A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S 51 E-4 1982 (49)

S 51 E-4 1982 (49) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Új vég kell

Szöveges ítélet

Pár infó a gépről:
- S 51/1-es (eredetileg ez azt jelentette, hogy 12V-os az elektronika)
- 1990-es évjáratú
- 4 sebességes (gyári!)
- endúró kipuff
- oldalstander
- MZ ETZ/Simson SR hátsó lámpa

Azóta került rá:
- Mexás gyújtás
- Új (3 fokozatban állítható) hátsó telók
- Egyéb apróságok (szimeringek, csapágyak, csavarok...) cserélve




Intro: 2006, nyár vége... Vettünk egy vázat megy két doboz blokk alkatrészt tízezer forintért. A motor vásárlása utáni helyzetfelmérés és téli csupaszítása, szétszedése során kiderültek dolgok. Az oldalán díszelgő "Fahrschule" matrica árulkodik róla, hogy ezt a motort Ausztriában/Németországban valamiféle moped-tanulóvezetők használhatták. Mire ideért Magyarországra és hozzánk, Sárvárra, sajna már a gyújtás és az elektronikájának a legtöbb része valamint a hátsó teleszkópja is hiányzik... De a többi része megvan ám! A blokk, a henger, hengerfej, dugattyú, karburátor egy sárga dobozban érkezett, az enduro kipu, az ülés és a tank pedig külön, a váz mellett utazott. Ja és jut eszembe sajna 2 kereket is kell hozzá szerezni, mert nem éppen a legjobb állapotúak amiket adtak hozzá. A gumi vadi új, a felnik viszont eléggé el vannak deformálódva.

2007: Új év, új remények, ahogy régióelnökünk /Simson.hu/ fogalmazna. Készülget a festés (szépen újra lesz festve ebben a kék-piros összeállításban), első teleszkóp felújítás van folyamatban. A motor többi része meg darabokban. Még mindig hiányzik a bevezetőben említett pár cucc. De azért alakulgat a motor.

2007. 04 . 02.: Újra összeállt a váz, a teleszkópok, kerekek és légszűrőház van már kész. Ja, és a legfontosabb! A helyére került a blokk is! Tank és légszűrőház fedeleinek festése valamint a gyújtás beizzítása vár még a motorra.

2007. 04. 22.: Végre van szikra, igaz szenvedve volt vele rendesen... A moci ugye eredetileg /1-es és Tirisztoros volt, mi meg végtelen okossággal mexás gyújtást vettünk (használtan, amiből jóformán semmi nem volt jó, ebből következik hogy új lendkereket is vettünk hozzá); és senki nem szólt, hogy más a tirisztorosnak és a megszakítósnak a főtengelye, így a lendkereket vissza kellett küldetni és újat rendelni. Tankot kitisztítottam (legjobb megoldás rá a forró víz + homok + mosószer + rázni, rázni, rázni...!)

2007. 05. 09.: Végre valahára elindult a moci! Igaz a karburátor miatt csak 2-t pöffent először, aztán annyi, de csak azért, mivel egy 16N3-as (vékony súberes) karburátor van rajt, egyelőre állítócsavarok nélkül. Szóval csoda hogy egyáltalán elindult. Az érettségi szünetet kihasználva a gyújtáskapcsolót is beüzemeltem, így már nem csak N-es a gép. Amúgy végre az ülés is rákerült... :D

2007. június: Végül sikerült lendkereket rendelni (olyat ami mexás, de az ékpályája jó a tiris főtengelyre), árat nem írok mert elsírnátok magatokat. Lassan de biztosan kész a gép. Vázmerevítő vasak valamint lábtartó és enduro lábfékkar vannak még tervbe véve.

2007. december: Kész a vázmerevítő vas, ezer köszönet a simson.hu-s cikknek a leírásért.



ÚJRA DARABOKBAN, a másik vázban született újjá. Folytatás az S51 N Brutális leírásában.

Hibalista

- Minden, ami csak elromolhat: főtengely, henger, kerekek, váz. Ekkor még nem nagyon foglalkoztam ezekkel, örültem hogy működött.

Ide hordtam szervizbe

Édesapám és jómagam szerelgettük.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1990
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 40 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.