Pöcc kismotor, néha nagynak érzed:)
Szöveges ítélet
Az én Simson Electronicom egy "menő csávóé" volt előtte, én meg csávó apósától vettem, s később derült ki a "menő csávós" előélet. Hát én motoron ennyi maszek megoldást még nem láttam... :) egyik ocsmányabb volt, mint a másik. Mire mindent kijavítgattunk, eltelt 2 hónap. Gyárilag electronic volt, de műszerek nélkül nem lehet megmondani, melyik egység romlik el éppen. Két hónapot ment az új tirisztoros egységgel, aztán a jeladó is elromlott, bár ez csak valószínű, sose derült ki, teljesen új cuccokkal se indult el többet. Meguntuk és megszakítós gyújtás került bele. Érdekes, hogy erősebb lett a szikra, meg lett hirtelen alapjárat is :) Ja, és alacsony fordulaton nőtt a motor nyomatéka, nyilván mert megfelelő volt a gyújtás. A gyári 4 sebességet érdemes kidobni, mert a motor többet is elbír. Rakjatok bele gyári 3 sebességet (mert ennek a végáttétele ugyanaz, mint a gyári 4-é, csak a tartomány 3 fele van elosztva), és rakjatok be egy könnyítő 4-et ha már nem tip-topp a motor (vagy 2 személlyel akarjátok használni), vagy gyorsító 4-et, ha még elég nyomatékos.
A fogyasztás meglepően csökkenni fog, az utazósebesség felkúszik 60-ra, a végsebesség 70-re. Városban nem ellenfelek a kocsik, és bárhol lenyomható vele az összes robogónak csúfolt üveghangú zizegő is.
Ha megfelelően rakja az ember össze, és megadja a minőségnek is ami jár (igyekszik eredeti, vagy nem magyar utángyártott holmit tenni bele), a motor meghálálja. Amíg van jó keverék a tankban, addig megy. Keverni úgy érdemes, hogy nagyfordulatú motorokhoz való keverékolajat használ az ember (én pl. Stihl olajat), ebből elég az 1:50 is. Érdemes egy tartalék gyertyát vinni, meg kulcsot hozzá. Szinte elnyűhetetlen darab. Még földúton is használom, de négysávos városi úton is:) Ütni-vágni nem kell, német a lelke, kicsit érdemes gondozgatni néha, megköszöni.
Szerintem tuningolni sem érdemes, mert pl. a 70-es blokk elég hamar szétveri a főtengelyt. De ha egyszer el akarja az ember mesélni, hogy a tuning simóval állva hagyott egy nyúl MZ-t, akkor hajrá. Egyébként néha megvan az a nagymotor fílingje (persze csak kicsit), amit csak az tud átérezni, akinek a nagymotor még az MZ, Pannónia korszak volt. Új japán erőgéphez ne mérd...
A csomagtartó kicsi, de két oldaltáska sokat lendít a pakolhatóságon, ilyet minden biciklibolt árul. Összességében én nem cserélném semmire, mindenhova elvisz.
Hibalista
- Tirisztoros egység, jeladó, fékpofa, kilométeróra-spirál, váltótengely-csapágy, simmerringek, főtengelycsapágy, első, hátsó teleszkóp, világítás
Ide hordtam szervizbe
Saját kezűleg, bár nagyobb dolgokhoz ma már nincs türelmem
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Haverom, aki profi simson-szerelő lett az idők során...
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |