Összvér
Szöveges ítélet
Pár éve történt velem a baleset, miszerint elhatároztam, nekem motor kell. Legyen olcsó, könnyen javítható, és hasonlítson egy motorra. Mivel jogosítványom nincs, csak B kategória, így a limit 50ccm-re korlátozódott. Az autómata váltót meg a fokozatnélkülit, stb rühellem, így kikötés volt a manuális váltó.
Első nekifutás után már nyilvánvaló volt, hogy Simson lesz belőle. Sokan próbáltak lebeszélni róla, hogy ezt már mindenki kinőtte, megbizhatatlan, stb. Üzenem nekik, hogy nem nyertek hangszórót.
Hosszas keresgélés után akadtam a kiválasztott példányra. Ha megemlítem, hogy 50N-es tankja van, 51N-es plakettje, 51Enduro első teleszkópjai, 51B-s motorja, és váza, akkor már világos a kedves olvasónak, hogy miért ezt a címet választottam. Sajnos vételkor még nem voltam tájékozott az egyes alkatrészek származásáról, így eléggé aláfutottam. Bár az árát még a motorgenerállal együtt is megérte.
Pozitiv dolognak számít, hogy minden fillérekért kapható hozzá, és házilag a legtöbb dolog egy csavarhúzó segítségével javítható. Sajnos az alkatrészellátás minősége nem a legjobb, így érdemes körülnézni bontókban is, ha valamire szükség van. Sokszor a 10-20 éves eredeti alkatrészek tartósabbak, mint a mostanában gyártottak.
Teljesítménye ~3,5 LE, végsebessége jó karbival és gyújtással 70km/h.
Hogy miért érte meg? Városban tökéletes közlekedési eszköz. 50km/h-t gyorsan, és dinamikusan eléri. Kisebb helyeken elférsz vele, mint egy kocsival. Használhatod vele a járdát, igaz csak 20km/h-s sebességgel, de jobb, mint sorban állni egy piros lámpánál. Parkolni akárhol lehet vele, ahol le tudod láncolni. Nekem egy normál csomagtartó van fenn, de eddig elégnek bizonyult mindennek, igaz, havi nagybevásárlást nem ezzel csinálok, de pl. egy karton ásványvíz nem gond. Szériában 16"os keréken gördül, ami nagyban javít a terepjáró képességén. A rugózásáról annyit, hogy a magyar utakra találták ki. Ahol az autó 30al már veri ki a tömést a fogamból, ott Simsonnal 50-et nyugodtan mehet az ember.
Mint minden régi dolog, szinte állandó karbantartást igényel, viszont ez jórészt kimerül a csavarok hetente egyszeri utánhúzásával, illetve olajellenőrzéssel, meg a szokásos körökkel. Egy új karburátort el tudna viselni, vagy egy felújítást a mostani, de amíg -5 - 35 fokig max második rúgásra indul, addig megtartom a mostanit.
Hibalista
- Motorgenerál, teljes - 30.000 HUF
- Gyújtás - csavarhúzóval javítva
- Karburátor - csavarhúzóval javítva
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szaki az utcánkban. Sajnos ritkán ér rá, így inkább magam javítom
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |