Sárga Angyal, örülök hogy az enyém vagy! :)
Szöveges ítélet
Szeva mindenkinek! :)
akkor elkezdek mesélni! Hol is kezdjem ... életem a motorokkal, .. már pár évesen elkezdődöt,..igaz kicsit érdekesen, .. régebben mindig nagyanyáméknál nyaraltam ... 5-6 évesen?? és keresztapámnak volt egy 250es szolgálati gépe :)) .. ez akkoriban hihetlenül nagynak látszó zöld Mz ... egyszer támadt egy ötele neki, .. gyere fiam, elviszelek egy körre, .. felültett, én meg átkaroltam a tankot, .. de nem értem át .. az ut, végtére is hatalmas sirással végződött, .. hiszen 5 évesen a 22le :))) hahaha .. ugy igen félelmetesnek tünt .... de telltek multak az évek ... lassan nőttem én is .. a haveroknál meg jöttek mentek a Simsonok, .. s szerettem volna én is eggyet. ... mint mondtak erre otthon? .. no fiam, majd ha lessz pénzed, .. lessz motorod! :) S a suliban, egy segitőkész tanár P. József beajánlott nyárra egy munkahelyre, ... s a nyár végén, .. már ott vigyorogtam a gépen! :))
No elég már a bevetzétésből! lássuk a géept. egy öreg emberkéjé volt, ... aki jáaszberény mellett lakott egy tanyán. és a használta amig, .. nem szólitották onnan fenntről. amikor megvettem, ... a km-órája bontatlan és eredeti volt, ... és 8500 km volt benne, ... igy valószinű hogy átfurdult, .. hgoy lehetséges e? ... lehet ... de az is lehet hogy nem - de nehogy azt higgyétek hgoy haladzsázom. A henger már 6ik jaivtómérettel lett felfurva, .. s öregember nem hinném hogy nyaranta fúratta volna .. no és már igy is elég kopott volt. s eljött az ideje a felújitasnak. sajna a főtengelyt ki kelet volna cserélni ,.. de nem tettük, ennek későbbi, .. sajna kültséges ráköltés lett belőle. eljártáltam vele 6000 km-t amikor ez bekövetkezett. .akkor vittem egy jóbarátomhoz Német Csabához (borsodi simson kulbbelnök) , aki megcsinálta nekem .... s nagyon jó lett! :)) .. kicsit változtattunk is rajta ... mivel gyárilag három sebességes volt,. .. kicseréltetük az áttéleket, .. igy 1-2-3 enduró fokozatot kapta, .. és gyorsitó 4et. igy sokkal de sokkal fürgébb lett mint sima váltóval .... nagyobb utazósebesség, ... és 2,2le /100km! :O ... még a régi karbi van rajta (S50b), .. jövőre veszek rá tipusazonosat-kissubereset, .. igy még jobb lesssz.
talán egy kicsit elfogult vagyok a géppel. de hát nagyon szeretem. Tényleg jó kis gép! .. én a megtett 10,000km alatt ... egyszer sem hagyott cserben .. sem 20 sem 50 sem pdig 100 km-re hazától. voltam vele a szomszédos megyékben, ... a bük legtetjén, .. kassán .. és no problemo!
szivem szerint csak jókat irnák rá ,.. de van sajna rossz oldala is. jól megy, szedi a lábát, .. de mégis csak 60ccm, és 4,2 le ... én azt modnom, ... miért nem gyártották Suhlban, a 2 hengerek 100ccm-es Simsont szériában?? .. sajna csajozni nem nagyon lehet vele, .. mert hát ők nem a részletek mondják figyelik, hanem inkább hogy új e .. meg hgoy mennyire megy ... ne nézik azt hogy mindenhol rozsdamentes zárt anyák vannak /3000 forint volt/ de persze tisztelet a kivételnek! :)) jó hallani ha lány is azt mondta .. szép Simson. : )) egy másik negativuma, az ülés, . bár a képet nézve látszik hgoy már szét van ülve, .. igy 100km után már nem tucc ugy helyeszkedni hgoy jó legyen ... talán majd jövőre fogok venni egy enduró ülést ... addig meg kell az elszántág!
Egy másik doglog, .. nekem többe van mint egy átlag Simson, de én ugy vagyok vele, ... hogy ha már megvan, .. nem sajnálom rá a pénzt. ha kell cserélni valamit akkor kell- nem pedig akkor amikor már eltört, vagy megáltt miatta a gép. ezért is üzemkész bármikor bárhol. sokak szerint nem megbizhatók ezek a gépek .. Simson Mz .. Pannónia, .. Jawa .. hát nincs igazuk! .. nekem vagy egy 53éves Csepel is ... és azt tudom mondani, bárhova el lehet menni velük, csak legyenek rendbe téve! .. ha a 70es években, .. bejárták a az egész világot egy Starral ... nem hinném hogy rosszak lennének! persze egy japán gép, az más, .. de ott nem is volt tervgazdaság!
És szerintem nincs annál nagyobb öröm, ha túrázgat vele az ember, .. lássa a szép tájat, ... megérkezik vele ahova tartott, .. s megnézik a gépét, .. csodálkoznak hogy valaki egy ily kis géppel belevág simán egy 200km-es túrába is ... pedig miért is ne? :)))
No aszem eleget irtam, .. kössz hgoy elolvastad! ... ja még egy jót tanács, .. annak nem ajánlom aki nem akar foglalkozni vele ... hisz ezek már 20 évesek legalább ... igy törődni kell velük! .. én örömömet lelem ha foglalkozhatom velük! :)))
Széles utat, ... hátszelet, ... és olcsó benzint minden motorosnak! :)))
hali,
ZooLee
Ja, és eladva SOSEM lessz! :P
Hibalista
- Mit soroljak fel?. .. blokfelújitás ami 25000 volt, .. fúrás, összes csapágycsere, .... új főtengely, szimeringek. Amit még cserélni kellet, ... az az első teleszkópok szimeringje, ... egy pár gumi alkatrész, hiába is az idő kikezdi ám :( ... no meg ha új szebben néz ki, főleg ha lefújod szilikonnal :))) hahah .. mit is akartam még irni? ... ja igen, .. hát szóval a szokásos ami kopóalkatrész, ..
Ide hordtam szervizbe
A legjobb szerelőhöz :) ---> Német Csaba - Miskolc
amit meg én is megtuttam azt at home, by me :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 108552 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |