Sz*rból várat
Szöveges ítélet
Történetem 2010-ben kezdődött, amikor elkezdtem első motoromat építeni, egy világoszöld "tuning" simsont, ami végül motorikusan a 60-as hengerben és LeoVince kipufogóban kimerült, menni ment, de nem úgy ahogy kellett volna:) (ha valakit érdekel, 80volt kereken a vége). Majd jó áron eladtam és elkezdtem építeni a következőt.
2013 végén (2014 tavaszára készültem el vele) kaptam egy ismerőstől egy enduro vázat amit a pajta mellől szedtünk elő. Találtam első bontásos blokkfeleket rajta még az eredeti klingerittel benne még ddr-es csapágyakkal meg fél kiló tyúkszaros sárral. Törekedtem, hogy minden cucc újszerű eredeti legyen vagy vettem jó minőségűnek mondott utángyártottat amiket aztán még feljavítottam...:)
Vettem bele Aprilia rs50 elejét, teleszkópokkal, kiflikkel, tárcsafékkel. A tárcsás cucc bele lett gyártva a merevebb vázba, kispolszki kúpgörgős kerékcsapágyakkal, szép közdarabokban. A csutka kormány felfogatását lemartam és felülre lett alakítva. Hátulra kb. 6-7centivel hosszabb Mz trophy telók kerültek, így magasabb lett, de maradt a villaszög mert elől állítható...
Váz teljesen homokszórva lett és felújítva természetesen, bár ez minden alkatrésznél igaz ami nem új. Lengővilla kapott kemény műanyag szilenteket, hátsó dobba raktam eredeti új fékbetéteket, fel lett szabályozva az egész cucc, dobról a bordák leesztergálva és felpolírozva (továbbá ilyen apróságokat nem említek mert sosem érnék a végére:)
Hátsó Mz ráfra (szélesebb) és az első kerékre Heidenau k63as gumik kerültek 90/80as méretben, jó kis szett!
Blokkot is teljesen felújítottam, váltódobot zégertelenítettem, új koyo csapágyak és viton szimeringek, lézerrel vágott 0,5ös klingerit tömítések, felújított főtengely stb került bele.
EPJ féle, 9500ra dolgozó réses hengerszettet kapott, Dellorto phbg 19es karbit, 90wattos Ducati energia gyújtást, gyári kiosztású váltót, erősített kuplungot és tervezett rezonátoros kiput.
Kívülről teljesen egyedi lett az egész, metálbarna szín, hímzett vajszínű bőrülés, ilyesmik, de azt látni.
15ös kislánckerékkel egyesben gázra emelte az elejét. Egyesek szerint 9-11lóerő között volt valahol. Rezóval terhelés alatt 11000rpm-et tudott, ami 97es végsebességet jelentett, így 80környékéig a 125ös 4t-ket megettem vele, de volt olyan is, amikor ismerősön keresztül egy trabantostól hallottam vissza, hogy Velence környékén egy bolond simsonos 100-al húzott el mellette... Hát van ilyen... :D
Az együtt töltött másfél év alatt, olyan 6ezer kmert tettem bele, hengeren még látszódott amit én hónoltam, csapágyak sem lógtak. Általában nyélen közlekedtem vele, így fogyasztott olyan 5litert. Kuplungbowdenek szerettek elszakadni, így csináltattam erősebbet mert nem bírták az 1,8as kuplungrugót. A kuplung is lelazult olyan 1500kmerenként és zörögni kezdett, ekkor olajat és o gyűrűt is cseréltem a berugónál, de ennyi, más hibára nem emlékszem. ...jó, volt olyan, hogy leszakadt az utángyártott lábtartó a rezonancia miatt és csavarokat is hagytam el szép számmal, meg egyszer beázott a cdi az eső miatt...
Kb ennyi, 2015 nyár végén-ősz elején adtam el és vettem egy 350-es supermotot (Beta SuperMotard M4)
Hibalista
- Kezdetben marék számra hagytam el mindenhonnan csavarokat ahol nem volt rúgós alátét, kuplungbowdenek szerettek elszakadni így csináltattam erősebbeket amiből két szett elfogyott, berúgótengelynél 2-3 alkalommal megadta magát az o gyűrű és elfosta az olajat, felakadt szívató miatt kétszer kigyulladt a tompítóm meg egyszer beázott a cdi és elment a gyújtás. (Vége felé a hajtókar már erősen kezdte megadni magát)
Ide hordtam szervizbe
Classic Bike Club Motorkerékpár Szerviz; Érd, Balatoni út 103/c (saját magam szereltem és építettem)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | M4 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |