Robogógyilkos
Szöveges ítélet
Hozzám ez a motor 14 éves koromban került, akkor 2002-őt írtunk. Szomszédtól, 5500 km-el!!!, a srác nagypapája használta, aki szívrohamot kapott, szal a simson félre lett téve, utána már csak az unoka használta, ő is ritkán. Kezdő jogsisként(M-kat.), minden vágyam volt egy robogó, hogy az milyen kemény, meg menő... Utólag hálás köszönet édesapámnak, aki nem engedte, helyette lett a simson. Ez egy electronic változat: 4 sebesség, index, duda, km/h, szal simsonhoz képest elég fullos. Kezdetben nem volt semmi tuning, csak álmodozás. Egyszer egy délegyházi fürdőzés során a karbi hazafelé menet eltömődött, és csak 1-be lehetett jönni vele, mert különben lefulladt, de ezt ott helyben orvosoltuk. Amúgy semmi panaszom nincs rá. Sőt! Eddig volt már ilyen motorom: yamaha dt80, piaggio zip, suzuki sepia, honda dj, malaguti f15 firefox, meg ami most nem jut eszembe, és a világítása a simsonnak messze verte az összes motorét! A tompított szépen világított, amerre kellett, de a távolságival napfényt vittem az éjszakába, az isten volt. A fékei gyengék. Dobfék elöl-hátul. Egy kis elsőfék állítgatással egész jó fékhatást lehet elérni: fékbetéteken 1,5 cm-enként ejtettem egy kb fél cm mély vágást fűrésszel, így amikor fékezek, a ferrodol beszorul a vályatba, így elérve a legjobb fékhatást. A motor a 2. évben kapott egy 70ccm hengert, ezzel már elég szépen ment. Egy tali alkalmával megismertem Mo. legjobb simsontuning mesterét, Tujungát, aki házilag készít rezonátoros kipufogót simsonhoz. Eredmény: 70ccm henger, csak két felömlős!!!!, plussz a kipuffal, plussz áttételezéssel a simson 95 km/t ment, saab-al bemérve!!! Az áttételezés egy első 17 fogas lánckereket jelent(gyári 15). Megjártam vele a szigetszentmiklós-kaposvár utat odavissza(400 km), gond nélkül teljesítette. Ezzel a motorral csukott szemmel el mertem indulni akárhova! Figyeltem a gyertyára, azt kb 1000 km-ként cseréltem, normális olajat kapott, reggelente bemelegítettem, és jó volt. Kezdő motornak ideális, olcsó fenntartás, ideális tuning-alap! Sok van belőle, így lassan 30 év után még mindig futnak, szal nem egy rossz konstrukció. Mondjuk a villamos rendszere az lehetne fejlettebb, de hát kelet-német csoda... Mindenkinek ajánlom, aki szereti a kihívásokat, nem lehet vele unatkozni. Kezdőmotornak inkább simson, mint robogó!
Hibalista
- Bowdenek, égők, gyertya, de amúgy semmi komoly.
Ide hordtam szervizbe
Barátom, Feri.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |