Szipipeti fekete szimója
Szöveges ítélet
1985-ben kaptam 0-km-el a Centrum áruházból. Igen, akkor, onnan!
Mivel a gép a tiszta alap volt, 2-3 év alatt sikerült felhozni arra a szintre, ami az akkori kor átlagának fölé emelte, megjelenésben és müszaki tartalomban egyaránt. Km óra beépítése, 4. fokozat berakása, c4 főtengely csapágyak, kiömlő és a szívótorok felpolírozása, kissebb átalakítása, kipufogó átalakítása, Teljes átvezetékelése! aku, fesszabályzó, index, elsőfék lámpakapcsoló, oldalsztender házilag, visszajelzőkapcsolóval, digitális-led és müszerfal a "Kesjár" spoilerben, oldalfények a lábtartóban, blokspoiler, ülés átszabása, utas magasabban üljön 5-6 centivel, ülés burkolat, 3/8 os csőböl utaskapaszkodó és doboztartó az ülés mögé. Nagyjából + a több tucat egyéb apróság. egyedi fényezés (szinte 2-3 évente új).
Rendszeresen járt külföldön, volt olyan nap, hogy 3 szor tette meg a Farkaslyuk-Eger viszonylatot oda vissza. A Bükkön keresztül is elég volt a 45 km megtételéhez 43 perc. Simán ment 75-80-at. igaz ekkor már kajált 3-4 liter között.
Az alábbi tervek nem valósultak meg: Elsőfék lecserélése tárcsára! Ez nagyon hiányzott. Minden egyéb tekintetben meghálálta a törődést. üzembiztos motor volt. 30 centis friss hóban is elmertem vele indúlni.
Túlpörgetése miatt igényelte a rendszeres (nem túl költséges) dugó, gyűrű, tűgörgő, főtengelycsapágy cserét. ( kb.:10 000 km-enként.) 8 éves korára kezdtek megjelenni az őregedés jelei, lelazuló kábelsaruk, oxidálódó kötések, merevedő kábelek...stb. A blokk belsejében még 40000-nél sem volt jelentős kopás a váltóban, még legalább ennyi volt benne (jó olajakat kapott) Nem volt kopott a kormánycsapágy, ápolva volt és repedés mentes a silent blokkok, 6 évesen cseréltem először az első telókon a szimeringeket. 25000-nél először a láncot a fogaskerékszettel.
Áldassék a mérnök keze aki úgy tervezte, hogy a lánc zárva legyen!
Tényleg: MA MIÉRT NINCS ILYEN????
Nem keni össze a lánczsír még az eget is és sokkal tovább tart!!!
Elől a gyárin kívül 1, hátul 2 külső gumit használtam el a 46000 km alatt! (Pneumant) Egy dologra volt kényes a büdös: ISOLATOR gyertyán kívül semmi mással meg sem moccant! De azzal aztán...
Talán hiányzott egy tisztességes fényszóró! Az autósok abban az időben, (figyelem 80-as évek közepe!) hülyének néztek, hogy fényszóróval és bőr síkesztyűben motoroztam nyáron is! Akkor még a kőrösi sisak csúcs volt! A kesztyű meg "munkás", már aki felvette! Nem is volt ezzel a géppel sérülésem!
Ja, és a dobozos sör doboza pont passzol a kipufogóba, amivel lehet állítani a hangját, (és a teljesítményt)
Ha valaki most megdobna egy új 0 km-géppel......
a mai motorok, szebbek, drágábbak, kényesebbek, DE NEM JOBBAK! SZERELD CSAK EGY KICSIT!!!!!
Hibalista
- Csak olyan romlott el ami a kíméletlen hajsza, azaz az én hibám! talán olyan apróságok, hogy 8 évesen szakadó esőben egyszer! beázott a gyújtótrafó és leslusszolt. soha máskor nem volt üzemzavarom! Mindíg hazavitt. Még a rendszeres 2-300 km-es túrákról is!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |