Szemétdombi álendúró a hátsó kertből
Szöveges ítélet
A simsont egy szemétt domb mellől hoztam el 10 ezerért egy csávótól és eléggé szutyok állapotban volt. Nem volt üzemképes , 20 ezerért tettek rá hengerfejt .
Sajnos nagyon rossz simsont fogtam ki , ami mióta kikerült a gyárból , nem éppen szerencsés sorsra jutott . A csávó akitől vettem állandóan nyélen ment vele , pici hengerfej volt rajta, emiatt besült . Na és nem említem hányszor törték össze .
De hát azthittem jó mert váltós és előtte robogóm vot és meg akartam tanulni váltani . Mikor kész lett egyből tanulgattam vele a földúton ahol először még el megyegetett , de utána már egyre jobban jött a gond ,először a váltóval . Nem is volt semmi gondja a földútig , ahol elszántam magam és kipróbáltam az itteni "enduro ösvényt " , 6 km hosszu dombos - erdős pálya. Akkor még nem tudtam , hogy hiába hívják enduro simsonnak , még a közepes terep is akadályt jelent neki . Leküzdöttem vele az utvonalat , de igen csak tulhajtotam . Innentől rámszórta az összes átkát. Átfestettem mert csúna volt , és megint jártam vele a hegybe túrázni . De már csak a nagyon enyhe terepen . Közepes szint szóba nem jött , a nehéz terep pedig elérhetetlen álom volt. Hisz még a közepesen sem küzdötte át magát , csak egy kis lábsegitséggel . Jött a hegy , és a hegyi gyenge földut . Itt minden hétvégén mentem vele , amíg úgy éreztem napról napra gyengül . Aztán már csőgázon nem ment 40 től többet , a csapágyak is ki voltak benne , nem viccelek egy ktm biciklivel is lehagytak ! ! ! el mentem vele mindig mindenhova , ennek ellenére is , de nem tudtam élveni a motorozást igazán , mert minden percben rettegtem hogy otthagy . Karban tartottam minden menet után de sosem használt. Egyik nap ki akartam menni a szőlődombra a házamtól 5 km re , persze le fulladt .
Nem indult be sehogy . el tömődött a karbi . Tolhattam haza , mire hazaértem földhöz rugtam , és összerugdostam a tankot.
Dühöm csillapítására átfutott egy teljes átnézésen ,mindent kipucoltunk és aztán megint mentem vele, ahol azt hittem jó de a simsonos társak sorra előztek . Simsonhoz képest nagyon szar volt a blokkja , egy jawa mustang szintjén ha el megyegetett de még abban is kételkedek .
Teljesen kitakarítottuk , hát még akkor sem volt semmi , és aztán elestem és a váz agyon hajlott . Rosszhírem folyamatosan nőtt a simsonnal , hogy ilyen szar olyan szar helyzetben találtak az ismerősök vele. Akárhol megfordultam , körberöhögtek.
Leszartam , én csak mentem , mentem és mentem. De nem tudtam elindulni otthonról úgy , hogy ne tolórajtoztam volna , és nem ugy jöttem haza vele , hogy toltam. Azt mondtam , komplett blokk kell . De nem volt pénzem.
Rengeteg pénz lett volna amíg normális motort építek , és
meg akartam szabadulni már ettől az erőtlen motornak nevezett buhertől ami külsőre szépnek volt mert lefestettem és matricáztam , de a blokkk az egy nagy nulla ami nagyon keveset tudott teljesíteni . És rengeteget evett ! ! ! nagyon nagy baj volt a tűszelepel és ha ki cseréltem akkor is elromlott ! elfojt a benzin ! 5 litert megette !!
Ott tartottam , hogy kimegyek vele az erdő mélyére, és felrobbantom.
Meg is csináltam volna, de biztos hogy lefulladr volna már az első árkon. De ne tulozZzZak , mikor még az utcasarkon is otthagyott....hogy jutottam volna el az erdőig.....ezért inkább mikor el cserélték volna egy gyerek, mélyen áron alul beszámolta nekem egy jawaba. 250 es. Végre boldog lettem volna, de nem volt rendszám és ritkán engedtek el . De ha mentem , akkor élveztem...MEgint beszoptam ezzel is , de nem a motorrAL..de majd későBbB mesélek......
Na de hogy jó tulajdonságot kelljen említsek ? !
Semmit nem tudok mondani , csak hogy meg ismered a váltás alapját , max ennyi ! de akkor már normális motoron !
kezdő motornak nagyon jó a simson , de akkor inkább vegyél egy erős gyári vagy tuning , de K I V Á L Ó állapotút , ami lehet hogy 50 - 110 ezer , de soha sem lesz semmi bajod és nem hagy ott !
A simson után vettem egy 250 cm3 es jawa - t , és kb annyi volt a különbség mint a talaj legalja és az ég legteteje között ! és nem röhögtek körbe ! ! !
összességében a simsont kell megvenni kezdésnek , de ne merj 40 ezer alatt venni , nagyon nézd meg először mit veszel , mert ha rábaszol akkor nem lesz kellemes ! jótanácsként mondom ;-)
Végítéletem , hogy nem volt a legesleges legrosszabb , csak ki volt nyírva szegény ! De ha első motort szeretnél mint tizenévei hajnalán levő motoros , és nem akarsz egy nagyobbat amivel meghalhatsz , akkor simson kell ( bár nem egy ien lestrapált ) mert azzal tuti nem fogsz egykönnyen !
Hibalista
- Először a teljes elektronika elromlott és mindig valami baja volt , ha megcsináltam azután is el romlott egyből . A karburátort éjjel nappal ki kellett tisztítani mert állandóan eldugult , egy tisztítás után 1 hét múlva megint eltömődött .
- A gyújtás is állandóan szenvedett , megszakítás is indig elromlott . A váltó is mindig beragadt .
Ide hordtam szervizbe
Egy helyi simson specialista csinálta meg rá az új hengerfejet , a többit én magam , haverok meg öregem .
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |