A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S51 B1-3 1980 (49)

S51 B1-3 1980 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Összvér

Szöveges ítélet

Pár éve történt velem a baleset, miszerint elhatároztam, nekem motor kell. Legyen olcsó, könnyen javítható, és hasonlítson egy motorra. Mivel jogosítványom nincs, csak B kategória, így a limit 50ccm-re korlátozódott. Az autómata váltót meg a fokozatnélkülit, stb rühellem, így kikötés volt a manuális váltó.
Első nekifutás után már nyilvánvaló volt, hogy Simson lesz belőle. Sokan próbáltak lebeszélni róla, hogy ezt már mindenki kinőtte, megbizhatatlan, stb. Üzenem nekik, hogy nem nyertek hangszórót.
Hosszas keresgélés után akadtam a kiválasztott példányra. Ha megemlítem, hogy 50N-es tankja van, 51N-es plakettje, 51Enduro első teleszkópjai, 51B-s motorja, és váza, akkor már világos a kedves olvasónak, hogy miért ezt a címet választottam. Sajnos vételkor még nem voltam tájékozott az egyes alkatrészek származásáról, így eléggé aláfutottam. Bár az árát még a motorgenerállal együtt is megérte.
Pozitiv dolognak számít, hogy minden fillérekért kapható hozzá, és házilag a legtöbb dolog egy csavarhúzó segítségével javítható. Sajnos az alkatrészellátás minősége nem a legjobb, így érdemes körülnézni bontókban is, ha valamire szükség van. Sokszor a 10-20 éves eredeti alkatrészek tartósabbak, mint a mostanában gyártottak.
Teljesítménye ~3,5 LE, végsebessége jó karbival és gyújtással 70km/h.
Hogy miért érte meg? Városban tökéletes közlekedési eszköz. 50km/h-t gyorsan, és dinamikusan eléri. Kisebb helyeken elférsz vele, mint egy kocsival. Használhatod vele a járdát, igaz csak 20km/h-s sebességgel, de jobb, mint sorban állni egy piros lámpánál. Parkolni akárhol lehet vele, ahol le tudod láncolni. Nekem egy normál csomagtartó van fenn, de eddig elégnek bizonyult mindennek, igaz, havi nagybevásárlást nem ezzel csinálok, de pl. egy karton ásványvíz nem gond. Szériában 16"os keréken gördül, ami nagyban javít a terepjáró képességén. A rugózásáról annyit, hogy a magyar utakra találták ki. Ahol az autó 30al már veri ki a tömést a fogamból, ott Simsonnal 50-et nyugodtan mehet az ember.
Mint minden régi dolog, szinte állandó karbantartást igényel, viszont ez jórészt kimerül a csavarok hetente egyszeri utánhúzásával, illetve olajellenőrzéssel, meg a szokásos körökkel. Egy új karburátort el tudna viselni, vagy egy felújítást a mostani, de amíg -5 - 35 fokig max második rúgásra indul, addig megtartom a mostanit.

Hibalista

- Motorgenerál, teljes - 30.000 HUF
- Gyújtás - csavarhúzóval javítva
- Karburátor - csavarhúzóval javítva
-

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szaki az utcánkban. Sajnos ritkán ér rá, így inkább magam javítom

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1983
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 2 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.