Slow Ride
Szöveges ítélet
Miután sokadszori sikertelen busz után futás miatt véglegesen elegem lett a nagy kockából, elhatároztam, hogy szerzek magamnak egy kisfajta járművet, amit diákként is könnyű fenntartani. A robogót alapból ellenzem, mert egyszerűen feláll a szőr a hátamon, amikor bőgetik mint a vadállat, a szerencsétlen kis "repülő wc" (mert úgy ülnek rajta mint a klotyón), meg visít. Arról nem is beszélve, hogy stabilitásukkal is van némi gondom, mert vezettem egykettőt, na meg a kanyarvétel - döntögetés élménye is egész más. Meg ez mégiscsak a lábam közt van! :)
Nos épp jókor jött egy ajánlat: apám egyik kollégája rendelkezett három Simson-roncccsal, amit pár sör fejében meg is szereztem, öregapám meg nekiállt a plafonnak, és pár hónap alatt össze is dobta. Első kóstolásra furán ment a gép (frissen felújított blokk volt, az erejével nem volt gond, csak akadozott, és sokszor nem akart indulni, kicsivel később meg pöccre) Szóval amig ki nem derült, hogy a gyújtókábel szar, addig eszméletlen sokat tologattam, és rúgdaltam mint a barom. Érdekes volt, hogy 20km-es túrát simán vette, másnap meg egyszerűen sehogy sem akart feltámadni. A csere megoldotta a gondjaimat, azóta minden reggel, esőben, hidegben is legkésőbb második rúgásra felébred.
Én nem tuningolom, szerintem semmi értelme, így meg elmegy a világ végéig is. Nem száguldógép, de városban kiváló, és időben kell elindulni! :)
Az irányíthatóságra nincsen panaszom, száraz időben, aszfalton egész meredek manóverek is bevállalhatók vele. A fékek nem valami nagy spílerek, azokra még ráférne egy erősítés. A kényelem, hát az úgy igazából nincs. Az ülés városban kóricáláshoz pont jó, hosszabb túrákon én személy szerint kicsit fájlaltam a seggem. A lengéscsillapítók is elég kemények, ami aszfaltra jó, de ez lehet, hogy az én gépem hiányossága, mert apámé jóval lágyabb.
A pakolhatóság sem egy nagy szám, a csomagtartó gumipókokkal azért egész korrektül használható. Az oldaldobozban a tank alatt meg faszán elfér fél liternyi tartalék benya, plusz pár kulcs és a pótgyertya. Kis barkácsolással minden bizonnyal lehetne hozzá oldaldoboz-szerűségeket gyártani, de ilyenbe nem megyek bele.
Ha sokáig húzza a nyúzásom, ha lesz, autó mellett is megtartom, eszméletlen takarékossága miatt is, meg azért motorozni élmény, még ezen a kis lélekvesztőn is. :)
Hibalista
- Gyújtókábel, hátsó izzók, belsőgumi előlről. Plusz furcsa ciripelés jön a motorból egy bizonyos fordulatszámon, de a hozzátartozó hiba még nem jött elő.
Ide hordtam szervizbe
Nagypapa, a Simsonok mestere. Csupán a kábelezéssel vannak gondok, szeret toldozgatni az öreg, így iszonyatos gányolt vezetékek futnak mindenfelé, 5 centinként más színben.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |