényes feketét a sárvédőkre) Igy már kezdet kinézni valahogy vettem rá később 100 km/h -ás kmórát és hőfokmérőt, továbbá egy mz felső krauzert(csomagtartó) kicsit át kellet alakítani de szép lett.
Vettem rá továbbá egy új ülést indexbúrákat és még sorolhatnám az apróságokat.
Végeredmény:
Lett egy olyan simsonom amit a "nagy öregek" is megnéznek.
A gépnek végül lett egy 85km/h végsebessége(kocsi mögött szélárnyékban 90) Veri a számomra annyira utált robogókat (mint pl aprillia sr) Viszonylag megbízható blokkal egyedül a melegedést nem díjazza. (legrosszabb esetben rúgásra nem indul ha megállok) A végső összeg valahol 150.000 ft körül van. Ami persze sose fog megtérülni de most már csukot szemmel szedem szét és rakom össze a motort.
Jó kis gép lett csak sajnos kinőttem ha nem kellene a pénz sose adnám el.
Hibalista
- Első és legfontosabb dolog: a simsonon semmi sem romlik el magától maximum a gyújtás!
- Olyan a motor mint a gazdája vagy mint az előző. Én sokat szivtam az előző tulaj miatt igy cseréltem benne:
- -henger hengerfej dugó gyűrű
- -főtengely
- -gyújtás apróbb dolgai
- -karburátor
- - Akksi csere mert a régi 1 hulladék volt, találtam vele eredetit azóta ver 1 stekklámpát .
Ide hordtam szervizbe
- Garázs szerviz
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
-rosszabb esetbe a szomszéd városban van 1 simson mágus öreg az valószínülég simsonon vagy mz-n született.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |