Új vég kell
Szöveges ítélet
Pár infó a gépről:
- S 51/1-es (eredetileg ez azt jelentette, hogy 12V-os az elektronika)
- 1990-es évjáratú
- 4 sebességes (gyári!)
- endúró kipuff
- oldalstander
- MZ ETZ/Simson SR hátsó lámpa
Azóta került rá:
- Mexás gyújtás
- Új (3 fokozatban állítható) hátsó telók
- Egyéb apróságok (szimeringek, csapágyak, csavarok...) cserélve
Intro: 2006, nyár vége... Vettünk egy vázat megy két doboz blokk alkatrészt tízezer forintért. A motor vásárlása utáni helyzetfelmérés és téli csupaszítása, szétszedése során kiderültek dolgok. Az oldalán díszelgő "Fahrschule" matrica árulkodik róla, hogy ezt a motort Ausztriában/Németországban valamiféle moped-tanulóvezetők használhatták. Mire ideért Magyarországra és hozzánk, Sárvárra, sajna már a gyújtás és az elektronikájának a legtöbb része valamint a hátsó teleszkópja is hiányzik... De a többi része megvan ám! A blokk, a henger, hengerfej, dugattyú, karburátor egy sárga dobozban érkezett, az enduro kipu, az ülés és a tank pedig külön, a váz mellett utazott. Ja és jut eszembe sajna 2 kereket is kell hozzá szerezni, mert nem éppen a legjobb állapotúak amiket adtak hozzá. A gumi vadi új, a felnik viszont eléggé el vannak deformálódva.
2007: Új év, új remények, ahogy régióelnökünk /Simson.hu/ fogalmazna. Készülget a festés (szépen újra lesz festve ebben a kék-piros összeállításban), első teleszkóp felújítás van folyamatban. A motor többi része meg darabokban. Még mindig hiányzik a bevezetőben említett pár cucc. De azért alakulgat a motor.
2007. 04 . 02.: Újra összeállt a váz, a teleszkópok, kerekek és légszűrőház van már kész. Ja, és a legfontosabb! A helyére került a blokk is! Tank és légszűrőház fedeleinek festése valamint a gyújtás beizzítása vár még a motorra.
2007. 04. 22.: Végre van szikra, igaz szenvedve volt vele rendesen... A moci ugye eredetileg /1-es és Tirisztoros volt, mi meg végtelen okossággal mexás gyújtást vettünk (használtan, amiből jóformán semmi nem volt jó, ebből következik hogy új lendkereket is vettünk hozzá); és senki nem szólt, hogy más a tirisztorosnak és a megszakítósnak a főtengelye, így a lendkereket vissza kellett küldetni és újat rendelni. Tankot kitisztítottam (legjobb megoldás rá a forró víz + homok + mosószer + rázni, rázni, rázni...!)
2007. 05. 09.: Végre valahára elindult a moci! Igaz a karburátor miatt csak 2-t pöffent először, aztán annyi, de csak azért, mivel egy 16N3-as (vékony súberes) karburátor van rajt, egyelőre állítócsavarok nélkül. Szóval csoda hogy egyáltalán elindult. Az érettségi szünetet kihasználva a gyújtáskapcsolót is beüzemeltem, így már nem csak N-es a gép. Amúgy végre az ülés is rákerült... :D
2007. június: Végül sikerült lendkereket rendelni (olyat ami mexás, de az ékpályája jó a tiris főtengelyre), árat nem írok mert elsírnátok magatokat. Lassan de biztosan kész a gép. Vázmerevítő vasak valamint lábtartó és enduro lábfékkar vannak még tervbe véve.
2007. december: Kész a vázmerevítő vas, ezer köszönet a simson.hu-s cikknek a leírásért.
ÚJRA DARABOKBAN, a másik vázban született újjá. Folytatás az S51 N Brutális leírásában.
Hibalista
- Minden, ami csak elromolhat: főtengely, henger, kerekek, váz. Ekkor még nem nagyon foglalkoztam ezekkel, örültem hogy működött.
Ide hordtam szervizbe
Édesapám és jómagam szerelgettük.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 40 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |