A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S 51 E-4 1982 (49)

S 51 E-4 1982 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pöcc kismotor, néha nagynak érzed:)

Szöveges ítélet

Az én Simson Electronicom egy "menő csávóé" volt előtte, én meg csávó apósától vettem, s később derült ki a "menő csávós" előélet. Hát én motoron ennyi maszek megoldást még nem láttam... :) egyik ocsmányabb volt, mint a másik. Mire mindent kijavítgattunk, eltelt 2 hónap. Gyárilag electronic volt, de műszerek nélkül nem lehet megmondani, melyik egység romlik el éppen. Két hónapot ment az új tirisztoros egységgel, aztán a jeladó is elromlott, bár ez csak valószínű, sose derült ki, teljesen új cuccokkal se indult el többet. Meguntuk és megszakítós gyújtás került bele. Érdekes, hogy erősebb lett a szikra, meg lett hirtelen alapjárat is :) Ja, és alacsony fordulaton nőtt a motor nyomatéka, nyilván mert megfelelő volt a gyújtás. A gyári 4 sebességet érdemes kidobni, mert a motor többet is elbír. Rakjatok bele gyári 3 sebességet (mert ennek a végáttétele ugyanaz, mint a gyári 4-é, csak a tartomány 3 fele van elosztva), és rakjatok be egy könnyítő 4-et ha már nem tip-topp a motor (vagy 2 személlyel akarjátok használni), vagy gyorsító 4-et, ha még elég nyomatékos.

A fogyasztás meglepően csökkenni fog, az utazósebesség felkúszik 60-ra, a végsebesség 70-re. Városban nem ellenfelek a kocsik, és bárhol lenyomható vele az összes robogónak csúfolt üveghangú zizegő is.

Ha megfelelően rakja az ember össze, és megadja a minőségnek is ami jár (igyekszik eredeti, vagy nem magyar utángyártott holmit tenni bele), a motor meghálálja. Amíg van jó keverék a tankban, addig megy. Keverni úgy érdemes, hogy nagyfordulatú motorokhoz való keverékolajat használ az ember (én pl. Stihl olajat), ebből elég az 1:50 is. Érdemes egy tartalék gyertyát vinni, meg kulcsot hozzá. Szinte elnyűhetetlen darab. Még földúton is használom, de négysávos városi úton is:) Ütni-vágni nem kell, német a lelke, kicsit érdemes gondozgatni néha, megköszöni.
Szerintem tuningolni sem érdemes, mert pl. a 70-es blokk elég hamar szétveri a főtengelyt. De ha egyszer el akarja az ember mesélni, hogy a tuning simóval állva hagyott egy nyúl MZ-t, akkor hajrá. Egyébként néha megvan az a nagymotor fílingje (persze csak kicsit), amit csak az tud átérezni, akinek a nagymotor még az MZ, Pannónia korszak volt. Új japán erőgéphez ne mérd...

A csomagtartó kicsi, de két oldaltáska sokat lendít a pakolhatóságon, ilyet minden biciklibolt árul. Összességében én nem cserélném semmire, mindenhova elvisz.

Hibalista

- Tirisztoros egység, jeladó, fékpofa, kilométeróra-spirál, váltótengely-csapágy, simmerringek, főtengelycsapágy, első, hátsó teleszkóp, világítás

Ide hordtam szervizbe

Saját kezűleg, bár nagyobb dolgokhoz ma már nincs türelmem

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Haverom, aki profi simson-szerelő lett az idők során...

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1984
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.