A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson

S 51 B 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

No tuning és akkor örökélet + 1 nap

Szöveges ítélet

Kezdetek:
A történet úgy kezdődik, hogy nagyapámtól megkaptam a hosszú évek óta a kamrájában porosodó Simsonját. Üzemképtelen állapotban volt, mivel mindenhova bele volt rohadva a benzin a sok állás miatt. Első kerék, sárvédő, kormány és az indexek leszerelése után könnyedén befért egy Swift sedán csomagtartójába ülések ledöntésével. Itthon összerakás közben minden megpucoltam. A benzintank belülről rozsdás volt, erre tényleg tökéletes megoldás három marék kavics és 2x 10perc ütemes rázás. Benzin csap és cső csere valamint egy karburátor felújító készlet után lábra is került a jármű. Majd rögtön az első teszt úton a 3. sarkon kuplung bowden szakadás. Gondoltam, hogy a többi bowden is hasonló állapotban lehet (pl.: fék) ezért az összes cserére került. Innentől már csak a fényeket kellett gatyába rázni kicsit, gyors biztosításkötés (kb.: 5000ft/év) és lehetett is használni.

Az aranykor:
Miután összeállt a gépezet, kellemesen lehetett vele gurulni. A 3. sebességi fokozatban 50-55 km/h olyannyira szerette, hogy ekkoriban produkáltam életem eddigi abszolút fogyasztási rekordját: 2.5 liter/1 00km. Nagyon élveztem, hogy szinte olcsóbban közlekedek, mintha gyalog mennek (kb.: 7ft/km) és 400kmenként megyek be benzinkútra 3000ftér tankolni.

Amikor elcsesztem:
Elöljáróban annyit, hogy senki soha ne tuningoljon (főleg házilag) semmit. Mindent úgy kell használni ahogy és amire kitalálták. A probléma egyik forrása, hogy Budapesten 50nes táblánál mindenki 70-75el, 70es táblánál 90-100al megy nem elég ha valaki szépen komótosan felgyorsít 55re, mer megölik eltapossák dupla záróvonalon át úgy előzik meg h a tükörrel majdnem felöklelik, pedig 20méterrel előtettem már ott áll a sor ahol meg kell állnia én pedig szépen elgurulok mellette. Meg figyelésem szerint ahhoz, hogy valaki ne legyen folyamatos veszélyhelyzetben azáltal hogy úgy néz ki a forgalomban mint egy uszadék fa valami hegyi patakban legalább 70el kell menni és ha lehet ezt 5-6 másodperc alatt kell betenni, mer különben valamelyik nascar pilóta végez vele. A KRESZ SZERINTI jobbszélen meg közlekedjen az aki kitalálta, kátyúk, nyomvályúk autó orrok és sok egyéb veszély felvállalásával. Tehát elkezdődött a tuningolás: kapott egy sokak által komolynak nevezett MZA rezonátor kipufogott, egy 60as hengert amin bővítettek voltak a rések, egy foggal nagyobb lánckereket(!), karburátor es gyújtás hangolást. Eredmény: a 3 sebességes Simson végsebessége 55-60-ról felment 74-75re., Ami majdnem jó is lett volna ha a nem lettek volna a nagy lánckerék és a szűk fordulatszám tartományban dolgozó henger miatt óriási lyukak a fokozatok között. Pl.: 1es vége 28 2es eleje ahol megy 40, 12km/h-s lyuk. Aztán a sok nyúzás közben volt esés is terepen, volt olyan hogy leesett a kuplung kosár végéről a nagy anya és „ eltűnt” a kuplung. Volt olyan ami a legdurvább ,hogy csak úgy menetközben letört a kipufogó a hengerről nyakból menetestül. Másik legdurvább, hogy menetközben eltört a hátsókerékben 20küllö a 30ból köszönhetően az utak minőségének ugye, illetve félév alatt kb. 4 defektem volt. Fogyasztás pedig felugrott 3.5-4literre. A folyamatos csutka gázon közlekedést nem szerette.

Konklúzió:
Ha nem kezdtem volna el faragni akkor ugyanolyan szépen elkarcolt volna még 20 évet mint ahogy az előző 20at megtette. De köszönhetően a budapesti viszonyoknak elpusztul röpke fél év alatt valószínűleg ezért is van kevés belőle itt, inkább vidéken van több ahol kisebb a forgalom és talán lehet lassabban is menni. Azt tudom javasolni akinek van Simsonja hozzá ne nyúljon csak tartsa karban és meghálálja.

Hibalista

- Szivató - Kuplung - Hátsó kerék küllők - Kipufogó könyök blokknál lévő menete - Köllök - stb.. -

Ide hordtam szervizbe

Leginkább jómagam mivel autószerelő vagyok, illetve ha elakadtam akkor haver segítségével.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 6000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? ETZ 251
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.